Desať otázok pre Jara Černého

Richard Karnok

Keď v roku 2010 dosiahol maximum v alpsko-jadranských majstrovstvách, logicky presedlal do vyššieho šampionátu. Medzinárodné majstrovstvá Nemecka v triede Supersport sa pre Jara Černého stali tým správnym miestom pre rozvoj jeho kariéry.

Na konci roka potešil 24-ročný pretekár svojich priaznivcov informáciou, že sa v nadchádzajúcej sezóne predstaví v majstrovskom tíme nemeckých Supersportov, ktorý tento rok ponesie názov Vector Bily KM Racing.

Jaro, vráťme sa k vlaňajšej sezóne, nedávno si vravel, že máš z nej zmiešané pocity. Ktorý moment by si hodnotil ako najťažší?
Hmm najťažší… nedá sa povedať, že by bol jeden, pretože som mal veľa dobrých pretekov, z ktorých som musel odstúpiť pre poruchu, no najviac ma mrzelo, že som vypadol na Lausitzi asi zo 7. miesta, potom na Salzburgringu zo štvrtého na RedBull Ringu tiež okolo 6.-7., dosť tvrdý bol aj pád na Sachsenringu v tej najrýchlejšej pravej zákrute z kopca v rýchlosti cez 200 km/h…

Takže sa radšej pozrime na najlepší moment sezóny…
Najlepšie boli asi na RedBull Ringu prvé preteky, alebo aj na Nürburgringu – 5. miesto… Ale je pravdou, že mám zmiešané pocity, lebo to nedopadlo podľa toho, aké sme mali reálne možnosti. Ale dobré momenty ešte len prídu!

Ako sa v tíme pripravujete na nadchádzajúcu  sezónu?
Tvrdo pracujeme a verím, že to bude mať ten správny efekt. Je dôležité, aby sme to zvládli aj po finančnej stránke a potom už to bude len na mne.

Zmenil si napríklad nejako svoju fyzickú prípravu oproti vlaňajšku?
Ani nie, vždy sa pripravujem na maximum.

Plánuješ tento rok aj nejaké iné podujatia ako IDM?
Sú tam možnosti, samozrejme naším cieľom je svet, chceli by to skúsiť, keď nám to však dovolia financie.

Dnes už pri svojich skúsenostiach môžeš porovnať seriály IDM a Alpe Adria… V čom vidíš najväčšie rozdiely?
Vo všetkom. IDM je úplne iná liga. Tá profesionalita je celkom o niečom inom. Dokonca si myslím, že IDM má vyššiu úroveň ako Majstrovstvá Európy. Keď dokážeš jazdiť vpredu na IDM, tak môžeš ísť hocičo. Je to seriál pre tých, ktorí chcú ísť do sveta, alebo pre tých, ktorí sa pre nedostatočné materiálne zázemie vo svete neudržali, hoci pretekári sú stále špičkoví.

Vo vlaňajšom seriáli si spoznal mnoho nových okruhov, ktoré z nich ťa najviac oslovili?
Red Bull Ring je skvelý okruh, ale páčili sa mi aj Lausitz, Nürburgring a Hockenheim. Zaujímavý je aj Salzburgring, hoci je aj nebezpečný. Nesadol mi akurát Sachsenring.

Spomenul si majstrovstvá sveta, tam určite smerujú aj tvoje túžby…
Ja si myslím a dúfam, že na ďalší rok by sme mohli byť už vo svete, ale samozrejme v dnešnej dobe je to všetko predovšetkým o peniazoch.

Tento rok vstupuješ do majstrovského tímu nemeckých Supersportov, k dispozícii by si mal mať aj iný materiál. Vieš aké budú najväčšie rozdiely v porovnaní s tvojou doterajšou technikou?
Hlavný rozdiel bude elektronika Motec, a takisto som ešte nikdy nemal na motorke trakčnú kontrolu… Bude toho viac. Celkovo môžem povedať, že v živote som nemal k dispozícii motorku ako teraz, takže sa teším a som zvedavý. Neviem teraz ešte čo od toho môžem čakať, no o niekoľko týždňov sa na tento stroj budem môcť posadiť a dúfam, že to pôjde.

Prezradíš aké sú tvoje ciele pred nadchádzajúcou sezónou?
Nerád hovorím pred sezónou o konkrétnych cieľoch, tie si radšej nechám pre seba. Určite však budem pracovať na tom, aby som bol ešte lepší a aby so mnou museli súperi na každom podujatí počítať.

Jaro, vďaka za rozhovor a nech sa ti tvoje ciele podarí naplniť.

Foto: Petr Štola a archív tímu Bily Racing

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.