Stálicou na česko-slovenských motocyklových prírodných okruhoch je Marcel Hruboš z Vrádišťa. Už niekoľko rokov ho na pretekoch ľahko identifikujete nielen podľa štartového čísla 93, ktoré má rovnaké ako jeho obľúbenec Marc Marquez, ale predovšetkým vďaka bojovnej jazde, vďaka ktorej aj v uplynulej sezóne patril medzi top pretekárov v triede 125 Sport Production.
Boj o víťazstvo v Kopčanoch a Piešťanoch, ale vzápätí pád a ťažké zranenie, to je stručný pohľad na Marcelov rok 2018. Podrobnejšie sme si sním o predchádzajúcej sezóne pohovorili v nasledujúcom rozhovore.
Pred sezónou si mal cieľ jazdiť v Top 5 a vyhrať Kopčany. Ciele sa ti vcelku darilo napĺňať, na niektorých pretekoch si dokonca bojoval o víťazstvo a k výhre v Kopčanoch ti chýbalo len niekoľko metrov. Potom však prišlo zranenie. Ako by si zhodnotil sezónu zo svojho pohľadu?
Sezónu hodnotím z môjho pohľadu ako dobrú, bolo v nej veľa úspešných momentov, ale menej príjemných chvíľ. Keby som mal v krátkosti prebehnúť tých šesť prtekov, ktorých som sa zúčastnil, tak každý mne aj všetkým priniesol určite ďalšie nové skúsenosti, rady a veľa zážitkov na ktoré budem vždy veľmi rád spomínať.
Sezóna pre teba začala v Brne a už tam sa ti darilo. Ako spomínaš na Jarnú cenu s odstupom?
Keďže tú trať dobre poznám a viem na nej ísť rýchlo nejako som svoje očakávania nenaplnil aj keď zisk povinných bodov z Brna bol a za 12. miesto a 6.miesto 14 bodov na úvod nevyzeralo až tak beznádejne. Moja Aprilia fungovala veľmi dobre počas celého víkendu, len bolo treba sa trochu viac do toho dostať.
Sezóna pokračovala v Uherskom Hradišti…
Tam som sa tiež veľmi tešil, ale mal som trochu mierne obavy, lebo vždy som mal na tejto trati nejaký problém. Na to, ako to prebiehalo a po absolvovaní tréningu z toho bolo aj pre mňa prelomiteľné a krásne 3. miesto, ako na štartovom rošte, tak aj v cieli po peknom súboji z Ivom Doležalom.
Kde si štartoval potom?
Ďalšími pretekmi boli legendárne Hořické zatáčky a to bol road racing ako sa patrí, diváci, atmosféra, adrenalín, jednoducho perfektné preteky, na ktoré odporúčam každému prísť. Opäť mi motorka fungovala po celý víkend bez nejakého problému, krásne preteky a aj napriek prerušeniam a reštartom som z toho vybojoval 8. miesto a vylepšil svoj čas kola na 125 SP na 2:43 a s týmto som bol asi najviac spokojný 🙂
Potom nasledovali domáce Kopčany, kde si bojoval vo fantastickom súboji o víťazstvo…
Nedá sa ani opísať tento pocit z domácich pretekov, množstvo fanúšikov, kamarátov a známych. Sobotňajšie kvalifikácie prebehli vcelku v pokojnom režime a bolo z toho krásne pole position do nedeľných pretekov. Štart sa mi v nedeľu podaril a začal sa perfektný súboj. O prvé miesto sme sa striedali traja jazdci a fanúšikovia mali rozhodne na čo pozerať. V cieli som bol nakoniec druhý, len s pár tisícinovou stratou na prvé miesto. Bol som veľmi spokojný ako so sebou tak s motocyklom a s celým víkendom.
Ďalšie preteky si absolvoval na Těrlickom okruhu…
Tam som mal v prvej sobotňajšej kvalifikácii technický problém s motocyklom a tu sa začalo doslova víkendové peklo. Síce som opäť vybojoval pole position, ale nevedel som sa s motorkou dohodnúť a nastavenie zvolené na preteky sa ukázalo ako veľmi, veľmi zlé… Nedalo sa pokračovať a tým pádom som pre poruchu preteky nedokončil. Veľké množstvo minutého materiálu ma ale neodradilo od toho pokračovať na Veľkej cene Piešťan a všetko som dal do tej doby do poriadku.
V Piešťanoch to bol v tvojom podaní opäť boj o víťazstvo, teda až do tvojho pádu…
V Piešťanoch sme mali voľné jazdy už od piatku, tak sme to využili na odskúšanie a prípadné doladenie. Nebola to taká silná a rýchla motorka ako v Těrlicku, ale vedel som, že aj napriek tomu sa dá na tejto trati pretekať aj s o niečo slabším motocyklom. Už samotné tréningy nasvedčovali, že to bude opäť veľký boj, keď piati jazdci sme boli s tým istým časom. Štart som nemal príliš dobrý, no do druhej zákruty sme boli pätica pohromade a začalo sa to. Každým kolom sme si miešali poradie a robili pre divákov krásne preteky. V šiestom kole som mal bohužiaľ pád a tým pre mňa preteky a aj sezóna skončili…
Ktoré z pretekov považuješ v uplynulej sezóne považuješ za najlepšie?
Za najlepšie považujem Staré Město, Hořice a Kopčany. Staré Město preto, lebo sa mi prelomila konečne smola na tejto trati a bolo z toho pódiové umiestnenie. Hořice pre perfektné vylepšenie času oproti minulým ročníkom. No a Kopčany… Je to domáca trať a nič nemôže byť krajšie ako bojovať doma o prvé miesto a zájsť najrýchlejšie kolo.
Najhoršie preteky asi boli pre teba tie v Piešťanoch, kde si sa zranil…
V Piešťanoch síce neboli pre mňa najhoršie, ale ani najlepšie. Najhoršie boli na Těrlickom okruhu, aj keď jedno pozitívum predsa bolo…. To si nechám do budúcej sezóny 🙂
Hneď po tvojom páde v Piešťanoch sme v priestore štartu zažívali nekonečné minúty, keďže sme nevedeli ako je to s tebou a zábery z kamery neveštili nič dobré. Aké boli tvoje zranenia?
Pri páde v Piešťanoch to viac odniesla ľavá strana. Na to, že to bolo vcelku v slušnej rýchlosti, tak to dopadlo celkom dobre, mal som iba otras mozgu, natiahnutú krčnú chrbticu, narazený ľavý bedrový kĺb, výron v členku, pomliaždeniny na ľavom rameni, odreniny a také to domlátenie o asfalt.
Na prírodných okruhoch si stálicou, no máš rád aj okruh v Brne. Naďalej ale zostávajú tvojou srdcovkou prírodné okruhy, alebo skúsiš na budúci rok aj ďalšie preteky na motodrómoch?
Naďalej ostávam pri prírodných okruhoch a samozrejme Brno na úvod sezóny.
Dá sa už teraz hovoriť o plánoch a cieľoch pre rok 2019?
Plány sú pre nadchádzajúcu sezónu už jasné. Jazdiť top 3 a vyhrať celkovo.
Budeš meniť motocykel, alebo budeš jazdiť so súčasnou Apriliou?
Meniť motocykel sa nebude, ostávam naďalej pri Aprilii, len po páde z Piešťan sa pomenia komponenty, ktoré sú nepoužiteľné, lebo ten náraz o obrubník sa na tom najviac podpísal. A k súčasnej Aprilii pribudne ešte jedno jej dvojča. Keď sa podarí, tak motocykel do triedy 600SSP doma je, uvidíme, na Brno sa necháme prekvapiť. Všetky zaujímavosti bude každý môcť vidieť na FB stránke Marcel Hruboš #93, rôzne fotky, videá, príprava do novej sezóny a podobne…
Aj napriek zraneniu si v uplynulej sezóne dokázal, že patríš do úzkej špičky česko-slovenských prírodných okruhov v triede 125 SP. Viem však, že bez pomoci sa len ťažko dosahujú dobré výsledky. Kto pomáhal v roku 2018 tebe?
Čo sa týka minulej sezóny, tak samozrejme najväčšia vďaka patrí Spoločnosti Fortaco.s.r.o. Pánovi Jurajovi Prachárovi za prejavenú dôveru, pánovi Robertovi Lorencovi za sprostredkovanie, pánom Ivanovi a Jozefovi Husárovcom za technickú podporu, celej rodine mamine, bratovi, otcovi, priateľke Dominike, firme RST za krásnu opravu kombinézy a všetkým, ktorí mi pomáhali aj finančne aj akokoľvek inak, tým, ktorí mi pomohli s 2% z daní, Motošportklubu Unín, stránke moto-cup.sk a už teraz sa teším do ďalšej sezóny na spoluprácu.
Marcel, vďaka za rozhovor a do novej sezóny ti prajem naplnenie svojich cieľov. Budeme držať palce!
Zhováral sa Richard Karnok
Foto: autor, Karel Šoukal a Pevel Salaba