Náročný víkend má za sebou 14-ročný slovenský pretekár Maxim Repák, ktorý v sobotu absolvoval ďalšie dvoje preteky seriálu Yamaha R3 bLU cRU European Cup. Do anglického Doningtonu prichádzal ako vedúci jazdec seriálu po tom, ako na úvodnom podujatí v talianskom Misane vybojoval druhé a prvé miesto.
Podujatie v Anglicku začalo pre nášho slovenského reprezentanta výborne, keď v kvalifikácii vybojoval druhé miesto na štartovom rošte. Pred prvými sobotnými pretekmi však na mokrej trati v druhom navádzacom kole spadol a nakoniec odchádza z Doningtonu bez bodu, keď v druhých pretekoch už na takmer suchej trati bojoval o predné priečky, ale tentoraz doplatil na mokrý okraj dráhy a nasledoval ďalší pád. V priebežnom hodnotení klesol z prvého miesta na piate.
Seriál Yamaha R3 bLU cRU European Cup pokračuje 23. a 24. júla v holandskom Assene.
Maxim Repák:
Pretekový víkend pre nás začal v stredu, keď sme autom vyrazili zo Slovenska do ostrovného Anglicka. Dorazili sme vo štvrtok. V tento deň prebehla povinná administratíva a, samozrejme, dôkladná prehliadka trate, čo mi veľmi pomohlo na vstup do tréningu a kvalifikácie.
Do 30-minútového voľného tréningu sme išli s cieľom najazdiť čo najviac kilometrov, ale tým sme „obetovali“ naše gumy do kvalifikácie, pretože na pretekový víkend môžeme použiť iba tri sady gúm. Do kvalifikácie zostal na gumách materiál iba na cca 5 rýchlych kôl. Stratégia vyšla a na štartovný rošt sme sa vypracovali na druhú priečku.
Na prvé sobotňajšie preteky nám typická anglická klíma priniesla dážď. V prvom kole som si „ohmatával“ trať a mal som z nej skvelé pocity, avšak v druhom kole som nabehol na veľkú mláku a „ustrelil“ mi zadok. Aj keď som okamžite postavil motorku, nevedel som pokračovať pre zlomené riadidlo. Do cieľa došlo celkovo iba 16 jazdcov, čo poukazuje na náročnosť jazdy na mokrom Doningtone.
V druhých pretekoch som bojoval o čelné pozície, no tri kolá pred koncom som v pozícii vedúceho jazdca nabehol na mokrý okraj trate ešte z dopoludňajšieho dažďa a bez varovania mi ušiel predok, s čím som už nemohol nič robiť. Bol to pád vo veľkej rýchlosti, ale našťastie sa obišiel bez vážnych zranení.
Dopustil som sa chýb, ktorých som sa mal vyvarovať. Ďakujem Honzovi Halbichovi, ktorý mi bol veľkou oporou. Urobím všetko pre to, aby sa moje chyby nezopakovali na ďalších pretekoch v holandskom Assene. Veľké vďaka patrí aj mojim fanúšikom za ich podporné správy a vyjadrenia.
TS Maxima Repáka
Foto: Yamaha Racing