Vlani sa Miro Sloboda ako prvý Slovák vybral na preteky na ostrov Man. Nie ako divák, ale pretekár. A vďaka svojmu úspešnému vystúpeniu (9. miesto v triede Newcommers a tridsiate v Junior Manx GP) si domov odviezol dve repliky hlavnej trofeje, ktorej predlohou je bohyňa víťazstva Niké.
Tento rok sa Laki na Man vrátil. V tomto čase sa už je na mieste pripravený na prvé tréningy, pričom stále rieši aj ďalšie povinnosti. Nezabúda však ani na svojich priaznivcov a my sme radi, že sa k nim prihovára cez náš portál Moto-cup.sk!
Miro Laki Sloboda:
Začiatok príbehu tohtoročného Manxu… ani neviem kedy to začalo byt náročné až príliš. Už si človek zvykne na všetko popri tom ako musíš ísť na viac ako sto percent vo všetkom, aby si zvládol všetko čo to obnáša. V konečnom dôsledku už keď si tu a ideš jazdiť mi to pripadá ako to najľahšie z toho celého. Najhoršie sú tie peniaze, ale to je snáď jasné… Ale nie je to len o tom. Vždy sú nejaké problémy, niekedy väčšie a niekedy menšie, ale vždy sú. Bolo ich toľko, že si pamätám už len to ozajstné vyostrenie, keď mi v Chimay prestal fungovať transpondér, a to už za dva týždne neskôr sme mali ísť sem na Man. No to nie je možné, hovorím si, aké problémy, predtým som to dal bez nervozity. Už ťa také nerozhádže… Nato odišiel motor, ktorý sme tam menili, jeden a potom naspäť druhý. To ma tiež nerozhádzalo. Povedal som si, že aspoň chalani spoznajú lepšie motorku, keďže na Man idú Byšo a Alex prvýkrát bez Ďuriho. V Belgicku ešte bol, tak sme to všetko robili spoločne a veľa sa naučili. Predsa toľkokrát za víkend meniť motor človeka niečo naučí. S tým Ďurim, tak to bola prvá vec, čo mi dala zabrať, keď mi volal, že žiaľ nemôže ísť na Man. Vysvetlil mi dôvody, samozrejme, chápal som to, ale musel som situáciu riešiť. Byšo sa skúsil vypýtať z práce a vyšlo to. Teším sa ja aj on že sme tu spolu. K tomu tu mám so sebou Alexa, môjho syna, čo sa snaží pri mne čo najviac naučiť, aj keď je to mladý „palcotelefonomlátič, tak aspoň tu to rieši až večer 😀 Druhý syn Leo hodinu pred odjazdom povedal, že ide aj on. Hovorím si, však nech ide, čo bude doma sedieť. Tu má čo vidieť.
Predtým, po príchode z Chimay, sme museli vybrať motor a zdiagnostikovať na finále čo mu je. Motor išiel k Macovi, ktorý mi ho dal dokopy. Nezostávalo mi veľa času, popri týchto problémoch som musel chodiť do práce a slniť sa po práci pri lakovaní v tých „nádherných“ teplotách. Síce to nebolo každý deň, ale keď som nebol tam, tak som bol dlhšie v práci. Nakoniec mi na prípravu motoriek, dvoch, keďže sa mi podarilo zohnať aj náhradnú, síce sériovú, ale je pre prípad núdze. Nebolo isté, že sa podarí dokončiť motor. Jasné, že okrem štandardných súčiastok sme našli ďalšie poškodené a vzhľadom na krátky čas museli aj prísť. Napríklad v sobotu som nemal reťaz a ako som zistil ani spojky. Lebo boli pekne zabalené v škatuliach staré reťaze a keď mi prišli o pol noci spojky, zistili sme že to sú 525 a nie 520… A ráno k Macovi na brzdu bez reťaze… Ale on našťastie mal. Tak podobných situácií bolo mnoho…. Makali sme posledné tri-štyri dni v garáži snáď nonstop a v nedeľu pred odjazdom sme iba zabehávali motor. Nakoniec sme to stihli. Dávali sme na FB fotky, aby či už fanúšikovia alebo známi chápali prečo nestíham ani napísať či zavolať. A tí čo sa zastavili videli, že so mnou nie je reč. Že myšlienky sú úplne inde. Dokázať to a pripraviť napriek všetkým tým problémom. Ja s Byšom sme makali stále. Chodil nám vypomáhať aj Ďuri, Maco u seba robil na motore. Doteraz v tom mám chaos, keď sa snažím spomenúť si, ako to vlastne celé presne prebiehalo. Ešte v pondelok som riešil šoféra druhej dodávky, čo pôjde do Liberca s ďalšími vecami a prázdnou naspäť. Nakoniec veľmi pomohol môj otec. Tam sme to poprekladali z dvoch do jednej. Tu patrí vďaka Matysovi Vlachovi, Alimaxracing pánovi Černému s pomocou s dodávkou na cestu Duškovi, Hagovi, Jeremymu a mnohým ďalším…
Hotoví, unavení, ale predsa sme dorazili na Man. Tu už mám za sebou školenie a technickú prebierku… Stále tu riešime čo treba. Možno sa to nezdá, ale stále je čo. Chalani sa učili meniť plexi na prilbe čo najrýchlejšie a také ďalšie detaily, ktorých je stále dosť. Napríklad som si pozeral onboard a vietor nám vyvrátil Markízu. Zas bolo o zábavu postarané. Tu nájdete program celej Manx GP: www.manxgrandprix.org a tu zase Live Timing: ttlive.iomtt.com. Bude to od vás pýtať meno a email, ale pohoda, k ničomu vás to nezaväzuje 🙂
Ďakujem vám všetkým za podporu! Zase sa ozvem.
Laki