Šialená sezóna Tobiasa Kráľa

Richard Karnok

Keď Tobi končil sezónu 2023 na minibikoch vedeli sme, že sa začína nová etapa v jeho športovej kariére. Všetko sme mali naplánovane tak, že Tobi pôjde v roku 2024 triedu Ohvale 110 a bude zbierať nové skúsenosti medzi väčšími motorkami. To čo sa stalo potom sme naozaj nečakali.

Začalo sa to ponukou jazdiť v tíme FS12, ktorý založil Filip Salač (motocyklový pretekár v triede Moto2 na MS) na podporu mladých motocyklových talentov. Ponuku sme prijali a tu sa to začalo. Sezóna nám začala na tréningovom kempe v španielskej Valencii, kde mesiac každodenného tréningu bolo vidieť aj na Tobiho progrese.

Po Valencii sme sa po dohode s tímom rozhodli, že Tobi preskočí kategóriu Ohvale 110 a prejde do silnejšej kategórie Ohvale 160. Bol to obrovský skok z minibike hneď medzi chalanov, ktorí jazdia už niekoľko rokov na týchto motorkách. Ohvale 160 je trieda, ktorá je už pod svetovou organizáciou FIM. Jazdia sa tu preteky, ktoré sú kvalifikáciou na svetové majstrovstvá, ktoré sa uskutočňujú každý rok v španielskej Valencii popri posledných pretekoch šampionátu MotoGP.

Prvé preteky v roku v triede Ohvale 160 sa uskutočnili vo Vysokom Mýte. Ako každé prvé preteky v sezóne sú veľkým otáznikom, ako sa bude vyvíjať celá sezóna. Tobi sa už od prvých tréningov držal s najrýchlejšími v tejto kategórii. Prekvapenie prišlo v kvalifikácii, kde si Tobi vyjazdil 3. miesto na štarte. Prvé preteky sezóny boli v obrovskom strese a očakávaní na dobrý výsledok. Prvý štart v novej sezóne sa Tobimu vôbec nepodaril a prepadol sa na piate miesto, ale po peknom výkone sa prebojoval na celkové štvrté miesto v cieli.

V druhých pretekoch sa už nervozita trochu uvoľnila, štart sa podaril a Tobi vyštartoval na druhom mieste. Spolu s vedúcou dvojicou sa vzdialili celému polu jazdcov až do štvrtého kola, v ktorom mal Tobi ťažký pád a my sme skončili v nemocnici. Viac ako bolesť poranenej ruky bolel neúspech. To boli zároveň posledné preteky, ktoré boli za normálneho počasia.

Počas celej sezóny sme bojovali aj s Tobiho „hlavou“, ale hlavne s daždivým počasím, ktoré nás sprevádzalo na každom podujatí. O to ťažšie je sa vrátiť po dlhšej prestávke spôsobenou zranením. Jazdiť v tejto kategórii v prvej sezóne a vždy za premenlivých podmienok, alebo za dažďa, je naozaj ťažké aj pre skúsených jazdcov. Po náročnej sezóne nakoniec vyšlo aj slnko, a to na dráhe, ale aj v Tobiho výsledkoch a konečné piate miesto v tejto kategórii berieme za veľký úspech a veľkú motiváciu do ďalšej sezóny.

Popri českom šampionáte FIM MiniGP Ohvale 160, čo bola naša priorita, sme sa tento rok zúčastnili aj talianskeho šampionátu v triede Ohvale 110, boli sme na majstrovstvách Európy, kde sa v kategórii Ohvale 160 v troch pretekoch umiestnil na 3., 4. a 5. mieste a pozreli sme sa aj na slovenský šampionát a šampionát Rival Trophy, ktorý ma zastúpenie po celej Európe.

A aké boli tento rok Tobiho výsledky?
FIM Mini GP Ohvale 160: 1x 3. miesto, 2x 4. miesto, 5x 5. miesto a celkovo 5. miesto.
Majstrovstvá Európy: 1x 3. miesto ,1x 4. miesto a 1x 5.miesto a celkovo 4. miesto.
Rival Trophy – 4 preteky: 2x 1. miesto, 1x 3. miesto a 1x 4. miesto.
Taliansko – 3 preteky: 1x 4. miesto a 2x 5. miesto.
Slovenské majstrovstva – 2 preteky: 2x 1. miesto.

Taký bol Tobiho rok 2024. Bol to naozaj šialený rok, ktorý potešil, ale aj sklamal, bol to rok, ktorý bol aj bolestivý, ale zároveň to bol rok, ktorý priniesol veľa skúseností a nového impulzu do budúcnosti.

Ďakujeme všetkým, čo podporujú Tobiho. Je milé, že stretávame cudzích ľudí, už môžem povedať z celého Slovenska, ktorí sa tešia spolu snami s úspechov nášho mladého motocyklistu. Držte Tobimu palce do roku 2025.

Tobias Kráľ:
„Veľká vďaka patrí celej mojej rodine, môjmu tímu FS12 na čele s Michalom Salačom st. a Michalom Salačom ml. a Filipovi Salačovi za cenné rady. A v neposlednom rade môjmu životnému guru Davidovi Kučeříkovi a najlepšiemu mechanikovi Kájovi. Tiež sponzorom: Obec Kostolište, AGV Slovensko, Muc-Off Slovensko a JUM šped. Uvidíme sa na motorke v roku 2025.“

Tlačová správa Tobiasa Kráľa

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *