S Mirom Lakim Slobodom o víkende v Hořiciach

Richard Karnok 1

Minulý týždeň zvíťazil na Slovakia Ringu v pretekoch IMRC Cupu, ale ako sám priznal, bol to len tréning. Keďže jeho disciplínou sú prírodné okruhy, tak skutočný vrchol ho čakal počas uplynulého víkendu v Hořiciach.

V plnom tempe na trati v Hořiciach
V plnom tempe na trati v Hořiciach

Podujatie 300 zatáček Gustava Havla je pre roadracingových fanúšikov aj pretekárov jedným z naj podujatí sezóny a to platí aj práve v prípade Mira Slobodu. „Laki“ navyše tentoraz v kvalifikáciách zaskočil nielen svojich fanúšikov, ale aj samého seba, keď v prvej kvalifikácii triedy 600 vybojoval 3. miesto a hoci si v druhej kvalde o dve miesta pohoršil, do samotných pretekov štartoval z výbornej piatej pozície. V cieli bol nakoniec ôsmy, z čoho však rozhodne sklamaný nebol. O uplynulom víkende sme sa od neho dozvedeli viac v nasledujúcom rozhovore.

Laki, po prvej kvalifikácii si bol na treťom mieste. Čo sa presne stalo, to ti niekde v hlave preplo a stratil si zase niečo z pudu sebazáchovy? 🙂

Aj tento rok si hořickú trať vyskúšal v sedle 125-ky
Aj tento rok si hořickú trať vyskúšal v sedle 125-ky

Nie, normálne som šiel na istotu. Klasika. Určite pomohlo to, že som tam nebol prvý raz. A k tomu hviezdy pekne zasvietili a vyšlo to 🙂 Navyše som predtým trénoval na 125-ke, videl som, že dráha je v poriadku, tak som šiel s ešte väčšou istotou. A takisto som nenatrafil na nikoho pomalšieho a mohol som ísť čisté kolo. Takže som si len namiešal svoj mix pneumatík a šiel som…

Čo to znamená mix pneumatík?
Vpredu Dunlop, vzadu Pirelli. Prednej dunlopke proste verím a na pirellke sa bojím, hlava mi to nejako nechce pustiť.

Po druhej kvalifikácii si klesol o dve miesta, ale spokojný si bol asi aj tak…
Samozrejme! Ja som aj v druhej kvalifikácii chcel zajazdiť jedno rýchle kolo, lebo sa mi uvoľnila dráha, ale urobil som dve chyby a potom už zasa nebolo miesto.

Sobotu večer si si po úspešných kvalifikáciách teda asi riadne užíval…
Ale kdeže! Keď si okolo desiateho miesta a nižšie, tak nie si v takom napätí, máš pekný večer, zabávaš sa… ale teraz, keď budeš zajtra štartovať z pozície ako nikdy predtým a vieš aké je to peklo po štarte, tak to si zrazu v strese. Dá to dosť zabrať psychike 🙂 Štartoval som vlastne z prvého miesta v druhom rade. Keď som si uvedomil, kto všetko je na štarte za mnou, tak som si hovoril, že tie prvé zákruty po štarte budú šialené… Bol som na tom nervovo dosť zle 🙂

Zo súboja s Olinom Hanákom vyšiel víťazne Laki
Zo súboja s Olinom Hanákom vyšiel víťazne Laki

Ako potom z tvojho pohľadu prebiehali samotné preteky?
Zo začiatku som bol taký nijaký, keď ma Wolfi predbehol, tak som sa len za ním vozil, ale stále som bol neistý a bolo to len tým, že som bol v strese, a tak som sa v podstate zničil fyzicky. Nechápal som najprv, ako mi môžu odísť už po štyroch kolách ruky, ale bavil som sa aj s Márom a on mi potvrdil, že pokiaľ držím motorku kŕčovito, čo bola práve kvôli stresu pravda, tak je to normálne.

Rovnako ako pred rokom si v kvalifikácii jazdil aj na 125-ke SP, prečo si na nej neštartoval aj v pretekoch?
Pretože preteky 125 a 600 boli hneď po sebe, takže to by nebolo najlepšie, navyše nie som taký natrénovaný, že by som mohol sadnúť z jednej motorky hneď na druhú a ísť ďalej.

Plánuješ ešte niekde so 125-kou štartovať, napríklad v Kopčanoch?
No… neviem aký je tam časový harmonogram, ale je tam ešte jeden problém, v Kopčanoch sú samé rovinky a tú 125-ku potom už potrebuješ mať naladenú, aby to malo nejaký zmysel. Aj v Hořiciach sú síce kopce, ale tam keď stratíš, tak sa to dá dohnať v zákrutách, je to predsa hlavne technická trať.

Je to pre teba veľký rozdiel jazdiť na šestke alebo ne „espéčke“?
Ja som si to užíval aj na tej 125-ke. Je to dobrá motorka. Ale ten rozdiel cítiš najviac na podvozku. Lebo na „espéčke“ je sériový podvozok a na Yamahe je parádny Öhlins. Keď som letel „U vodojemu“ na Yamahe, tak to krásne zobralo tie hrby. A keď som tam vletel so 125-kou s tým, že je to v pohode, tak mi to odskakovalo von zo zákruty, že som hneď vedel, že s tým budem musieť dávať bacha. Tým nechcem povedať, že ten sériový podvozok je zlý, ale treba s tým ísť inak.

Čo ťa čaká najbližšie?
Práve dnes mi prišla prihláška do Jičína, idem si to preštudovať, takže možno tam, alebo potom Kopčany.

Ako vidíš sám seba po týchto Hořiciach, budeš viac motivovaný? Možno budeš pracovať aj na zlepšení motorky…
Možno iní budú odo mňa očakávať niečo, ale ja pôjdem to svoje, pôjdem stále rovnako. A motorka? Veď tá je výborná! V zime mi ju robili Bittman s Janouškom a tam je podvozok výborný, motor skvelý, výkon… Takže na motorku sa nemôžem vyhovárať. To ja mám oproti nej ešte rezervy, mám stále čo doháňať…

Si jedným z mnohých pretekárov, ktorí sa netaja tým, že Hořice sú pre nich Top okruh. Je tam nejaké miesto, ktoré máš obzvlášť rád?
Hmmm… Tam je takých miest viac. Takých na srdce… Napríklad za cieľovkou dole to esíčko… alebo „Jabloňák“, kde sa predvádzaš pred kamošmi 🙂 … a o „Křížku“, tak to ti ani nebudem hovoriť… to je tak na srdce, tam keď vletíš rýchlejšie… Stalo sa, že sa mi tam motorka šmykla a chytila a to sa ideš posrať…

🙂 Laki, nielen ja mám radosť z tvojho nadšenia a úspechov, držím palce ak sa rozhodneš ísť do Jičína, no a potom sa teším na stretnutie v Kopčanoch!

Zhováral sa Richard Karnok
Foto: Karel Šoukal

Jeden komentár k článku “S Mirom Lakim Slobodom o víkende v Hořiciach

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *