V polovici júna, (17. a 18. 6.) sa v Těrlicku uskutoční druhé podujatie medzinárodného seriálu na prírodných okruhoch IRRC, ktorého sa tento rok niekoľkokrát zúčastní aj slovenský pretekár Miroslav Sloboda. Prvé podujatie seriálu sa uskutočnilo počas prvého májového víkendu v holandskom Hengele, kde Laki nechýbal a v nasledujúcom článku si tak môžete prečítať práve jeho dojmy z jeho premiérovej účasti na tomto podujatí.
Miro „Laki“ Sloboda:
Do Hengela sme vyrazili sme vo štvrtok pred pretekmi v zložení Ďuri mechanik, Emma dcéra ako prekladateľka a kuchárka, ktorá rada chodí s nami na preteky. Vždy sa tam niečo nové naučí, rôzne dialekty a reči, keďže ide študovať v angličtine a baví ju to, tak to má výbornú školu. A ja ako jazdec. A cez víkend dorazil Buell ako podpora a pomoc pri celom tom cirkuse. Dorazili sme v noci okolo jednej, problém s miestom ako sme zvyknutí na road racingu nebol, tak to bolo fajn.
Počas nasledujúceho dňa nás čakala klasicky administratívna a technická prebierka. Keďže štartovky do BeNeCup boli plné a nemohol som štartovať v ďalšej kategórii, musel som si počkať, či sa uvoľní miesto. Ako permanentný jazdec IRRC som mal v IRRC-čku štart istý. Ale keďže som bol v Hengelu prvýkrát, chcel som si najazdiť čo najviac kôl, aby som sa dobre zoznámil s okruhom. Prešiel som si ho na bicykli a trošku som pozeral, že je nejaký úzky. Bolo mi jasné, že má čaká nová skúsenosť, tak som sa celkom tešil, aj keď som ešte netušil, ako budem tento okruh zvládať.
Po klasickom piatkovom večere, keď sa postretávame a pokecáme s ostatnými z tímov a po sobotných parádnych raňajkách od Emky sme sa zbalili a pristavili motorku do parc fermé, odkiaľ sa štartuje do tréningov.
Všetko sme stihli na pohodu a už sme len čakali na štart do tréningu, čo je zároveň aj kvalifikácia. Konečne to začalo. Prvé kolá boli zoznamovacie, ale bolo mi jasné, že sa treba čo najrýchlejšie adaptovať a začať ťahať čo sa len dá. Konkurencia bola silná. Nakoniec som odjazdil všetky kvalifikačné tréningy čo som mohol. Teda štyri. Dva IRRC a dva Benecup. Boli z toho do IRRC 16. miesto na štarte a 12. v Benecupe. Dala mi tá sobota pekne zabrať. Aj som išiel už skôr späť po takom náročnom dni. V nedeľu nás čakali štyri preteky. Ráno sme sa do toho pustili a mohlo sa začať pretekať.
Pred prvými pretekmi som mal trochu obavy z prvej zákruty, ako sa pomestíme, keďže to tam bolo také úzke. Ale našťastie bolo všetko v poriadku. V prvých pretekoch IRRC som skončil na 17. mieste. Bol som celkom spokojný, na prvýkrát a pri tej konkurencii.
Ďalšie sme išli preteky Benecup, kde sú väčšinou miestni matadori a jazdci IRRC, čo si potrebujú najazdiť okruh. Pred štartom do zahrievacieho kola čo sa nestalo. Prestal ísť štartér na motorke. Museli sme ju roztlačiť, čo znamenalo štart z boxov, takže z 28. miesta. No to bola potom stíhacia jazda! Výborne som si zapretekal. Pozri si video:
Nakoniec sa mi podarilo zvyknúť si predbiehať na tej úzkej trati a v cieli to znamenalo12. miesto a veľkú spokojnosť.
Poobede nasledovali druhé preteky IRRC. Keďže motorka stále od tej chvíle štartovala a nebol čas na podrobnú analýzu, už sme to neriešili. Ale opakoval sa rovnaký scenár. Do zahrievacieho kola zas nešiel štartér, aj keď predtým išiel zakaždým čo sme ho skúšali. Ale už poučený som to čakal, tak sme stihli roztlačiť ešte pred vlajkou do warm lapu. Po štarte v prvej zákrute sme sa všetci nezmestili a bol z toho pád niekoľkých jazdcov. Mne sa štart podaril a keď som videl vedľa seba jazdca ako ide po tráve, bolo mi jasné, že to bude ťažké v tej zákrute a treba sa tomu vyhnúť. Podarilo sa – veď pozri si video:
Nakoniec z toho bolo po náročných pretekoch krásne 11. miesto. Treba tam ťahať až do konca. Konkurencia je silná, čo ma dokáže posúvať dopredu a je sa čo učiť.
Nasledovali druhé preteky Benecupu, kde už mi dochádzali sily. Klasicky sme roztlačili motorku do warm lapu. Lebo samozrejme aj po predošlom závode a aj hocikedy štartovala. No trošku nás „pozlobila“. V pretekoch, v poradí štvrtých v ten deň, som už pociťoval únavu, ale odhodlanie bolo spraviť ešte lepší výsledok ako v predošlých pretekoch a podarilo sa. Bolo z toho deviate miesto.
S víkendom som teda veľmi spokojný. S vylepšovaním časov a umiestnením a prácou tímu. Veľká vďaka celému tímu, Ďurimu, Emke, Buellovi a všetkým čo nás podporujú a sponzorom. Je tých ľudí veľa.
———————————————-
Mira Slobodu môžeš podporiť cez partnerskú športovú organizáciu DART racing. Ak máš otázky ako na to kontaktuj priamo Lakiho na lakirt53@gmail.com.
DART-Darovacia-zmluva.doc
DART-Zmluva-o-sponzorstve.doc
DART racing, s.r.o. – / DART racing team – športová organizácia
pridružený člen SMF Reg. číslo SMF : 01P/01 – 2017/2019
Studená 17187/10B, 821 04 Bratislava
telefón: +421910665750
email: dartracing@dartracing.sk
web: www.dartracing.sk
IČO: 36 685 321
DIČ: 202022254278
Podnikateľský účet – určení na príjem prostriedkov z reklamy a bežných podnikateľských aktivít
Fio Banka, a.s. – pobočka zahraničnej banky Nám. SNP 21, 811 01 Bratislava
2100938222/8330 EUR 2100938222/2010 CZK
IBAN: SK8183300000002100938222
BIC /SWIFT/ CODE : FIOZSKBAXXX
Transparentný účet – určení na príjem verejných prostriedkov a sponzorského zverejnený na stránke Fio banky a to www.fio.sk
Fio Banka, a.s. – pobočka zahraničnej banky Nám. SNP 21, 811 01 Bratislava
2101164548/8330 EUR 2101164548/2010 CZK
IBAN: SK8583300000002101164548
BIC /SWIFT/ CODE : FIOZSKBAXXX
Tlačová správa Miroslava Slobodu
Zdroj: motoride.sk