Hanzalíkovcov z Kopčian iste vôbec nemusíme motocyklovým priaznivcom nejako bližšie predstavovať. Pred rokmi sa synovia Milana Hanzalíka, David a Milan junior, rozhodli pokračovať v otcových šľapajach a v súčasnosti ako pretekári Hanzalík Racing Teamu patria do úzkej špičky česko-slovenských pretekárov na prírodných okruhoch. Dnes nám mladší z nich, David, prezradí, čo má v pláne pred nadchádzajúcou pretekárskou sezónou.
David, v tomto čase sa asi hlavne pripravuješ na novú pretekársku sezónu. Ako to v tvojom prípade vyzerá? Priberáš kilogramy alebo chudneš?
Klasika, cez sviatky som pribral a teraz chudnem, takže idem naspäť na pôvodnú hmotnosť 🙂 Ale chodím do lesa na drevo, tak mám aj poriadnu fyzickú prípravu. Zistil som, že keď sa ťaháš s ťažkými kladami dreva, tak je to oveľa lepší tréning ako na kroske 🙂
Ako spätne hodnotíš vlaňajšiu sezónu?
Mrzí ma to množstvo sklamania v šestkách. V tréningoch paráda, v pretekoch poruchy. Dvakrát som skončil na problémy s rýchloradením, teraz tam mám nové, ale aj s tým musím niečo urobiť, lebo mi akurát trhá motorkou… Je toho ešte veľa čo nás čaká pred novou sezónou.
Ty si jedným z tých jazdcov, ktorým jedna pretekárska trieda nestačí, pričom tebe nestačia vlastne ani dve… Na akých motorkách a v akých kubatúrach ťa uvidíme v roku 2017?
V tých istých triedach a na tých istých motorkách. Teda v litroch na bavoráku, v šestkách na Kawasaki a v twinoch na Suzuki. Samozrejme, motorky prechádzajú servisom a modernizáciou, takže aj v tomto smere sa už pripravujeme na sezónu.
A čo pretekárske seriály, kde všade ťa uvidíme?
Tie isté, všetky v ČR aj na Slovensku, ale chcem ísť aj niekde von.
Kam?
Rád by som sa pozrel do Imatry…
To je pekný výlet na sever Európy, v akej triede by si tam štartoval?
Buď na twine a šestke, alebo na twine a litri. Ešte uvidíme. Horšie však je, že to koliduje s pretekmi v Piešťanoch… Ale chcem ísť aj ešte niekde inde do zahraničia, nech si ma všimnú aj nejakí ďalší sponzori. Teraz si platím skoro všetko sám, samozrejme, Jaro Pelikán mi pomáha s twinom, ale ostatné je hlavne na mne. V IRRC plánujem ešte oboje pretekov v Nemecku, teda Schleiz a Frohburg.
Čo ciele pre nadchádzajúcu sezónu?
V twinoch by som chcel byť prvý a v šestkách do tretieho miesta. Viem, že keď mi pôjde motorka tak ako má, že bude v poriadku, tak som presvedčený, že s ňou do Top 3 nemám problém ísť. Trošku do ruky dostávam aj litrového bavoráka, už je to lepšie a už sa aj navyše konečne orientujeme v tom, čo tá motorka potrebuje.
Čo ťa viac baví, liter alebo šestka?
Na šestke sa musíš viac hnať, na litri vlastne len pridávaš plyn… 😀 No práve na litri musíš mať odvahu, viac rozmýšľať a mať dobré brzdy… Viac ma baví šestka. Na šestke tomu naložíš a ideš. A twin? Tam sa len hráš 🙂 A potom ťa začnú niektorí súperi obviňovať, že tam máš litrový motor 😀
Vy v Kopčanoch riešite nielen tvoje a bratove jazdenie, ale aj organizovanie pretekov, tento rok vás okrem domáceho Kopčianskeho motookruhu (17. a 18. júna) čaká aj príprava pretekov na letisku v Trenčíne (19.-20. augusta)…
Áno, obe podujatia sa pôjdu pod ČAMS, Kopčany už máme zabehnuté, tak teraz ešte riešime detaily okolo Trenčína, kde je potrebné na letisko zabezpečiť veci, ktoré tam samozrejme chýbajú. Aby bolo to zabezpečenie nielen na dráhe ale aj v parkovisku také ako má byť.
Už sme načrtli, že nie je jednoduché preteky ťahať z vlastného vrecka, no určite máš okolo seba ľudí, ktorí ti pomáhajú…
Samozrejme, moja vďaka patrí už spomenutému Jarovi Pelikánovi a jeho firme Pelko s.r.o. a aj firmám Hope Center, Tinastav plus, KM Bikers, Top Racing, tímu Hanzalík Racing a nášmu Ladies Gang.
Vďaka za rozhovor, budeme držať palce, nech sa ti darí nielen doma, ale aj na zahraničných pretekoch.
Text a foto: Richard Karnok