Dňa 24. októbra sa v Hlohovci uskutočnilo zasadnutie Športovej komisie CPM SMF. Zverejňujeme zápis z tohto stretnutia.
Zúčastnení:
Miloš Baláž
Peter Baláž
Ladislav Miklánek
Norbert Mizere
Jozef Tassy
Mário Michalovič
Zuzana Veverková
Peter Kevický
Margita Vaculová – hosť
Štefan Vacula – hosť
Richard Karnok – hosť
Ospravedlnený:
Jan Čížek
Program:
1. Úvod
2. Kontrola plnenia uznesení a úloh z predchádzajúceho zasadnutia ŠK CPM SMF
3. Príprava Valného zhromaždenia CPM SMF
4. Návrh športových a technických predpisov pre sezónu 2025
5. Predbežné termínové kalendáre 2025
6. Stav financií CPM
7. Rôzne
8. Schválenie uznesenia
9. Rôzne
1. Úvod
Viceprezident CPM SMF na úvod privítal všetkých zúčastnených a vyslovil slová vďaky za spoluprácu v roku 2024 spolu s nádejou, že sa budeme aj v sezóne 2025 stretávať v plnom počte so záujmom podporovať a zveľaďovať motocyklový šport.
2. Kontrola plnenia uznesení a úloh z predchádzajúceho zasadnutia ŠK CPM SMF
Úlohy a uznesenia z obdobia zasadnutia ŠK CPM SMF boli splnené s výnimkou vytvorenia nového formulára dostupného ku stiahnutiu na webovej stránke SMF pre účely vystavenia jednorazovej licencie, ktorého povinnou súčasťou malo byť aj tlačivo určené pre potvrdenie zdravotnej spôsobilosti ku výkonu športu potvrdené kompetentným lekárom.
3. Príprava Valného zhromaždenia CPM SMF
o Valné zhromaždenie disciplíny sa uskutoční – 30. novembra 2024 doobeda, poobede prebehne vyhodnotenie CPM moderných tried MM SR a M SR na okruhoch a MM SR a M SR na prírodných okruhoch.
– Športová komisia po prerokovaní schvaľuje kandidátov ŠK na volené miesta: viceprezident SMF pre CPM – Miloš Baláž, členovia ŠK CPM SMF: Ladislav Miklánek, Richard Karnok – návrh komisie na pokračovanie činnosti v identickom zložení jednotlivých členov
Hlasovanie za návrh kandidátov ŠK pre obdobie 2025-2029:
Za: 8 Proti: 0 Zdržalo sa hlasovania: 0
4. Návrh športových a technických predpisov pre sezónu 2025
– Vintage: – minimálny vek 35 rokov s možnosťou udelenia výnimky riaditeľom pretekov,
– Do NŠP pre Vintage zakomponovať predpis o možnosti prebratia len dvoch motoriek s nahlásením náhradnej motorky.
– Vintage: povinnosť peny v nádrži, vaničky a zadného svetla len pro kategórie Classic Legend, Open a SBK.
– Vintage: podmienkou pre účasť v kategóriách Classic Legend, Open a SBK bude licencia minimálne 2 roky a preukázateľné bodované umiestnenie v akejkoľvek kategórii a akéhokoľvek šampionátu v minulých rokoch, aby sa zabránilo používaniu kategórii Classic SBK ako „entry level“ (aj z ekonomických dôvodov) kategórii pre začínajúcich pretekárov, alebo to vyriešiť podmienkou kvalifikačného limitu.
– Zvážiť opakované zaradenie kategórie Classic 500.
– Vintage: do prihlášok zaradenie VIN čísla alebo čísla športového preukazu.
5. Predbežné termínové kalendáre 2025
Alpe Adria IMC – 5 podujatí:
Grobnik – 18.5
Pannoniaring – 15. 6.
Brno – 6. 7.
Grobnik – 10. 8.
Slovakia Ring – 7. 9.
*Pozn. – na Balaton Parku sa nemôže konať podujatie seriálu Alpe Adria, pretože limit hluku je tam max. 105 dB (výnimka tam platí len MotoGP, WSBK)
Podmienka promotéra Alpe Adria – Dart race experience pre štart veteránov: minimálne 15000 € zaplatené štartovné za jeden štartovací rošt (štartovné 300 € pri platbe 14 dní vopred, 350 € pri platbe na mieste).
Doteraz známe termíny na území SR a ČR:
Hořice 300 ZGH – 11. 5.
Poznaň – koncom mája ??? (25. 5., pozn. redakcie)
Žilina – D. Hričov 22.6.
CS Slovakiaring – 13. 7.
Hořice IRRC – 10. 8.
Holíč 16. 8.
Trenčín – 31. 8.
Brno – JCB asi nebude pre prípravu nového povrchu trate, Veľká cena Bohumila Stašu na jeseň možno áno, ale zatiaľ nie sú známe termíny.
6. Stav financií CPM
Členom ŠK CPM bola predložená detailná správa o stave podúčtu CPM SMF, ŠK CMP správu schvaľuje bez pripomienok.
7. Rôzne
– Poplatok za slávnostné vyhlásenie výsledkov – vyhlásený jazdec zadarmo, sprievod
20 € / osoba ( vyhlásenie 30.11.2024 v Hlohovci)
Hlasovanie: Za: 8 Proti: 0 Zdržalo sa hlasovania: 0
– Žiadosť o preplatenie licencie FIME vo výške 225 € – Lucia Murgašová.
Hlasovanie: Za: 8 Proti: 0 Zdržalo sa hlasovania: 0
– Info zo sekretariátu SMF: Od sezóny 2025 sa budú licencie vystavovať online v pdf formáte do emailových schránok žiadateľa.
– Viceprezident SMF Miloš Baláž sa vyjadril k incidentu z pretekov v Trenčíne vyvolaného technickým komisárom p. Szentandrássim a spočívalo v konštatovaní, že aj napriek snahe o toleranciu sa jeho vulgárne vyjadrenia a vystupovanie ako technika nedá ospravedlniť a p. Baláža sa to nielen dotklo, ale považuje ho za neadekvátne. Ešte pred spomenutým incidentom došlo k ďalšiemu stretu, a to počas technického preberania, kedy sa spomenutý technický komisár dostal do verbálnej nezhody s organizátorom (p. Miloš Baláž), keď sa mal vyjadriť „že na takéto preteky viac nepôjde“. Na základe uvedených udalostí ŠK CPM SMF predkladá technickej komisii SMF návrh na zrušenie delegácie menovaného technického komisára na podujatia CPM.
– Vintage: ŠK CPM zabezpečiť deštrukčné nálepky pre sezónu 2025
– ŠK CPM SMF prerokovala návrh na doplnenie všetkých Zvláštnych ustanovení CPM: „Všetky motocykle musia byť prezentované na technickú kontrolu s demontovanou spodnou kapotážou, ktorá musí byť tiež predložená na kontrolu technickému komisárovi. Olejová vaňa, vypúšťacia skrutka oleja, uzáver plniaceho hrdla oleja, olejový filter a – ak je súčasťou – aj olejový chladič a olejové vedenia musia byť kvôli kontrole jasne viditeľné. Do priestoru technického preberania smie vstupovať iba jazdec a mechanik.“ Hlasovanie za zaradenie textu do ZU:
Za: 8 Proti: 0 Zdržalo sa hlasovania: 0
8. Schválenie uznesenia
ŠK CPM jednohlasne schvaľuje priebeh rokovania podľa jednotlivých bodov programu.
Hlasovanie o schválení prijatých uznesení podľa jednotlivých bodov programu uvedených v zápise: Za: 8 Proti: 0 Zdržalo sa hlasovania: 0
9. Záver
Viceprezident CPM SMF – p. Miloš Baláž poďakoval všetkým zúčastneným za pozornosť a ochotu spolupracovať.
V Bratislave, 26. októbra 2024 Zuzana Veverková – člen subkomisie pre mládež
Dobrý den vážení… mě to to nenechá chladným a proto tento report okomentuji… omlouvám se snad nikoho neurazím.
Chtěl bych se vyjádřit jen a pouze k návrhu vložení věkové a zkušenostní podmínky do pravidel pro vintage a clasik. Kdo mě zná tak jistě ví že tyto kubatury kterých se toto týká jezdím. A vintage konkrétně jezdím už poměrně značnou řadu let. Proto si dovolím vznést svůj názor ohledně tohoto tématu. Momentálně totiž toto pravidlo absolutně nechápu… samotnému mi není 35let (ano vím že splním podmínky pro výjimku, ale…). Proč chcete zabránit těmto třídám aby se stali “entry levelem”? Neznám nikoho kdo by do této třídy přišel a byl nějakou překážkou na trati nebo byl nebezpečným s věkem pod 35let… o kategorie vintage dlouhodobě není takový zájem a teď když se konečně zvedá zájem o třídy clasik (beru že clasik spadá pod vintage) tak chcete udělat takovéto pravidlo? Vím momentálně o několika budoucích jezdcích které právě nalákala menší finanční náročnost těchto tříd a proto si myslím že by měla být větší možnost získání výjimky nebo povolení startovat v těchto třídách. Osobně jsem se na trati spíše setkal s tím že mě více ohrozil starší letitý závodník než mladý méně zkušený který je více ostražitý a dělá vše aby nepřekážel a neohrozil… větší smysl by mi osobně dávalo dodržovat pravidlo 117% času prvního pro kvalifikaci a tím by se to samo vyselektovalo. Rozhodně bych pro tyto kategorie nezavíral dveře novým jezdcům…
toť k mému názoru asi vše.
S Pozdravem P. Kuchařík #66
Ahoj Peťo,
to je návrh na valné zhromaždenie, samozrejme, bude sa o tom hlasovať a predtým debatovať, takže sa to bude riešiť tam. Písal mi Miloš, že by bol za 20 rokov limit, ale tie kvalifikačné roky by bolo dobré dodržať. Boli počas uplynulej sezóny dosť ťažké pády nováčikov, jeden z nich si pamätám v Brne. Ale ako som napísal, riešiť to a hlasovať sa bude na VZ 30. 11. v Hlohovci.