Yamaha Maco Racing Team pred novou pretekárskou sezónou

Richard Karnok

Štrnástu pretekársku sezónu medzi permanentnými tímami svetového motocyklového šampionátu Endurance má pred sebou tím Bratislavčana Martina „Maca“ Kuzmu. A keďže už o mesiac odštartuje nový ročník seriálu 24-hodinovkou vo francúzskom Le Mans, zaujímalo nás, ako sa na toto podujatie v tíme pripravujú.

Vlaňajšia sezóna bola pre tímy s motocyklami Yamaha YZF R1 veľkou neznámou, pretože sa im do rúk dostal celkom nový model „erjednotky“ a neraz bolo potrebné riešiť detské nemoci, ktoré k novým modelom zákonite patria. „Verím, že tentoraz to bude už o niečom inom, vlani sme nazbierali mnoho informácií a pripravili sme modifikácie, vďaka ktorým sa už na nadchádzajúcu sezónu môžeme dostatočne pripraviť,“ vraví majiteľ tímu Maco Kuzma.

Fanúšikov vždy najviac zaujíma jazdecké zoskupenie tímu a aj v tomto smere Maco vyjadruje spokojnosť, keďže sa jedná o pretekárov, s ktorými už v minulosti spolupracoval. „Naďalej bude pokračovať naša spolupráca so slovinským pretekárom Markom Jermanom, ktorý je dnes nielen rýchlym jazdcom, ale má už aj toľko potrebné skúsenosti práve pre vytrvalostné preteky. Spolu s ním sa na našej Yamahe predstaví Francúz Anthony Dos Santos, s ktorým sme rovnako už niekoľkokrát úspešne spolupracovali. Oboch doplní Švajčiar Gregory Junod, ktorý bol v minulosti dva roky jazdcom nášho tímu vo svetovom šampionáte a jazdil s nami vtedy aj seriál Alpe Adria.“

Majstrovstvá sveta tento rok odštartujú v novom formáte, keď septembrové podujatie Bol d´Or bude vlastne úvodným podnikom ročníka 2017, ktorý bude potom končiť 8-hodinovými pretekmi v Suzuke. Organizátori chcú v zimných mesiacoch do kalendára pridať mimoeurópske podujatia, k čomu sa však Kuzma vyjadruje skôr skepticky. „Je fajn, že v súčasnosti je o vytrvalostný šampionát taký záujem zo strany motocyklových tovární, o čom svedčí práve zastúpenie továrenských tímov na štarte, ale bez súkromných tímov by sa šampionát konať nemohol. No práve nejaké zimné výlety si okrem továrenských tímov bude môcť dovoliť len málokto, takže organizovať ďalšie podujatia mimo Európy nevidím ako najlepšie riešenie.“

Na slovenský tím tento rok čakajú rovnako ako vlani tri podujatia, keďže osemhodinovka v japonskej Suzuke je nielen predsa len finančne neúnosný výlet. A ako vidí šance v novej sezóne majiteľ tímu? „Pokiaľ nemajú továrenské tímy nejaké problémy, tak proste nie je šanca poraziť ich. Pokiaľ teda všetko dobre ide, vyhýbajú sa vám pády či technické problémy, tak máte reálnu šancu na piate až desiate miesto v cieli. To sme už neraz dokázali vybojovať aj my a je to mojou túžbou aj pre jednotlivé preteky aj v roku 2016. A celkovo? Práve vďaka takýmto výsledkom sa vrátiť do Top Ten celkového hodnotenia,“ prezrádza na záver svojho rozprávania Martin Kuzma.

Na tím Yamaha Maco Racing čaká pred samotným začiatkom sezóny ešte testovanie, ktoré sa uskutoční 29. a 30. marca vo francúzskom Le Mans.

Kalendár EWC 2016:
10.04. Le Mans (24 h.)
11.06. Portimao (12 h.)
31.07. Suzuka (8 h.)
27.08. Oschersleben (8 h.)

Text: Richard Karnok
Foto: YMRT

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *