Hneď trojnásobnú premiéru zažíval na podujatí medzinárodného šampionátu Alpe Adria v triede Superstock 600 na Slovakia Ringu slovenský pretekár Peter Kačaba. Štartoval totiž v novej triede na novom motocykli a v novom tíme, pričom sa rozhodne v silnej medzinárodnej konkurencii nestratil.
Nová sezóna sa zase začína na novej motorke, ale teraz na oveľa silnejšom stroji. Yamaha R6 bola pripravená. Ostré preteky budú však určite niečo iné ako agentúrne podujatie. Zvedavosť však bola obrovská. Byť tam, aj pri tíme Yamaha Maco Racing, sledovať ich prácu… Jediné, čoho by som uvítal viac, boli tréningy.
V tréningový deň boli len dva tréningy, oba som neodjazdil celé. Veľmi ma bolela pravá ruka a celá dráha je viac-menej samá pravá. Večer ma poslali k doktorovi, ten odhalil zaseknutý nerv, trošku ma pohmatal kde bolo asi treba a ruka prestala bolieť. Naordinoval ďalšiu liečbu a šli sme spokojne domov s tým, že sa od bolesti uľavilo.
Ráno naozaj ruka nebolela a už som sa tešil na deň, kedy bude kvalifikácia a prvé preteky. Kvalifikácia mi veľmi nevyšla podľa predstáv, stále som mal v hlave bolesť ruky a nešlo mi to na motorke ako som chcel. Obsadil som 16. miesto. Že, hmmm, nebol som zvyknutý byť tak ďaleko. Ale na to, že na nej sedím tretíkrát a nedokončili sme predtým ani jednu celú tréningovú jednotku, je to ok, som si povedal.
Prvé preteky začínali poobede, štart mi celkom vyšiel, ale postupne sa predo mňa dostali rýchlejší pretekári. V pretekoch som si užil aspoň súboje so slovenským pretekárom, ale jediné s čím som spokojný, že som sa predral dopredu a do cieľa som prišiel na lepšom umiestnení ako na štarte. Takže 9. miesto bolo super.
Nedeľa začínala klasicky ranným warm upom a preteky bol až poobede. Ciele boli rovnaké, prísť do cieľa a počas pretekov byť lepší ako včera. Vďaka horšiemu času na trati, som štartoval zo 17. pozície. Štart som mal opäť celkom dobrý, ale čoskoro ma rýchlejší pretekári zase predbehli a už sa iba bojovalo v skupinke 4-5 pretekárov. V týchto pretekoch ma najviac bavili posledné 4 kolá, kde zo mňa opadol stres a podarilo sa ísť lepšie. Škoda, že sa tie preteky potom tak skoro skončili. Celkovo som prišiel na 10. mieste. Čo je zase lepšie ako začiatok štartu 🙂
Celkovo tento zážitok hodnotím: čo sa výsledkov týka, je to zatiaľ síce bieda, ale tak R6 je raketa oproti R3. Trénovať, trénovať, trénovať, keď chcem patriť k špičke. Veľká vďaka patrí Yamaha Maco Racing Teamu nielen za technickú podporu, ale aj za všetko ostatné a super prístup. Ďalej fanúšikom za veľkú podporu a množstvo fotiek, partnerom: gt2 motorsport, Eco-Domov, Petro a Spol, HJC Helmets Slovakia, ChcemTricko.SK :-), Moto-Cup.sk.
Tlačová správa Petra Kačabu