Slovenský motocyklový pretekár Daniel Chovanec štartoval cez víkend na Jarnej cene Brna, ktorá zahájila pretekársku sezónu 2021. Po dvoch rokoch strávených v triede 400SSP sa tentoraz predstavil v triede Twin. So svojimi zážitkami sa zdôveril svojím fanúšikom na sociálnej sieti, odkiaľ jeho príspevok preberáme.
Daniel Chovanec:
Jarní cena Brna 2021 alebo prvý pretekársky víkend, z ktorého si nevezieme pohár. Po dvoch sezónach v triede 400SSP som sa rozhodol posunúť do vyššej kategórie TWIN. Tento rok budem štartovať teda iba v tejto triede.
Vo štvrtok nakladám motorku a veci do auta. Už začínam mať naponáhlo, aby sme neprišli zas večer. Vychádzam z garáže a kamoš na mňa kričí “defekt”! Pred garážou som čapil sklo alebo iný bordel. Nahadzujeme rezervu a ústretoví kamoši v servise hneď pohotovostne defekt zalepili a my sme mohli konečne vyraziť. To by som nebol ja, keby som niečo nezabudol, alebo by sa niečo zase nestalo. Nakoniec som ešte zabudol kúpiť českú diaľničnú známku, tak som zvedavý na ten pozdrav čo mi príde domov… Na okruh prichádzame po 20tej hodine a Bačovci, ktorí na nás už čakali pomáhajú, aby sme si čo najskôr sadli, dali pivko a ešte stihli pokecať.
Tohtoročná Jarní cena bola sprevádzaná opäť bláznivým počasím, no našťastie nám pršalo iba večer a v noci. V piatok sme mali 3 tréningy a ja som sa pomaličky začal zžívať s Kawasaki ER6. Je to väčší kus motorky a do zákruty ju treba viac prehovárať ako mrštnú 400ku. Na výjazdoch bol zase nástup výkonu oveľa skôr ako u ZXR 400, ktorej trošku trvalo pokiaľ sa rozmotala do vysokých otáčok. Na brzdách bola vďaka dobrému podvozku a antihopingovej spojke pokojnejšia a stabilnejšia. Takže všetko inak a okruh sa môžem učiť odznovu…
Po prvom dni som uzatváral zhruba prvú desiatku a na najlepší čas strácal asi 5 sekúnd na kolo.
V sobotu nás čakali dva kvalifikačné tréningy. Hneď z rána som časy začal sťahovať dole a na motorke som sa cítil stále istejšie. V kvalifikácii som zajazdil 7. najlepší čas, a to 2:23,589. Poobede sme mali krátke preteky na 6 kôl. Počasie bolo slnečné, aj keď teplo vyzerá inak. Stratégia bola chytiť sa rýchlejších jazdcov predo mnou a nenechať si ich ujsť. To sa mi bohužiaľ nepodarilo a pomaly sa mi súperi strácali. Bol som na 8. mieste a začal sa mi teda boj sám so sebou, a tak som prestával mať motiváciu ísť rýchlejšie, keďže som si myslel, že sa mi tiež podarilo svojím súperom uniknúť. Počas pretekov mi začala odchádzať spojka a niekedy som ani nevedel či som dobre zaradil. V predposlednom kole ma predbehol Vojta Hanousek, čo ma prebralo a dostal som zase motiváciu zrýchliť. V prvej zákrute posledného kola som na brzdách dobehol všetku stratu a poriadne si pripravil výjazd na dlhú rovinku, kde sa mi Vojtu podarilo na motor predbehnúť. Priznávam, že mi motorka išla lepšie, no kto chce jazdiť vpredu musí mať nadupáno :-). Do posledného kola som dal všetko a aj napriek zlému podradeniu v jednej zo zákrut som zajazdil svoje najrýchlejšie kolo pretekov a 8. priečku si udržal.
Po pretekoch sme sa pokúsili zohnať spojkové lamely a dobrú dušu, čo pomôže so servisom. Veľká vďaka Karlovi Lofflerovi za jeho čas a šikovné ruky a Honzovi Markalousovi za lamely.
Nedeľné preteky boli vypísané na 11 kôl. Bolo 7°C a silno fúkal vietor, severák jak hovado. Pocitovo teda ešte väčšia zima. Nemal som už ani nové pneu, a tak som len na pankáča otočil zadnú pneu naopak, pretože mi to v Brne žerie viac pravú stranu. Asi doľava nepridávam plyn 🙂 Preteky odštartovali, podarilo sa mi predbehnúť pár jazdcov. Niektorí aj z pretekov pre poruchy odstúpili, a tak som sa mohol v cieli tešiť zo 4. miesta. S výsledkom som spokojný, keďže sa vraciame zdraví a celí bez porúch domov. Vezieme si dôležité body a v konečnom hodnotení sme zatiaľ tiež na peknom 4. mieste.
V pretekoch som už čas veľmi nevylepšil, a tak najlepší bol 2:23,530. Na najlepších strácam zhruba 3 sekundy na kolo a z toho teda nie som nadšený. Viem o svojich rezervách a chybách, ktoré sa budem snažiť čo najskôr odstrániť, aby som vedel čo najviac využiť potenciál mojej Kawasaki ER6. Dúfam, že v ďalších pretekoch budem zase o niečo viac konkurencieschopný. Nechajme sa prekvapiť, aké preteky a kedy najbližšie nám momentálna situácia dovolí, ale už teraz sa veľmi teším.
Záverom by som chcel naozaj z celého srdca poďakovať tým pár ľuďom, čo pri mne stoja, pomáhajú mi a veria mi. Je to neskutočne krásny pocit, keď cítim vašu podporu. Asi by som bez vás ani nedokázal byť tam, kde som a nerobilo by mi to ani zďaleka takú radosť. Byško a.k.a Jozko Pometeny, ktorý mi pomáha už od mojich začiatkov a neskutočne vo mňa verí, pripravuje motorku, pomáha kde sa dá a je to neskutočný dobráčisko. Týmto by som chcel vyzdvihnúť ich tím Road racing Slovakia, ktorý s Mirom Lakim Slobodom založili a servisu Laki Racing Garage Bratislava, kde sa pripravujú moje motorky. Martinovi Bačovi, čo mi vždy pomáha na pretekoch s odstraňovaním porúch, neviem čo by som tam robil bez neho 🙂 Michaele Matiasovej, že to tam so mnou zvláda, podporuje ma a s Lexi sa o nás pekne starajú. Veľká vďaka organizátorom za preteky v tomto neľahkom období. Slovenskej motocyklovej federácii aážovi za kvalitné podmienky pre nás jazdcov. RoadRacing.sk alebo Richardovi Karnokovi za zviditeľňovanie nás jazdcov a tohto najkrajšieho športu. Fotografom, že dorazili na okruh aj za prísnych pandemických podmienok.
Klobúk dolu pred tými, čo si našli čas a dočítali to až sem. Díky a vidíme sa na ďalších pretekoch, dúfajme, že už aj s divákmi…
A gratulujem chalanom v 400kách k pekným výsledkom a napínavý nedeľným pretekom. Taktiež mojím súperom, na ktorých musím ešte veľa kakauka vypiť, aby som ich mohol potrápiť.
Zdroj FB Daniel Chovanec
Foto: Karel Šoukal