LOTTE Europe Racing Team hodnotí Jarnú cenu Brna

Richard Karnok

Výborný dojem zanechali na úvodnom cestárskom podujatí sezóny, Jarnej cene Brna, pretekári LOTTE Europe Racing Teamu. V nasledujúcich riadkoch prinášame ich vyjadrenie.

Eduard Werner #71:
Jarná cena Brna, prvé preteky M ČR boli pre mňa vcelku úspešné. V sobotnej kvalifikácií som zajazdil štvrtý čas a strata nebola veľká, takže sme čakali vyrovnané preteky do posledného kola. Pred pretekmi začalo pršať, no vyzeralo to ako prehánka a s pneumatikami to bol trošku vabank. Premýšľali sme dať mokrú pneumatiku len dopredu, no nakoniec sme sa rozhodli obuť obe kolesá a ukázalo sa to ako správne. V prvom kole pretekov bol žiaľ hromadný pád a nasledoval reštart na 5 kôl. Štart som mal dobrý, no pretože nás spojili s pretekármi triedy 250 ccm, ktorých bolo málo musel som zbytočne bojovať aj s týmito motorkami. Tieto zbytočné súboje prebiehali tak, že na rovine ma vždy predbehli na motor a v zákrute som ich musel spätne predbiehať a zabralo mi to veľa času. Zatiaľ sa mi dosť vzdialil vedúci Marek Zima. Podarilo sa mi však dostať sa ďalej pred nich, dážď trošku silnel a bola predo mnou voľná trať na posledné dve kolá a Zima cca 10 sekúnd predo mnou. Vďaka novým mokrým pneumatikám, ktoré som mal prvýkrát v živote som doslova poznal nepoznané a dokázal som sa v poslednom kole dostať do vedenia a cieľom prejsť ako prvý.
Nedeľné preteky sa šli na suchu na 11 kôl. Po dohode 250-tky štartovali minútu po nás a preteky tak boli čisto pre nás. Po štarte sme sa dostali do súboja s Pavlom Fojtíkom a Marekom Zimom. Pavel sa dostal do vedenia, ale mal pád. Dotiahol sa na nás ešte David Polák. Tempo pretekov bolo dosť vysoké s časmi okolo 2:34, pritom na niektorých miestach trate dokonca snežilo! Trošku som v posledných kolách úplne nezvládol predbiehanie jazdcov o kolo. Marek mi trochu ušiel a zaslúžene vyhral, no s druhým miestom som spokojný. Inak bolo v Brne vidieť, že úroveň českého majstráku organizačne klesla, aj keď vklad pre jazdcov je rovnako vysoký, čo ma sklamalo. Na stupni víťazov totiž chýbali vence, ceny a dokonca ani nehrala hymna (za tú sa snáď neplatí)… Musím tiež pochváliť mojich tímových kolegov, keďže všetci aj na vode dokončili vrátane Petry, ktorá išla svoje prvé veľké preteky. Veľké zlepšenie predviedol Filip, vzhľadom k jeho hmotnosti a výške jazdil naozaj skvelé časy.
Na záver sa chcem poďakovať za podporu p. Harantovej, majiteľke firmy Lotte, firme Advanpure a p. Bluskovi, p. Igorovi Havalovi z firmy Akumulátorovňa Igor Havala, Reštaurácií čarodej a p. Švecovi a všetkým ďalším. Vďaka tejto podpore som konečne mohol absolvovať preteky s motorkou pripravenou na 100 % a novými pneumatikami, čomu verím odpovedala aj moja výkonnosť. Taktiež ďakujem všetkým fanúšikom a teším sa na Vvás 7. mája v Starom meste.

Petra Harantová #41:
Na preteky v Brne som sa tešila, pretože som na tej trati už raz išla a páčila sa mi, ale keďže to boli moje prvé veľké preteky, tak som sa trochu bála ako mi to pôjde pri takej veľkej konkurencii. Prišli sme vo štvrtok večer a dosť nás zaskočil sneh pri trati. V piatok som mala zlý deň, obidva tréningy som musela prerušiť kvôli technickým problémom a motorku sme opravovali dlho do večera. Mrzelo ma to, pretože na Aprilii nemám najazdených veľa kilometrov. V sobotu som odjazdila obidve kvalifikácie a jazdu som si začala užívať. Tesne pred pretekmi začalo pršať. Po prerušení pretekov v prvom kole sa opakoval štart. Preteky sa šli len na 5 kôl a ja som rada, že som na mokrej trati došla do cieľa. V nedeľu boli preteky na 11 kôl, ktoré som tak isto dokončila na 17-tom mieste. Viem, že sa musím viac snažiť a trénovať čo najčastejšie, aby som mohla bojovať s ostatnými jazdcami o body. Celkovo som si preteky užila a najazdila ďalšie potrebné kilometre. Gratulujem Edovi k prvému a druhému miestu a Filipovi a Andymu za pekné výsledky.
Ďakujem firme Lotte, OnlyDuly a Dušanovi Harantovi, pneuservisu Chmela, Filipovi a Wernerovcom za pripravenie motorky.

Filip Haranta #131:
Na Jarnú Cenu Brna som odchádzal vo štvrtok večer s troma cieľmi. V prvom rade potvrdiť rast výkonnosti z konca minulej sezóny, získať čo najväčší počet bodov do šampionátu a pokúsiť sa nezmrznúť 🙂 . Vzhľadom na minimálne teploty v piatok som prvý tréning vynechal. Druhý som odjazdil celý, ale žiaľ v treťom sa mi zadrela ojnica. Nedalo sa nič robiť, motor von, potom do kufra a domov. Našťastie s pomocou Palka, Tomáša a Viktora som úspešne zvládol generálku a do rannej kvalifikácie bolo všetko na 100%.
Kvalifikácia dopadla super a znamenala pre mňa 7. miesto na rošte z pomedzi 125tiek, čo vyzeralo na dobré preteky. Táto predstava sa rýchlo rozplývala pred pretekmi, stačilo sa pozrieť na oblohu.
V sobotných pretekoch na 5 kôl, po veľkej lotérii s pneumatikami a reštarte som prišiel na 7.mieste. Bol som spokojný pretože som šiel v daždi s mokrou pneu vpredu a suchou vzadu.
Nedeľné preteky na 11 kôl som výborne odštartoval a po jednom vyhratom súboji som 5 kôl jazdil na 5.-6. mieste. Následne sme mali na trati aj dážď aj sneh aj krúpy. To mi veľmi nepomohlo a kombináciou únavy a zhoršenia stavu prednej brzdy som klesol na 8. miesto. To som udržal až do cieľa a splnil si cieľ o získaní bodov. Takisto s tempom jazdy som spokojný a teším sa na ďalší víkend na Slovakia Ringu.

Andrej Dobrocký #99:
Po zimnej prestávke som sa na prvé preteky v Brne veľmi tešil. Nanešťastie pár dní pred pretekmi som dostal virózu a predpoveď počasia nebola tiež ideálna. Samozrejme aj napriek tomu som sa chcel zúčastniť pretekov, no kvôli pracovným povinnostiam som mohol začať jazdiť až v sobotu ráno. V kvalifikácii som sa na motorke už cítil dobre o čom svedčilo aj 14. miesto rošte medzi 125-kami po prvom tréningu. Samozrejme som sa tešil na preteky, avšak pred štartom začalo pršať a aj z dôvodu nedostatku času som sa rozhodol ísť na suchých pneumatikách. Štart som nemal dobrý a kvôli množstvu pádov ostatných jazdcov v prvom kole sme mali reštart pretekov. Samozrejme som zistil, že suché pneumatiky neboli dobrá voľba, keďže aj počas pretekov mrholilo, a tak hlavným cieľom bolo dojazdiť bez pádu. Nakoniec sa mi to úspešne podarilo a obsadil som 11. miesto medzi 125-kami. Dúfal som, že v nedeľu bude krajšie počasie.
Nedeľný Warm up bol klasicky veľmi studený, no napriek tomu sa mi jazdilo dobre a zajazdil som 6. čas. Do preetekov som sa tešil, i keď som postrehol začínajúci problém s radením rýchlostí.
Odštartoval som zo 14. miesta v strede trate, čo naznačovalo, že budem musieť mať dobrý štart, aby som mohol pomýšľať na dobré umiestnenie. Bohužiaľ problém s prevodovkou sa prejavil hneď pri štarte, a tak som odštartoval veľmi zle, keď ma hneď po štarte predbehlo asi 6-8 jazdcov. No neostávalo mi nič iné ako sa pustiť do stíhacej jazdy. Motorka držala na trati super a darilo sa mi získavať pozície späť. Nanešťastie počas pretekov začalo v niektorých miestach pršať, dokonca aj snežiť, a tak bolo ťažšie odhadnúť čo si môžem dovoliť v zatáčke na mokrej trati. Podarilo sa mi dostať až na 11. miesto a pred sebou som mal dvoch jazdcov. Bohužiaľ problém s prevodovkou sa začal prejavovať aj pri podraďovaní a aj napriek snahe sa mi na 9. miesto nepodarilo dostať. Nakoniec som aj druhé preteky dokončil na 11. mieste, za čo som v nadväznosti na okolnosti veľmi rád. Taktiež som si zlepšil osobák na hodnotu 2:39, čo ma veľmi potešilo. Taktiež by som chcel pogratulovať Edovi Wernerovi za pekné 1. a 2. miesto.
Za možnosť zúčastniť sa týchto pretekov chcem poďakovať našim sponzorom: LOTTE SK, AUTOSAVE, Only duly, Chmela pneu, Banner SK. Taktiež ďakujem za dobrú prípravu motorky Filipovi Harantovi, a ďakujem aj za podporu mojej rodine a kamarátom. Najbližšie preteky nás čakajú už tento víkend na domácom okruhu Slovakia Ring.

Tlačová správa LOTTE Europe Racing Team
Foto: Richard Karnok

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *