Mladého talentovaného pretekára Petra Kačabu po výborných výkonoch z úvodu tohtoročnej sezóny už asi netreba nikomu predstavovať. Po výsledkoch na Jarnej cene Brna, na oboch podujatiach seriálu MOTOCh na Slovakia Ringu a Pannonia-ringu a aj prvej Alpe Adrii v Poznani je zrejmé, že sa po prechode z juniorských tried a tratí na veľkom okruhu okamžite udomácnil.
Peter svojou jazdou a výsledkami rozhodne potešuje nás v redakcii, keďže na kapotáži svojho motocykla nosí práve logo portálu Moto-cup.sk. O to viac boli zvedaví, ako tento mladý jazdec hodnotí novú triedu tristoviek, seriály, v ktorých jazdí, ale aj to, ako sa pripravuje na pretekárske podujatia.
Peter, do tejto sezóny si prišiel z malých tratí. Čím ťa oslovila práve trieda tristoviek?
Ja by som najradšej jazdil už 600-ky. Ale otec povedal, že nie, lebo mám veľmi málo najazdené. Som rád, že sa táto trieda objavila akurát v „mojom čase“, niečo medzi malou kubatúrou a 600-vkami. A postupom času prichádzam na to aj sám, že mal otec asi pravdu.
Postupom času prichádzaš… znamená to, že ťa tristovky až tak veľmi nebavia?
Ale bavia ma… Len na začiatku mi aj trochu vadilo, že som na rovinkách pomalší, ale zvykol som si a chytilo ma to viac. Najmä po prvých podujatiach, kde som pretekal už so seberovnými čo sa objemu týka.
Jazdíš dva šampionáty. Ako ich hodnotíš a ku ktorému vzhliadaš viac?
Jazdím vlastne tri, zarátaj aj slovenský šampionát :-). Jazdím všetko, čo sa tu na okolí dá jazdiť. V týchto šampionátoch sú priamo triedy, aké jazdím aj ja, takže to je logická voľba. Pretože na agentúrach sa dá jazdiť len s vyššími kubatúrami a to je horšia škola. Šampionát som nevyberal podľa prestíže, pre mňa majú obidva rovnakú váhu. Najdôležitejšie je jazdiť, jazdiť, jazdiť… MOTOCh šampionát môžem hodnotiť zatiaľ len pozitívne a na hodnotenie druhého šampionátu si nechám ešte čas. Predsa sa konalo ešte len jedno podujatie.
Od začiatku sezóny sa ti darí. Ako to vnímaš? A čomu to pripisuješ?
Plán na túto sezónu bol získavať skúseností. Osvojiť si prechod na veľkú trať, na veľkú motorku. Vyberal som si medzi Kawasaki a Yamahou. Tá druhá mi viac učarovala, keď som na nej sedel. Keď som na trati, pretekám, nechcem byť posledný. Chcem vyhrávať, dávam do toho čo viem. Aj keď sa mám ešte veľa čo učiť… Ale určite sa nechcem iba voziť. Neviem čím to je, to je možno otázka na odborníkov. Ale keď si to tak vezmem, ani na jednom tréningu (okrem tých zadarmo od SMF na Slovakia Ringu ) som nestretol Slováka. Čech, Maďar, rakúsky pretekár, to áno. Ale Slováka nie. Podľa mňa sa nedá zúčastňovať iba šampionátu a chcieť byť najlepší.
V tom máš úplnú pravdu. A práve na tvojich výsledkoch je vidieť, aký je dôležité trénovať čo najviac. Prezradíš ako často trénuješ na motorke a ako sa pripravuješ aj mimo motorky?
Na motorke som vždy keď sa dá. Najlepšie každý víkend. Tento mesiac sa to nesplní, lebo mám povinnosti v škole. Od prázdnin zase minimálne každý víkend na dvoch kolesách. Budúci školský rok mám mať individuálny školský plán, tak budem na motorke dúfam ešte častejšie. Okrem motorky mám osobného trénera s ktorými cvičíme kondičku, fyzičku, iné cviky potrebné pre môj šport. Tiež treba aj regeneráciu. Samozrejme, ani na tanieri nemôžem zjesť všetko čo by som chcel…
Ako vyzerá tvoj bežný deň?
Najradšej by som bol, aby vyzeral… ako celodenné jazdenie na motorke a potom regenerácia vo vírivke napríklad. Ale to nejde. Takže ráno sa zobudím, idem vyvenčiť nášho Bonsai Dobermana, potom škola, po škole tréning, regenerácia, večera, učenie a spánok. Počas podujatí sa stíham občas aj učiť, inak to musím doháňať cez týždeň.
Aké sú tvoje ciele na tento ročník a do budúcna?
Tento ročník je plán zúčastniť sa všetkého, čoho sa bude dať. A vyhrať! V tom mi však budú chcieť zabrániť moji kvalitní súperi. Poprípade ešte niekoľko tréningov s Jarom Černým by prišlo vhod, ten jeden čo sme spolu mali, ma určite niekam posunul. No a raz v budúcnosti sa s ním stretnúť na štartovom rošte :-). Snívam aj o majstrovstvách sveta a MotoGP, ako každý koho to raz chytí…
Určite máš komu za uplynulú sezónu poďakovať…
Poďakovať chcem najmä svojej rodine, ktorá ma neustále podporuje, a to nielen finančne. Na východ do Prešova spoločnosti Petro a spol. s r.o. za možnosť testovania prilieb HJC, s ktorými som nadmieru spokojný, ARP Racing Parts zase za vynikajúce stupačky rovnomennej značky, Bratislavskému samosprávnemu kraju, mechanikovi Yogimu, ktorý pri mne je už druhú sezónu a tímom ľudí okolo Standu Poláka a Zbyňka Čecha, s ktorými zdieľame spoločný box a získavam pri nich cenné skúsenosti, mediálnemu partnerovi Moto-Cup.sk a všetkým fanúšikom, ktorí ma sledujú a držia mi palce.
Peter, ďakujem za rozhovor a želám ti veľa úspechov, nech sa ti tvoje sny splnia a robíš nám naďalej veľkú radosť.
Ďakujem Richard, pekný deň.
Zhováral sa Richard Karnok
Foto: Petr Štola a archív P. Kačabu