Milan Murgaš bojuje o prvenstvo v Yamaha Dunlop Cupe

Richard Karnok

Tento rok je v poradí desiatou sezónou slovenského motorkára Milana Murgaša v pretekárskych seriáloch rôzneho druhu, prešiel cez Czech Endurance Cup, Motohouse Cup, Racetrack, ČMN a ďalšie a odvšadiaľ si prinášal nielen víťazstvá v jednotlivých podujatiach, ale aj v konečných hodnoteniach. Vlani to už vyzeralo na koniec jeho kariéry pre nedostatok financií, no prišla pomoc od strojárskej firmy F.M.T. Group a vďaka nej môže Milan, teraz už jazdiaci za F.M.T. Gruop Racing Team, napĺňať svoje túžby v motocyklovom športe.

Výborný pretekár a zároveň skromný človek, tento rok vstúpil do celkom nového a po jazdeckej stránke mimoriadne kvalitne obsadeného seriálu Yamaha Dunlop Cup, ktorý organizuje agentúra DAFIT FILLA Racing Agency a po troch podujatiach je aj tentoraz v hre o celkové prvenstvo v triede do 600 cm3, keď je po víťazstve na ostatnom podujatí v Moste pred dvomi poslednými pretekmi na druhom mieste so stratou len troch bodov na priebežne vedúceho jazdca. A boj to bude naozaj tuhý, veď tretí v poradí stráca na Murgaša len jeden bod.

Milan, už pred sezónou si mi vravel, že vstupuješ do nového seriálu, kde sa stretne silná konkurencia, čo sa aj potvrdilo. Potešiteľné je, že si aj tentoraz v hre o celkové prvenstvo…
Áno, je to tak, v Yamaha Dunlop Cupe sú všetko súperi, s ktorými som za tie roky už v nejakom seriáli bojoval, ale tu sme sa tentoraz stretli všetci na jednom mieste a o úrovni svedčí aj to, že prvé tri podujatia mali troch rozdielnych víťazov.

Ako hodnotíš doterajší priebeh pretekárskej sezóny?
Zatiaľ sezónu hodnotím veľmi dobre na to, že nie som ešte stále po mimopretekárskom zranení nohy spred sezóny v stopercentnom poriadku a nedá sa mi celkom naplno ovládať motorku akoby bolo potrebné. Som teda spokojný.

A ako si spokojný s novým seriálom Yamaha Dunlop Cup?
Seriál je to síce nový, ale je vidieť, že ho robia ľudia, ktorí sa motocyklovými pretekmi zaoberajú. Sú to vlastne jazdci, vedia do čoho idú a sú aj prístupní tomu, že si nechajú poradiť. Takže aj s týmto seriálom môžem vyjadriť spokojnosť.

Pýtam sa ťa na to preto, lebo aj ty sám máš spolu s Miroslavom Slobodom skúsenosti s organizovaním podujatí MS Motocup a MS Moto Day, ktoré boli veľmi obľúbené. Chystáte pre motorkárov niečo aj v budúcnosti?
To je ťažká otázka v tejto chvíli. Dnes poviem, že asi nie, ale uvidíme ako sa to všetko vyvinie.

Vráťme sa k Yamaha Dunlop Cupu, nasledujúce podujatie sa uskutoční na Slovakia Ringu, myslíš, že budeš mať oproti súperom určitú výhodu v domácom prostredí?
Určite nie, radšej by som bol, keby sa to šlo napríklad na Pannoniaringu.

Prečo?
Mám ten okruh radšej, viac mi vyhovuje. Pokiaľ by sa na Slovakia Ringu šiel variant č. 5, tak by sa o nejakej výhode dalo možno hovoriť, ten mi oveľa viac vyhovuje ako štvorka.

A čo Brno, kde sa pôjdu posledné preteky seriálu?
Brno patrí medzi moje obľúbené okruhy.

Plánuješ na týchto okruhoch pred samotnými pretekmi trénovať?
Áno, na Slovakia Ringu teraz 28. júla a v Brne zatiaľ neviem kedy, ale určite sa tam budem chcieť pred pretekmi zviezť. Budem sa snažiť ten záver sezóny zvládnuť čo najlepšie, no popri tom nemôžem zabudnúť ani poďakovať tým, ktorí sa zaslúžili, že vôbec mám možnosť bojovať v tomto seriáli. A to sú predovšetkým spoločnosť F.M.T. Group a Michal Hajný, ktorý so mnou napreteky jazdí a hoci on sám teraz nepreteká, tak je tam so mnou a zároveň je akoby mojím manažérom.

Milan, ďakujem ti za rozhovor, budeme ti v závere sezóny veľmi držať palce.

Text: Richard Karnok
Foto: autor a DAFIT FILLA Racing Agency