Úspešný návrat Jaroslava Kamenického

Richard Karnok 1

V Majstrovstvách Slovenska štartoval Jaro Kamenický (nar. 7.7.1968) v rokoch 1997 a 1998. Tento rok sa do slovenského šampionátu vrátil a po pretekoch v Poznani sa radoval zo zisku titulu majstra v triede Superstock 1000

Keď som v roku 2008 na pretekoch Race for fun na trenčianskom letisku uvidel na prihláške tvoje meno, hneď som bol zvedavý, či sa nejedná práve o toho Kamenického, ktorého som si pamätal z M SR v 90-tych rokoch. Čo si robil tých desať rokov, jazdil si aj nejaké preteky?
Nie, prvý raz to bol práve ten Trenčín. A vtedy mi tam aj pridelili štartové číslo 32, skončil som na pódiu a odvtedy s tým číslom jazdím stale.

Pamätám si, to číslo som ti pridelil ja, robil som tam vtedy tajomníka pretekov a ty si na prihláške neuviedol číslo, preto som ti pridelil prvé voľné. Odvtedy ťa tie preteky opäť chytili a okrem Trenčínov si sa objavoval aj inde…
Áno, chytilo ma to zasa a jazdil som aj Eres-Racing Cup.

Prenesme sme sa o 14 rokov dozadu, ako si sa vôbec dostal do slovenského šampionátu?
Tak ako viacerí z nás v tom čase. Boli sme partia, ktorá jazdila na pezinskej Babe a blbli sme tam. Potom prišiel čas, kedy sme si povedali, že čo sa budeme naháňať tam, keď to môžeme vyskúšať na okruhu a šli sme vyskúšať agentúrne jazdenie. Nakoniec sme šli do slovenského šampionátu. Bolo nás veľa a bol medzi nami aj Maco Kuzma.

V začiakoch v Majstrovstvách Slovenska

Pamätám si na ten čas, vznikla nová trieda 600+ (súčasná Superstock 1000) a záujem bol naozaj veľký. Ty si ale prvý rok štartoval v inej triede…
Mal som šesťstovku a tak som jazdil Supersporty. V druhej sezóne som však šiel už triedu 600+, aj keď zo začiatku som jazdil obe triedy.

Vráťme sa do súčasnosti, ako prišlo k tvojmu rozhodnutiu vrátiť sa do Majstrovstiev Slovenska?
Pôvodne som si chcel vziať pretekársku licenciu SMF aby som mal 50-percentnú zľavu na podujatia Slovakia Ring Race Days a dokonca som zvažoval len B-licenciu, teda národnú. Chcel som sa však zúčastniť aj pretekov na Pannoniaringu a tam treba licenciu A.

Ale nakoniec si sa objavil už v Brne
Pravdupovediac som chcel už ísť aj na Hungaroringu, no to mi nevyšlo, a tak som šiel do Brna.

Tam si bojoval s technickými problémami…
Áno, pokazila sa mi prevodovka, ale odčinil som to na Pannoniaringu, tie preteky mi vyšli, bolo to tam super. A práve vtedy som si povedal, že tú sezónu v M SR dotiahnem do konca.

Pri svojom návrate v roku 2008 v Trenčíne

Prišiel Slovakia Ring a tvoje veľké patálie, často som ťa stretával v paddocku, pamätám si ako si niečo zháňal a nachádzal si kolegov a večer za dažďa a za tmy si stále niečo robil…
To bol hrozný víkend. Do pretekov som navyše vyrazil s krivým kolesom, ale keď som videl, že spadol Laki (Miro Sloboda), tak som to dokrúžil do konca.

Tým pádom si sa ocitol na čele priebežného poradia a zostávali preteky v Moste a v Poznani…
A práve to vedenie v tabuľke poznačilo moje ďalšie jazdenie. V Moste to bolo fajn, páčilo sa mi tam, ale už to bolo skôr o taktike. Už som musel jazdiť s tým vedomím, že idem o titul a začal som kalkulovať a preto ma jazda až tak nebavila. A v Poznani to bolo už len celkom o tom aby som nespadol, musel som na to stále myslieť. Človek sa ľahko nechá strhnúť súbojom, no môže sa niečo stať a preto som šiel na istotu. Liezlo mi to však na nervy a preto sa teraz chystám niekam si naplno zajazdiť, aby som si napravil náladu.

Ako hodnotíš okruh v Poznani?
Super. Trať je podobná Pannonke, je tam lacné jazdenie, Poliaci sú fajn, žijú tým, od štvrtka do nedele sa tam okrem Alpe Adrie jazdili aj rôzne pohárové preteky. To depo je síce hrozné, ale celkovo tam bolo naozaj super.

Otázka na záver, uvidíme ťa v slovenskom šampionáte aj v budúcej sezóne?
To teraz ešte neviem. Uvažujem aj o zmene triedy, kde by nás Slovákov bolo viac a tým pádom by bola väčšia konkurencia. Ale teraz je o tom všetkom ešte predčasné hovoriť.

Jaro, ďakujem za rozhovor a gratulujem ti k titulu majstra Slovenska.
Ďakujem.

Jeden komentár k článku “Úspešný návrat Jaroslava Kamenického

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *