Laki Sloboda na Manx GP: Skvelý výkon v triede Senior MGP!

Richard Karnok

Výborné umiestnenie v cieli a skvelé časy dosiahol vo svojom záverečnom vystúpení na tohtoročnej Manx Grand Prix slovenský pretekár Miro Sloboda! V cieli pretekov Senior MGP skončil na 16. mieste a v poslednom kole vytvoril aj svoj osobný rekord na okruhu Man v hodnote 19:16,674! Jeho priemerná rýchlosť v pretekoch bola 114,913 mph!

Preteky sa jazdili opäť na štyri kolá a v polovici čakalo na Lakiho tankovanie. V každom kole sa posúval vyššie nielen v poradí, ale aj v časoch na kolo.

Miro Laki Sloboda:

Mám toho teraz všetkého plnú hlavu, ani si neviem utriediť myšlienky, som unavený, ale šťastný… Najhoršie som sa ale cítil v tom dvojkolovom tréningu pred pretekmi Junior MGP, kde som šiel časy okolo 19:40, ale tam som sa doslova ničil. Keď si totiž nedáš pozor, tak sa na tomto okruhu hrozne unavíš a môžeš dostať taký kŕč do ruky, že nevieš ani ubrať plyn… A k tomu ak tam ešte aj ten silný vietor fúka a ty chceš preklopiť motorku zo zákruty do zákruty… Vtedy som si uvedomil, že tadiaľto cesta nevedie.

V predchádzajúcich pretekoch Junior MGP som si teda presne uvedomoval, ako je treba rozložiť sily v pretekoch na štyri kolá. S každým kolom odjazdeným na tomto okruhu chytáš väčšiu istotu a presne vieš ako a kadiaľ ísť, aby si bol rýchly a vyhol sa aj nepríjemným miestam. Presne vieš, kde a ako dávkovať plyn, netreba ani súťažiť v tom, kto ďalej doskočí na Ballaugh Bridge, vieš kam smerovať motorku, že keď ju nasmeruješ na tamten konkrétny svah, tak budeš rýchly… Tých pasáží, kde sa dá ísť oveľa lepšie tam však je pochopiteľne ešte dosť.

Takže v pretekoch Senior MGP som už potom s každým kolom chytal istotu, motorku som viedol celkom jemnúčko, lebo inak na tých nerovnostiach dostávaš hrozné šupy do rúk a do kĺbov… Samozrejme, žiadne kolo nie je celkom bez chýb a ja som sa ich asi dve-tri dopustil aj vo svojom poslednom, teda najrýchlejšom kole. Ale presne som tu zužitkoval to, čo som sa naučil s rozložením síl v predchádzajúcich pretekoch. Keď som doňho vchádzal, tak som presne vedel ako do toho ísť a šiel som už doslova na „kref“.

Verím, že ste si preteky užívali aj cez internet na Live Timingu či na videu a dúfam, že sa tam v roku 2019 vrátim. To je ale o peniazoch, pochopiteľne, láka ma Tourost Trophy…

Teším sa na nadchádzajúci víkend na Slovakia Ring, kde sa bude konať Cena Slovenska. Nejaký benzín a pneumatiky nám ešte zostali, tak doma určite rád budem štartovať. Verím, že tam stretnem aj s vami, že ma prídete podporiť.

Moja veľká vďaka tímu, Byšovi, Dušanovi a Alexovi a samozrejme všetkým partnerom a kamarátom, rodine a manželke, moje tety a mamina s otcom. Pavel Haga Štolba, Pavel Sovička, Matys Vlach, Dušan Makovec a Miloš Makovec, El Černoch, Milan Murgaš, Leho, Mz racing team, Tomáš Bata, Richard Karnok, Michal Zajc, klub Hamc BA a NZ, Tunder riders, Martin Kuzma, Bystrík Polák, Garmin, Ipone sk, Sempron, Stavizol, Peter Zelenay, Incargo, Miškovi a Alenke, Microform, Moto-pneu.eu, Styx, Blue Label, Horiace Ovce, RST, Rasťovi laser LIVE, Anténa rock, Harley caffe Sekule, Pepemu, Juraj Ďuriš, DART, Motosport agency, motoride.sk, moto-cup.sk…

Laki

Foto: PLPics

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *