Tomáš Jasenský: „Môj čas ešte príde“

Richard Karnok 1

Niekoľko rokov absolvoval na pretekárskych okruhoch v Maďarsku, kde s motocyklami Suzuki GSXR 750 preháňal súperov so silnejšími strojmi a zúčastňoval sa tamojšieho seriálu Dunlop Trophy. Pred pár rokmi inšpiroval k motocyklovým pretekom svojho o 13 rokov mladšieho brata Lukáša, ktorý v súčasnosti vedie alpsko-jadranský šampionát v triede Superstock 600.

Od začiatku sa Tomáš na okruhoch objavoval s dvojicou tímu JL Pro Racing, Jaroslavom Kocúrom a Ladislavom Šinkom. Neskôr do názvu tímu pribudla aj iniciála jeho krstného mena a tím zmenil názov na JLT-motoracing. Po úspechoch v Maďarsku, keď sa pretekov začal zúčastňovať aj jeho brat Lukáš, sa v tíme zo Šiah rozhodli vstúpiť na medzinárodnú scénu, presnejšie do Majstrovstiev Slovenska, ktoré sa jazdia v rámci medzinárodného šampionátu Alpe Adria.

V Tomášovom prípade sa tohtoročná sezóna nezačala práve najlepšie, so staršou Suzuki, navyše 750-kou, nemalo význam štartovať a nový „bavorák“ sa v jeho garáži objavil až štyri dni pred Veľkou cenou SR na Slovakia Ringu, teda počas naplno rozbehnutej sezóny. Aj napriek problémom si však okrem 16. miesta v Alpe Adrii pripísal aj víťazstvo do hodnotenia Majstrovstiev Slovenska.

Tomáš, nebolo asi jednoduché jazdiť na celkom neznámom motocykli…
Na tom stroji sme stihli vymeniť len to čo bolo treba. Cítil som sa na tom hrozne, brzdenie s ABS bolo problematické, takisto trakčná kontrola a najväčší problém bol s tým, že nám neodvzdušňovalo nádrž…

Takže čo ťa čaká teraz?
Pripravujem sa na ďalšie preteky v Moste. Chystáme motorku a plánujem tréning, najradšej by som jazdil niekde kde to dobre poznám, na Pannonii, alebo ešte lepšie na Hungaroringu ak to bude možné.

Ty sám si si už dokázal na bavoráka zvyknúť?
To rozhodne nie. Zo začiatku som ho vôbec nechápal a stále by som sa potreboval lepšie rozjazdiť aj ja sám. Navyše nový motocykel vyžaduje celkom iný štýl ako moja stará Suzuki, ktorá bola v podstate len silnejšou 600-vkou. Potreboval by som toho zistiť oveľa viac a preto je ten plánovaný tréning. Ak sa mi to nepodarí pred pretekmi v Moste, tak budeme pracovať žiaľ až priamo tam.

Sezóna je v plnom prúde, ty však, dá sa povedať, začínaš až teraz. Máš nejaký cieľ pre zbytok roka?
Prvoradým cieľom je zvyknúť si na motorku, vedieť ju správne nastaviť, s tým máme zatiaľ veľké problémy, keďže ju vôbec nepoznáme. Chcem však stále zrýchľovať, postupovať vpred.

Znamená to teda, že sa už zaoberáš aj rokom 2012?
Určite, to už by som sa chcel priblížiť elite a rád by som štartoval v Superbikoch. Som presvedčený, že môj čas ešte príde.

Tvoju súčasnosť a plánovanú budúcnosť už teda poznáme, ale vráťme sa celkom na začiatok. Ako si sa dostal k pretekom motocyklov?
Prvý raz som na pretekoch štartoval ešte s múmiou (Suzuki 750 ročník 2001, pozn. autora) na jeseň roku 2006 a tuším som bol vtedy druhý. Natiahli ma do toho Jaro Kocúr a Laco Šinko, ktorí vtedy jazdili agentúrne preteky a maďarskú Dunlop Trofej. Predtým som len lietal po ceste a ani mi nenapadlo, že by som raz mohol jazdiť preteky.

Pamätám si, keď mi Jaro s Lacom hovorili, že majú nového parťáka, ktorý je úplný blázon a jazdí na starej 750-ke. Vraveli, že sa volá Kurinský a smiali sa. Potom priznali, že sa v skutočnosti volá Jasenský. Čo to bolo s tým Kurinským?
(smiech) Raz bol voľný deň na Hungaroringu a bola to moja prvá jazda na okruhu. Vtedy sme neriešili pneumatiky, vôbec sme netušili, že existujú nejaké tlaky, a tak som v druhej zákrute po esíčku po riadnom highsideri letel… Bol tam vtedy môj otec, ktorý mal narodeniny a keďže som ho nechcel stresovať, tak som traťovému komisárovi nahlásil, že sa volám Kurinský. To mi ako prvé napadlo 🙂 Takže v rozhlase potom nezaznelo moje meno a otec zistil že som spadol až keď som prišiel do boxu a nemusel sa zbytočne báť.

V ostatných dvoch sezónach ste sa s bratom už naplno sústredili na maďarský šampionát, v tvojej triede Open sa ti darilo…
Áno, v roku 2009 som mal už k dispozícii novšiu 750-ku, ročník ´08, v Dunlop Trophy som v triede 750 Open zvíťazil a v maďarskom šampionáte som bol tretí. Vlani som už v Dunlope ako víťaz štartovať nemohol a o víťazstvo v Majstrovstvách Maďarska som prišiel pre zlomenú ruku a skončil som celkovo druhý.

Profil Tomáša Jasenského
Dátum narodenia: 03.04.1979
Výška/hmotnosť: 175 cm / 75 kg
Stav: slobodný
Zamestnanie: podnikanie
Obľúbený pretekár: Lukáš Jasenský
Hobby: fittnes, hudba, hobby motoracing
Aktívny v motošporte: od roku 2006
Doterajšie výsledky:
2009 – 3. miesto: Majstrovstvá maďarskej republiky MAMS
1. miesto: Dunlop Trophy
2010 – 2. miesto: Majstrovstvá maďarskej republiky MAMS

Viac informácií o tíme nájdete na webstránke www.jlt-motoracing.sk.

Jeden komentár k článku “Tomáš Jasenský: „Môj čas ešte príde“

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.