V ponuke motomaxxu už aj Kawasaki!

Richard Karnok 1

Borisa Mentela poznám už veľa rokov, ale hneď na začiatku ma prekvapil tým, že sa ako správny fanúšik rozhodol nie mudrovať o tom, čo všetko by cestný motocyklový šport na Slovensku potreboval, ale ako jeden z mála aj sám sponzorsky podporil hneď niekoľkých našich pretekárov.

A tak sa postupne nálepky motomaxx objavovali na motorkách našich popredných jazdcov, napríklad Tomáša Svitka, Lukáša Jasenského, Jakuba Jantulíka, či v súčasnosti Juraja Knezoviča. O Borisovom vzťahu k tomuto športu svedčí aj skutočnosť, že aj mne už niekoľko rokov pomáha držať pri živote práve motocyklový portál Moto-cup.sk, no okrem toho mu vďačím aj za kvalitné fotografie, ktoré môžem „cvakať“ na pretekárskych podujatiach, keďže toľko potrebný 300-mm objektív mám práve od neho. Už pred ním veľmi svoje túžby ani nevyslovujem, pretože raz som zatúžil presne po takom tričku Repsol Honda aké mal práve oblečené on a vzápätí som ho mal oblečené na sebe ja… Už ani neviem či on potom chodil po okolí v tielku alebo hore bez 🙂  V nasledujúcom rozhovore som Borisa trochu vyspovedal, zaujímalo ma čo všetko jeho motomaxx motorkárom ponúka a takisto prečo bol na výstave v Bratislave už nie v stánku Hondy, ale v Kawasaki…

Boris, na bratislavskej výstave Motocykel si ma veľmi prekvapil, keď som ťa zbadal v stánku Kawasaki, keďže predtým som bol zvyknutý vídať ťa v Honde. Čo to znamená?
V podstate práve od výstavy sme začali s predajom motocyklov Kawasaki a na výstave si ma tam našiel, lebo som chcel pre zmenu na výstave pomôcť v stánku Kawasaki, samozrejme v stánku Hondy bol môj kolega Robo.

Aha, práve tvoje meno bolo pre mňa vždy spojené so značkou Honda, takže neznamená to, že Hondy zmiznú z ponuky motomaxxu?
Veru nie, aj naďalej ma môžeš spájať s Hondou a teraz navyše uz aj s Kawasaki. Chcem robiť obe značky, trh si to žiada a mať širšiu ponuku obchodu len pomôže.

Prečo práve Kawasaki?
Slovensko je veľmi malý trh na motocykle a už dávno som cítil, že potrebujem rozšíriť ponuku. Na Kawasaki som čakal asi 2 roky, kým mi ju vďakabohu od tejto sezóny priklepli. Kawasaki ponúka špičkové stroje a páči sa mi aj predajná filozofia slovenského importéra Kawasaki, Uhrincovci sú rodinná firma čo sa mi páči a robia to veľmi dobre, o čom svedčia ich predajné výsledky za posledné roky.

Boris (vpravo) spolu s Knezovičovcami
Boris (vpravo) spolu s Knezovičovcami

Popri tom čo vravíš, mi napadá jedna vec, práve ty podporuješ na pretekárskych okruhoch Juraja Knezoviča a ten doteraz jazdil na Honde. Žeby aj on teda presedlal na „zelenú“?
No, už nie je tajomstvo, že Juraj ide do sezóny 2016 s novým strojom. Keďže pôjde tento rok triedu stock 1000, vybrali sme model Kawasaki ZX10R, ktorý je momentálne najlepším sériovo vyrábaným superšportom v ponuke. Honda, na ktorej išiel tri sezóny bola v Superbikoch vynikajúca, o čom svedčia aj Jurove výsledky, ale bolo už treba vymeniť vozový park .

Sezóna pomaly klope na dvere, takže Jurova motorka je už asi nachystaná…
Na 95% som hotový, čakáme už len na kapoty.

Jurovi si tú Hondu vedel vždy pripraviť na jednotku, ako je to s Kawasaki? Začínaš odznova, alebo je vlastne jedno aká značka motorky sa ti dostane do rúk?
Od začiatku robím všetky japonské značky, takže v tom problém nevidím a model ZX10R  som pripravoval už pre niekoľkých jazdcov . Zo stockovou Kawasaki ZX10R 2016 toľko práce nebude, motor je taký silný už z továrne, že sme sa rozhodli ho vôbec neotvárať, robil som skôr na podvozku a elektronike.

Niečo z toho, čo vyrábaš, sa ale dostalo aj za naše hranice, prezradíš nám o čo ide?
Áno , veď aj minulý rok si uverejnil článok s racingovými hrdlami, ktoré sa mi podarilo vyhútať a niektoré modely sa stali celkom úspešné, keď už v sezóne 2015 ich mal vo svetových superšportoch na ZX6R P. J. Jacobsen a Lucas Mahias v tíme Intermoto a tie prvé preteky im vyšli krásne.  Bohužiaľ tím nedojazdil sezónu. Tento rok ich použil v superšportoch aj veľmi talentovaný ukrajinský jazdec na svojej ZX6R, meno žiaľ zverejniť nemôžem, ale darilo sa mu parádne aj na ostatných pretekoch 🙂 . Zaujímavé je, že sa pre hrdla rozhodol na základe meraní a testovania a ja som o tom vôbec nevedel, kúpili si ich v podstate anonymne. Chytili sa aj ďalšie modely a jazdia po okruhoch prevažne vo Veľkej Británii, Írsku, Nemecku, Taliansku, Belgicku… Nejaké kúsky sú aj v USA, Austrálii, Taiwane a dokonca Japonsku.

Viem, že si toho mal u seba v ponuke vždy dosť, pred časom pribudol Dynojet, servisuješ tlmiče, robíš karbónové diely, máš tam pneuservis… No ťažko to budem menovať, keďže je toho toľko, že to ani neovládam, prezraď mi ty, čo všetko momentálne ponúka motomaxx motorkárom?
Sme autorizovaným predajcom značiek Honda a Kawasaki, pre ktoré ponúkame aj záručný a pozáručný servis. Na priamo robíme značky Arai, Axo, Dunlop, Tyrex, K-Tech, Arrow, Kentcams, Pipercams a okrem servisovania v podstate všetkých značiek motocyklov robíme servis tlmičov K-Tech , Ohlins, Wilbers,WP , Showa, KYB atd. Naše Dynojet centrum ponúka merania ako aj úpravu palivových máp pre rôzne jednotky ako Dynojet, Bazzaz,RapidBike,YEC, HRC,Kawasaki racing ECU,Yoshimura Ecu, atď. A od tejto sezóny aj úpravu palivových máp pre sériové riadiace jednotky softwarom od firmy Woolich racing, kompletné repasy motorov ako ja stavbu pretekárskych motorov, úpravy hláv valcov a podobne.

Už dlhé roky ťa poznám z prostredia motocyklových pretekov, motorkami doslova žiješ, ladíš motory pretekárom, hneď niekoľkých si podporoval ako sponzor, sám si sa vozil na agentúrach, ale nelákalo ťa nikdy štartovať v nejakom pretekárskom seriáli?
Skúšal som to v roku 2011 v Honda Cupe. Vtedy mal motomaxx racing team troch jazdcov, Borisa Melichárka, Ota Ostrožlíka a mňa. Chalani to vtedy aj celkovo vyhrali, Oto šesťstovky a Boris litre, ale ja som mal hneď nazačiatku dva pády a bolo vymaľované. A tak sa chodím voziť na agentúry popri Jurajových tréningoch a sem tam dám aj preteky a určite ma to baví. Ísť ale seriál ako IMRC alebo Alpe Adria, by nebol plán na jednu sezónu, aby sa dostavili nejaké výsledky, musel by som tomu obetovať veľa veľa času a to si popri mojich povinnostiach neviem bohužiaľ nijako predstaviť.

Boris, vďaka za rozhovor a prajem veľa zdaru vo firme aj s Jurom na pretekoch.

Zhováral sa Richard Karnok
Foto: motomaxx

Jeden komentár k článku “V ponuke motomaxxu už aj Kawasaki!

  1. Co sa týka Borisa klobúk dole nám vzdy pomohol!!!!!! A je vidno ze nielen ze sa rozumie ale svoju pracu aj ovláda je veľmi veľmi malo takých ludi ako je on 👍O com svedčí nielen jeho vzostup na trhu ale aj praca ktoru robi. Takze nech sa darí a vela úspechov Jj…..

Napísať odpoveď pre Stano Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *