Veľké finále Michelin Cupu v Moste

Richard Karnok

Posledné tohtoročné preteky na českom území v rámci Michelin Bikers Cupu sa odohrali ako už tradične v prvej polovici septembra na severočeskom autodróme Most. Parádne počasie, natrieskaný paddock aj plné rošty pripravili skvelú atmosféru, akú si ďalší úspešný odjazdený ročník s českou okruhovou agentúrou Raceczech iste zaslúžil.

Podmienky v Moste boli po oba dva dni priam ideálne. Teplo tak akurát, aby gumy netiekla z rozpáleného asfaltu a jazdci neomdlievali z prehriatia. Väčšine účastníkov tam po oba dni padali skvelé časy, tie najrýchlejšie potom blížiace sa v oboch rýchlych skupinách k jednej minúte a štyridsiatim sekundám, čo je podobný fofr ako keď vám blafne motorka po ucmrndnutí trochu toho benzínu do elektrickej zásuvky od nahrievakov.

Paddock bol ako v predošlých rokoch pri posledných pretekoch plný. Po oba dni sa vystriedalo v depe viac ako 160 jazdcov a istým spestrením bola elita našich road racingových pretekov, Marek Červený a Petr Bičiště, ktorí si do Mostu prišli zatrénovať pred víkendovými Dymokurami. Tých borcov, ktorých cez víkend čakali preteky na ceste tu ale bolo viac. Trebárs superbiker Martin Vlach alebo twinari Jindra Slavík a Jirka Balán z Motojomax Rejsing Teamu, ktorým išlo o posledné preteky a záverečné vyhlásenia, pretože si v celkovom poradí už pred mosteckou rundou stáli dosť vysoko.

Finálové dejstvo odštartovali ako obvykle preteky superšportov. Tridsiatka motoriek sľubovala pekné divadlo a najväčší súboj sa od začiatku odohrával na špici, a to medzi Danom Vokurkom na Ninje a Jaromírom Chlupom na R6. Obaja jazdci sú schopní jazdiť naozaj rýchlo a tentoraz si nehodlali darovať ani meter. Dan sa však mohol snažiť ako chcel, ale v cieli to bolo o väčší chlp ako asi čakal. Každopádne obaja si túto bitku užili oveľa viac, než v cieli tretí Ondřej Kubička, ktorý prešiel pod šachovnicovou vlajkou o 21 sekúnd neskôr. Zo štvrtého miesta sa musel radovať Franta Janda, a poklona pred jeho výkonom, pretože prišiel do Mostu so zlomeným palcom na nohe a s podomácky vyrobenou laminátovou dlahou, na ktorej nechýbal okrídlený znak jeho stroja.

Súkajúc sa do požičanej topánky, nevynechal jediný tréning, kvaldu a nakoniec ani preteky. Veľká mela, hlavne potom v cieli, sa strhla o piate a pätnáste miesto, kde chalani bok po boku dochádzali s rozdielom stotín sekundy a ani tentoraz nechýbala aspoň jedna účastníčka. Zuzka Shillerová so svojou Daytonou tu ale rozhodne nebola do počtu. V cieli desiata s best lapom 1: 49,137, tak to sa páni až do tridsiateho miesta hanbite! Len škoda pádu jedného z tých pomalších ku koncu pretekov, ktorý rozhodol, že finálnym kolom bolo to šieste. Možno by tie výsledky potom vyzerali trochu inak, najskôr úplne inak, keby Honzovi Paboučkovi neodišla elektrika na jeho R6 a v pretekoch sa hneď v prvom dobre rozbehnutom kole neodporúčal k zemi Tomáš Kabourek.

Superšport na 6 kôl
1. Jaromír Chlup Yamaha R6 best lap: 1: 42,638
2. Daniel Vokurka Kawasaki ZX-6R best lap: 1: 43,510
3. Ondřej Kubička Yamaha R6 best lap: 1: 46,965
4. Franta Janda Honda CBR600RR best lap: 1: 46,989
5. Jarda Novák Yamaha R6 best lap: 1: 48,198

Superbikom vládol od prvých metrov pretekov nemecký inštalatér Michael Trötscher, ktorý bol zároveň vôbec najrýchlejším jazdcom druhého dňa. A ak sa pozriete na podrobný výpis časov z pretekov, zistíte prečo. Michael je absolútne vyrovnaný jazdec, ktorý sa zmestí v každom kole do menej ako pol sekundy, a preto ho len tak niekto nechytí. Avšak pár sekúnd za ním sa naozaj bojovalo, a to medzi Michaelom Molnárom a Aloisom Vokurkom, všetci na nových R1.

Alois si na to dokonca vzal novú helmu Shoei, ktorú tu vyhral minulý rok a urobil dobre. Na rozdiel od Brna, kde sa mu jeho starý škopek vypomstil, sa v Moste práve vďaka novej helme mohol na jazdu plne sústrediť, a Molnára tak tesne pripravil o lepšie miesto. Veľmi pekný štýl predvádzal celé preteky Martin Kríž na litrovom Gixxeru a s jediným neštvorvalcovým strojom došiel do cieľa na 23. mieste z takmer štyridsiatky štartujúcich Adam Frídel so svojou čiernou strelou KTM RC8 R.

Superbike na 8 kôl
1. Michael Trötscher Yamaha R1 best lap: 1: 41,893
2. Alois Vokurka Yamaha R1 best lap: 1: 42,322
3. Michal Molnár Yamaha R1 best lap: 1: 42,861
4. Martin Kříž Suzuki GSX-R1000 best lap: 1: 42,691
5. Vladislav Pšenička Kawasaki ZX-10R best lap: 1: 43,097

Najrozmanitejším štartovým poľom bývajú nakedy. Ak to nie sú Tuono, FZ1, Street či Speed Triple, len hádate, čo za motorku lieta po trati. Najväčšie šance samozrejme majú pooberané superbiky, ktoré ale musia byť zbavené kapôt a vybavené jednodielnymi riadidlami. Favorit týchto pretekov, od ktorého sa dalo čakať, že ako prvý na rošte bude aj prvý v cieli, bol Matěj Michajlec. Však na to má tiež stroj, odplastovanú Ducati 749, ktorá nemá v poli práve veľa konkurentov. Škoda len, že si Matěj nevylepšil čas z kvaldy, kde zajazdil kolo za 1: 49,2. Aj tak si môže gratulovať, pretože s takmer polovičným výkonom ušiel aj nebrutálnějšiemu, 180koňovému Super DukeRovi od KTM. Zle nešli ani postaršie Super Duky 990, v tej slabšej kubatúre sa potom parádne darilo Triumphom, ktorým dýchali na chrbát „esvéčka“ stajne Motojomax Recing Team s veľmi skúsenými pilotmi, Jindrom Slavíkom a Jirkom Balánom.

Združené preteky naked na 6 kôl
Naked bike do 750 ccm
1. Matěj Michajlec Ducati 749 best lap: 1: 50,236
2. Petr Havlík Triumph Street Triple R best lap: 1: 51,858
3. Marek Kouřil Triumph Street Triple best lap: 1: 56,197
4. Jindra Slavík Suzuki SV650S best lap: 2: 00,652
5. Jiří Balán Suzuki SV650 best lap: 2: 00,247

Naked bike nad 750 ccm
1. Pavel Vobr KTM 1290 Super Duke R best lap: 1: 50,374
2. Vít Štěpánek BMW S 1000 R best lap: 1: 52,839
3. Martin Strelec KTM 990 Super Duke best lap: 1: 53,192
4. Petr Melichar Suzuki GSX-R750 best lap: 1: 54,710
5. Miloslav Pitra Aprilia Tuono V4 1100 best lap: 1: 54,033

Do posledných pretekov, kategórie Open, potom nastúpili tí pomalší, aby si to medzi sebou rozdali nie podľa kubatúry, ale podľa časov. Tým tohtoročný seriál skončil, a hoci pár jedincov nemalo dosť a vyrazili na trať ešte v rámci open pitlane, všetko sa už pomaly chystalo na veľký ceremoniál – vyhlásenie víťazov jednotlivých kategórií a vyhlásenie celkových víťazov, čo dalo celému organizačnému tímu aj všetkým zúčastneným pekne zabrať, ale zase tie ceny od RST, Shoei, Michelin, RP Tuning, ProfiMoto – MV Agusta atď. Proste parádna bodka na úplný záver. A ak by vám to bolo snáď málo a nehodláte sa ešte za žiadnu cenu rozlúčiť s koncom okruhovej sezóny, môžete si zarezervovať ešte dve tohtoročné akcie, a to jazdenie na Automotodróme Grobnik v chorvátskej Rijeke, kam Raceczech ide v dňoch 10. a 11. októbra a záverečný event 9.-10. 11. v španielskej Cartagene, ktorý bude tradične spojený s nasledujúcou návštevou záverečného podniku MotoGP vo Valencii! Kto ešte váhate, mrknite na www.raceczech.cz.

Open na 6 kôl
1. Petr Tomiška Kawasaki ZX-10R best lap: 1: 52,448
2. Miroslav Paták Aprilia RSV1000R best lap: 1: 54,525
3. Philipp Hempel Yamaha R6 best lap: 1: 55,132
4. Robert German Honda CBR954RR best lap: 1: 56,688
5. Zdeněk Petráček Suzuki GSX-R1000 best lap: 1: 58,474

Absolútni víťazi seriálu Michelin Bikers Cup 2016

Superšport
1. Vokurka Daniel Kawasaki ZX6-R 119 bodov
2. Kubička Ondřej Yamaha R6 101 bodov
3. Novák Jarda Yamaha R6 94 bodov

Superbike
1. Vokurka Alois Yamaha R1 115 bodov
2. Trötscher Michael Yamaha R1 100 bodov
3. Hlaváček Miloš Honda CBR1000RR 75 bodov

Naked bike do 750 ccm
1. Slavík Jindra Suzuki SV650S 116 bodov
2. Michajlec Matěj Ducati 749 115 bodov
3. Balan Jiří Suzuki SV650 78 bodov

Naked bike nad 750 ccm
1. Melichar Petr Suzuki GSX-R750 104 bodov
2. Štěpánek Vít BMW S 1000 R 50 bodov
3. Vobr Pavel KTM 1290 42 bodov

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *