Na podujatí Bol d’Or sa slovenský MACO RACING TEAM (#14) predstaví v rovnakom zložení ako na podujatí v SPA: Takeshi Ishizuka (JPN), Christoffer Bergman (SWE), Martin Choy (BUL) a Bram Lambrechts (BEL) ako náhradník. V priebežnom poradí MS EWC je tím po účastiach na dvoch podujatí seriálu v Le Mans a na okruhu SPA na 15. mieste.
Majstrovstvá sveta FIM Endurance
V boji o titul majstra sveta FIM Endurance pred podujatím v Bol d’Or zostávajú štyri tímy. Yamalube YART Yamaha EWC Official Team, obhajca titulu, je prvý so 116 bodmi, za ním nasleduje Yoshimura SERT Motul so 110 bodmi. BMW Motorrad World Endurance Team (72 bodov) a Tati Team Beringer Racing (61 bodov) si stále môžu nárokovať na tohtoročný titul, ale museli by na okruhu Paul Ricard výrazne zabodovať a dúfať, že tímy YART a SERT tak neurobia.
Svetový pohár FIM Endurance– tr.Superstock
Ani v seriáli svetového pohára FIM Endurance na báze Superstock nie je ešte ani zďaleka nič rozhodnuté. National Motos Honda FMA má síce v kategórii vybavenej pneumatikami Dunlop 53-bodový náskok, ale keďže sa tímom Superstock započítavajú do konečného poradia tri najlepšie výsledky zo štyroch, na vrchol sa môžu dostať aj tímy 3ART Best of Bike, Chromeburner-RAC 41-Honda, nováčik sezóny 2024 Team Étoile a Aviobike by M2 Revo. National Motos Honda FMA bola vlani na najlepšej ceste získať titul, kým ju niečo vyše 20 minút pred koncom nezasiahla mechanická porucha motocykla. Tohtoročný Bol d’Or je pre túto stabilnú jednotku EWC obrovskou príležitosťou na odplatu.
Majstrovstvá sveta FIM Endurance pre motocyklových výrobcov
Yamaha, ktorá má 122 bodov, vedie pred Hondou o päť bodov, Suzuki má 90, Kawasaki 78, BMW 59 a Ducati 19. Dvaja najlepší pretekári z každého výrobcu získavajú body podľa svojho umiestnenia v pretekoch, pričom sa používa rovnaké rozdelenie ako v šampionáte tímov.
Svetový pohár FIM Endurance pre výrobcov
Vo svetovom pohári FIM Endurance World Cup pre výrobcov, ktorý využíva rovnaký systém bodovania ako vytrvalostné majstrovstvá sveta FIM Endurance pre výrobcov, má Honda pred Yamahou náskok 34 bodov (150 oproti 116). Nasleduje BMW s 85 bodmi, Kawasaki (83) a Suzuki (49).
Okruh Paul Ricard je s dĺžkou 5,673 km treťou najdlhšou traťou v kalendári EWC, vyznačuje sa kombináciou pomalých, stredne rýchlych a vysokorýchlostných zákrut a jeho súčasťou je aj 1,8 km rovinka Mistral Straight, kde sa dá predbiehať a byť predbiehaný, ale kladie dôraz na spoľahlivosť a mechanické zručnosti jazdcov. Podujatie môže samozrejme značne ovplyvniť aj premenlivé počasie.