Júlový Michelin Cup na Autodrome v Moste

Richard Karnok

V poradí už druhé júlové preteky Michelin Bikers Cup 2016, organizované českou profesionálnou okruhovou agentúrou Raceczech.cz sa odohrali tentoraz na Autodrome v Moste.

Na rozdiel od posledného Brna, ktoré prebehlo úplne ukážkovo, sa na drome v Moste pri dopoludňajších tréningových a kvalifikačných jazdách trochu padalo. Svoju premotivovanosť niektorí jazdci jednoducho neustáli, avšak stále tu bola viac ako stovka ďalších, ktorí si jednodňové podujatie chceli bezpečne užiť. Voľné tréningy tomu rozhodne nasvedčovali, lenže to bolo práve po daždi a kvalifikácia už boli o niečom inom. Tu už každý zabojoval o čo najlepšie miesto na štartovom rošte. A časy, začínajúce na minúte a štyridsiatich sekundách, to už bolo oveľa zaujímavejšie.

Naozajstných rýchlikov bolo v Moste len pár desiatok, avšak najväčší nával býva tesne za magickou hranicou okruhu, čo je v Moste 1:50. A medzi všetkými tými štvorvalcami, ktoré podľa sluchu nemáte šancu ani rozoznať, bol jeden sound oveľa surovejší. Úplne výnimočný koncert tentoraz nepatril typickej Ducati, ale véčkovému dvojvalcu KTM RC8 R, čo je motorka, ktorú len tak nestretnete na ceste ani trati. Na drome v Moste s prvým a posledným Superbike rakúskej značky lietal Adam Frídel, dvadsaťosemročný nadšenec, ktorý ešte pred pár rokmi začínal na okruhoch v sedle nahej Kawasaki Z1000.

S kamošom Josefom Paločkom sa ale čoskoro rozhodli, zaobstarať si superbiky, a zatiaľ čo Pepovv výber padol na litrovú Ninju, Adamovi učarovala práve KTM. „Raz som ju videl tu v Moste a vedel som, že ju chcem. Bola to prvá motorka, ktorú som si zaobsataral bez toho aby som sa na nej najskôr zviezol. Jasne, na moderné nadupané štvorvalce nemá, pre mňa je to ale srdcovka a som z nej naozaj nadšený,“ hovorí Adam, ktorý z ERKA vypreparoval SAS systém a ťažký komín nahradil ladeným odľahčeným výfukom. Táto úprava ale bude ešte len odladená a podľa Adama je to to jediné, čo ešte KTM potrebuje, inak základ, teda podvozok a brzdy vraj nemajú chybu. Čo je ale ešte zaujímavejšie, že Adam je biker telom aj dušou a nestačí mu len lietať po okruhu. „S KTM jazdím aj po ceste, prestavba z pretekárskej mašiny na civilný stroj mi zaberie nejaké tri hoďky, vo finále potom stačí precvakat tlmiče na komfort a dávam si pokojne aj 300 km za deň.“ Teraz sme ale na okruhu a kým prišiel na Adama rad v pretekoch kategórie Superbike, na štartový rošt sa ako prvý radili jazdci triedy Supersport.

Jedným z najväčších favoritov sešťstovkových pretekov bol tradične Dan Vokurka, ktorý ale len tak tak stíhal Jaromíra Chlupa. Už za Matadorom strácal Dan na tohto Racera v prvom ostrom kole pár sekúnd! Jaromírova jazda sa ale do výsledkov nepočítala, a tak mala Danova bielozelená Kawa voľnú cestu až pod šachovnicovou vlajku. Celú dobu na Danovi visel Ondra Kubička na Yamahe R6 a potom s niekoľkosekundovými rozstupmi zvyšok poľa. Skvelú jazdu predviedli Daniel Beneš s Yamahou R6 a Adam Vágner na svojej opravenej ninje, s ktorou si opäť posunul svoj osobák. Najväčšia bitka v cieli sa potom odohrala medzi Patrikom Nemcom a Honzom Vorbou na identických strojoch Honda CBR600RR, a to o siedme a ôsme miesto, niečo podobné však predviedli aj jazdci Dušan Andrle a Honza Procházka, pre zmenu na Suzukách GSX-R600 (12. a 13. priečke).

Superšport na 8 kôl
1. Daniel Vokurka Kawasaki ZX-6R best lap: 1: 46,704
2. Ondra Kubička Yamaha R6 best lap: 1: 47,388
3. Lukáš Droppa Suzuki GSX-R600 best lap: 1: 47,985
4. Jarda Novák Yamaha R6 best lap: 1: 48,113
5. Adam Vágner Kawasaki ZX-6R best lap: 1: 48,815

V najsilnejšej kategórii to vrelo už od začiatku. Všetkým litrárom tu totiž od tohto roka zatápa Michael Trötscher, ktorý presedlal z R6 na posledný model R1 a je opäť vo svojej kategórii najrýchlejším jazdcom. Svoju červenú strelu prehnal štýlom štart – cieľ a zajazdil i najrýchlejšie kolo všetkých pretekov, hoci sa oproti kvalifikácii nepatrne zhoršil. Veľmi vyrovnané výkony predvádzal Tomáš Kavalír a Alois Vokurka. A nebyť veľkej únavy, Alois by určite svoju druhú priečku udržal. Svoje vlastné preteky si zajazdil Petr Beneš, stálica českej okruhovej scény, a najviac dostával na frak Adam Frídel na jedinej KTM. Jeho pekná jazda utrpela na dlhých rovinkách. Na toto rakúsky superbike jednoducho nemá koníky, a aj keď sa Adam snažil čo mu sily stačili, bolo z toho 14. miesto z 23 jazdcov celkovo.

Superbike na 8 kôl
1. Michael Trötscher Yamaha R1 best lap: 1: 42,397
2. Tomáš Kavalír Honda CBR1000RR best lap: 1: 42,879
3. Alois Vokurka Yamaha R1 best lap: 1: 43,380
4. Petr Beneš Yamaha R1 best lap: 1: 44,271
5. Miloš Hlaváček Honda CBR1000RR best lap: 1: 45,603

Veľmi zaujímavé predstavenie sľubovali ako vždy preteky triedy Naked a pretože chýbal Petr Horák, na pekné body mohli dosiahnuť zase iní jazdci. Na rošte to vyzeralo najlepšie pre Jardu Žižku na FZ1. Svoju formu potvrdil aj tu v Moste, hoci jeho najrýchlejšie kolo zostalo tesne za magickou hranicou. Komu sa práve nepodaril štart, bol Vašek Vlasák, najväčším prekvapením týchto pretekov, ktoré museli byť reštartované kvôli pádu bol však Matěj Michajlec na odstrojenej Ducati 749.

Prvý malý naked, s ktorým sa niekto dostal v celkovom poradí na druhé miesto, pričom za sebou nechal aj oveľa našlapanějšie stroje, trebárs ako Tuono V4! A to je Matějova 749 v originálnom stave, len zbavená RZ a kapôt! Lenže Matěj má dobrú školu, keď mal 18, trénoval na okruhu v Sosnovej a ešte nedávno lietal na staručkej YZF750 z roku 1996, čo ale osedlal 749, išli časy rapídne dole. Hlavným vinníkom jeho úspechu je podľa Matěja podvozok a brzdová sústava, predsa len superbike s tými najlepšími koreňmi… Druhý v poradí malých Naked potom došiel Jirka Balán na SV650, celkovo to ale bolo až ôsme miesto. A vzhľadom k menšej účasti brali pekné body aj celkom pomalí jazdci, čo sa im bude do celkového bodového hodnotenia iste hodiť.

Naked do 750 ccm na 6 kôl
1. Matěj Michajlec Ducati 749 best lap: 1: 50,909
2. Jiří Balán Suzuki SV650 best lap: 1: 56,731
3. Jindra Slavík Suzuki SV650S best lap: 1: 56,806
4. Radim Šoch Triumph Street Triple best lap: 2: 03,148
5. Zdeněk Brancuzky Triumph Street Triple R best lap: 2: 03,971

Naked nad 750 ccm na 6 kôl
1. Jarda Žižka Yamaha FZ1 best lap: 1: 50,289
2. Miloslav Pitra Aprilia Tuono V4 best lap: 1: 52,225
3. Václav Vlasák Ducati Streetfighter best lap: 1: 54,179
4. Otakar Hrubeš Suzuki GSX-R750 best lap: 1: 54,566
5. Petr Melichar Suzuki GSX-R750 best lap: 1: 53,752

Poslednými pretekmi dňa potom boli už tradičné preteky Open pre pomalších jazdcov, ktorí sa nevošli do hlavných pretekov. Dvadsiatka amatérov na rôznych strojoch predviedla divadlo, kde sa síce nejde tak rýchlo, ale ak máte komu fandiť, bude vás to baviť viac, než preteky ostrejších skupín. A veľkú základňu fanúšikov si do Mostu tentoraz priviezol Josef Paločko, kamoš Adama Frídela, ďalšia početná skupinka potom fandila zase spevákovi z kontroverznej skupiny Ortel. A treba povedať, že Tomáš Ortel sa do okruhového jazdenia totálne zbláznil.

Po minuloročných nenápadných začiatkoch totiž jazdí vo veľkom štýle a jeho zladenie sa s „maringotkou“, stánkom, motorovou kolobežkou, odladenou motorkou a koženým oblekom, ktorý už stačil pokrstiť, je naozaj ukážkové, hoci k absolútnej dokonalosti by to chcelo ešte nejaký pekný bikiny komplet pre jeho priateľku Janu. Každopádne Tomáš sa lepší každou jazdou, len mu nejdú štarty a potom vraj nedokáže predbiehať, čo sú dve zásadné komplikácie, zamedzujúce dobrému umiestneniu. Možno keby Tomáš nesledoval svoje analógové hodiny na ľavom riadidle a vyrazil by hneď, ako zhasnú svetlá, možno by sa mu darilo lepšie. Ale snáď tie štarty ešte vylepší, až bude po dobrej kvalde vpredu a strach zo súperov za chrbtom mu nedovolí, zdržiavať sa na rošte príliš dlho. Ale inak veľmi pekný záver júlového jazdenie.

Open na 6 kôl
1. Edmund Grégr Yamaha R1 best lap: 1: 49,783
2. Josef Paločko Kawasaki ZX-10R best lap: 1: 52,999
3. Jiří Kofroň Suzuki GSX-R1000 best lap: 1: 53,658
4. Christian Romano Kawasaki ZX-10R best lap: 1: 53,874
5. Pavel Tesárek Yamaha R1 best lap: 1: 55,491

Ďalšie podnik sa pôjde na Masarykovom okruhu v Brne, a to už za týždeň, 10. augusta. Pár voľných miest zatiaľ ešte je, tak neváhajte a rezervujte si svoje miesto ešte teraz na www.raceczech.cz.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *