David Hanzalík: Road Racing má zvláštne čaro

Richard Karnok 4

Už niekoľko rokov sa na pretekárskych tratiach stretávame s Davidom a Milanom Hanzalíkovami zo záhoráckych Kopčian. Tí starší si však  iste z minulosti pamätajú aj ich otca Milana, ktorý bol súčasťou pretekárskych podujatí v Československu v 80. a 90. rokoch. Kto sú však dvaja mladíci, ktorí sú, dalo by sa povedať priekopníkmi slovenského novodobého Road Racingu, teda pretekov na prírodných okruhoch? V nasledujúcom článku sa vám v rozhovore ako prvý z nich predstaví  David.

David na Veľkej cene SR  Slovakia Ringu

S príchodom automotodrómov a letiskových tratí sa na Slovensku celkom vytratili preteky na prírodných okruhoch, hoci ich história bola mimoriadne bohatá. Začiatkom storočia opäť zavoňal benzín aj v uliciach miest a to vďaka Podjavorinskému okruhu v Novom meste nad Váhom, neskôr sa pridal Hlohovec, Holíč, ale v podstate sa jednalo predovšetkým o preteky oldtimerov. V susednej Českej republike však nastal veľký rozmach prírodných tratí a okrem Hořic, ktoré neustále držali pomyselnú štafetu, pribudlo niekoľko ďalších prírodných dráh, ktoré sa začali plniť pretekmi súčasných motocyklov. A medzi účastníkmi týchto podujatí sa začali objavovať bratia Hanzalíkovci, ktorí tu začali zbierať svoje prvé skúsenosti s motocyklovým športom.

Na domácej trati v Kopčanoch na 250-ke Honde pred Martinom Veselým

Špecialitou pretekárov na prírodných tratiach je aj jazdenie vo viacerých triedach v rámci jedného podujatia a rovnako tomu bolo aj v prípade bratskej dvojice z Kopčian, ktorá sa postupne začala objavovať nielen v oldtimerských triedach, ale aj na strojoch súčasnosti.
A aby to nebolo všetko, všetci traja Hanzalíkovci sa s partiou z ich kopčianskeho Moto Claasic Racing Clubu rozhodli vrátiť preteky do ich obce, ktorá patrila štvrťstoročie medzi najobľúbenejšie zastávky majstrovstiev Československa.
Tento rok kopčianskym vyšli usporiadateľsky na výbornej úrovni nielen samotné preteky v ich obci, ale blysli sa aj obaja jazdci, ktorí prežili svoju doteraz najlepšiu sezónu. Pripravili sme preto pre vás rozhovor s obomi mladíkmi, dnes sa porozprávame s Davidom, nabudúce dostane priestor Milan.

S motocyklom ČZ 125

David, tohtoročná sezóna je pomaly na konci, kde ťa ešte môžu priaznivci vidieť v akcii?
Čakajú ma posledné preteky v Holíči, kde sa pôjde 24. septembra. Touto cestou tam chcem pozvať aj všetkých našich fanúšikov.

Počas minulého víkendu si absolvoval úspešné podujatie v Kyjove, keď si v triede do 600 ccm v hlavných nedeľných pretekoch obsadil výborné štvrté miesto, ako to tam prebiehalo?
Vyšlo nám to všetko tak ako malo, bolo výborné počasie, motorka šla ako hodinky, takisto mi tento rok výborne sadla aj samotná trať. Navyše sme tu mali aj silnú podporu fanúšikov, takže z umiestnenia mám samozrejme veľkú radosť a priznám sa, že som taký výsledok ani sám nečakal.

Tento rok si absolvoval aj niekoľko pretekov Alpe Adrie a Majstrovstiev Slovenska. Znamená to, že by si sa predsa len chcel časom orientovať na okruhy, alebo zostaneš v road racingu, teda na prírodných okruhoch?
Nie, tie účasti na motodrómoch budú vždy skôr sporadické, ťažiskom budú naďalej prírodné okruhy.

Takže otázka k čomu máš bližšie, je asi zbytočná…
Samozrejme k road racingu.

Na najvyššom stupni pódia po úspešných pretekoch na domácom okruhu v Kopčanoch

Dôvody?
Je toho viac, predovšetkým atmosféra, kamaráti, fanúšikovia… Road racing má zvláštne čaro, ktoré sa na motodróme žiaľ nedá zažiť.

Je niektorý prírodný okruh, ktorý by si nazval najobľúbenejším?
Samozrejme domáce Kopčany a Těrlicko

Ako dokážete zvládať toľko tried, je to finančne určite finančne náročné, kto vám v tom pomáha?
Samozrejme je to náročné, ťaháme to my, náš Moto classic racing club Kopčany a naši sponzori ako napríklad Krby, kachle, komíny – Jaroslav Pelikán, takisto mám podporu aj od ľudí, bez ktorých by sa jazdiť nedalo a tými sú mama, otec, brat Milan, Štefan Pukančík, Soňa Pukančíková, Kateřina Vlasáková…

Ako si sa vlastne dostal k pretekom a kedy si prvýkrát sedel na motorke?
Odmalička ma k tomu viedol otec, sám bol pretekár, takže moje smerovanie bolo jasné. Na motorke som sedel hneď ako som začal chodiť.

Ste s bratom Milanom viac bratia, alebo súperi?
Sme viac bratia aj keď na trati si to vieme tiež pekne rozdať.

Aký je na vás dvoch otec, je prísny?
Ani ne. Skôr má veľký strach keď jazdíme preteky.

V Brne na podujatí šampionátu Alpe Adria v triede Supersport

Iste aj v roku 2012 plánujete Kopčiansky motookruh, sú nejaké novinky, bude nás tam čakať niečo nové?
Všetko bude ako tento rok, aj s novou traťou bola veľká spokojnosť, takže v tomto smere nebude asi nič nové. Len malá zmena bude zrejme s umiestnením depa.

Vieš už dnes povedať aké sú tvoje osobné plány na sezónu 2012?
V roku 2012 by malo všetko zostať v zásade rovnaké, to znamená tri podujatia Alpe Adrie a všetky prírodné okruhy. A chystám sa aj na preteky so štyrmi kolesami, tzv.“Kočárek Cup“ 🙂

Tak to je na záver skvelá správa, srdečne gratulujem!

So Supermonom v Kopčanoch

4 komentárov k článku “David Hanzalík: Road Racing má zvláštne čaro

  1. Felix mladší….jj..kočárek kup Kačke a mladému Felovi….Sebe peknú šestku a jedeme do další sezony….a k tej 2011 gratulujem…47 goooooooooooo!!!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.