Emil Krchňavý úspešný na Cene Slovenska

Richard Karnok

Úspešný víkend má za sebou tím ZD motorsport na Cene Slovenska na Slovakia Ringu. Tentoraz v zložení Emil Krchňavý, René Mĺkvy v litroch a Daniel Kudelás na 125SP. Šéfmechanik Jan Jankin Seko nás pre veľkú pracovnú vyťaženosť podporoval len na diaľku.

Príjazd vo štvrtok podvečer, rozbalenie depa, prebierky, drobné úpravy na motorke, no proste klasika… V piatok vo voľných tréningoch, kde sme išli všetky litrové triedy pokope, sa podarilo perfektne doladiť podvozok a za horúceho počasia napriek nepriaznivej predpovedi všetko pripraviť na sobotnú kvalifikáciu a race 1. Od soboty boli litrové triedy rozdelené na AA SBK+MSR SBK a AA Superstock1000+MMČR SBK na prírodných okruhoch+SP +600 a poľský šampionát.

Sobota ráno 9:30, kvalifikácia v spojenej triede s AA Superstock 1000 vyšla na 15. miesto na štarte. Poobede sa výrazne oteplilo takže do pretekov sme prezúvali zadnú pneu na mäkšiu zmes.

RACE1: štart som už tradične ale že úplne pobabral takže sa predo mňa dostalo asi 5 jazdcov. Možno to nakoniec ale pomohlo, pretože hneď v prvej pravej zatáčke po štarte došlo k nepríjemnej zrážke a následnému pádu dvoch jazdcov a ja som sa tejto peripetii vcelku pekne vyhol a začal sa postupne dostávať dopredu. Posledné kolá to boli krásne súboje s poľskými pretekármi. V predposlednom kole som sa dostal do čela skupiny bojujúcej o 10. miesto v celkovom poradí, vytvoril si malý náskok a posledné kolo ho krásne udržal. Takže po deviatich kolách som pod šachovnicu prešiel na 10. mieste v celkovom poradí, druhom mieste v rámci Slovenského pohára +600ccm a tretí v hodnotení MMČR SBK na prírodných okruhoch.

RACE2: Nedeľné ráno sa ukázalo že meteorológovia občas trafia predpoveď… Do ranného warm-up na polomokrú trať nemalo žiaden zmysel nastúpiť.
Dopoludnia sme motorky pripravovali na WET RACE a zrazu…. pri výmene predného kolesa sa mi podarilo zničiť snímač trakcie na prednom kolese… Náhradný som nemal, a ani po obehnutí celého paddocku sa žiadne riešenie nepodarilo nájsť. Takže jediná možnosť, ísť OLD SCHOOL pekne natvrdo bez trakčnej kontroly.

13:40 PIT EXIT Open… po zavádzacom kole som zistil, že väčšina konkurencie v Slovenskom pohári nenastúpila do fakt mokrých podmienok. Takže cieľ bol jasný, bezpečne dôjsť do cieľa. Fotky, warm-up lap a ideme naostro.
Semafor zhasol a ja som vystrelil vpred ako z praku. Štart ako z učebnice po prvých zákrutách sme sa sformovali do „roadracingovej“ skupinky David Hanzalík, Aleš Nechvátal a ja. V druhej ľavej však David vyletel mimo trať, a tak sme do konca pretekov krúžili spolu s Aldom. V siedmom kole sme dobehli prvých jazdcov o kolo späť a dúfal som že sa podarí toho využiť a Aldu predbehnúť, no na mokrých podmienkach bez trakcie by to bolo zbytočne riskantné. Cieľ na P6 v celkovom poradí, P1 v slovenskom pohári a P2 v MMČR SBK na prírodných okruhoch.
Ako sa už niekoľko krát potvrdilo, voda mi jednoducho sedí.

OBROVSKÉ ĎAKUJEM patrí chalanom z tímu za pomoc a podporu. Odkedy je Kawa v rukách Jana Jankina Seka funguje, ako nikdy predtým.
Davidovi Hanzalíkovi prajem skoré zotavenie.
Teraz nás čaká príprava na IRRC – International Road Racing Championship v Chimay, ale o tom nabudúce…

TS Emila Krchňavého
Foto: Jaroslav Kapustka

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.