Tím SG FIX Racing hodnotí uplynulú sezónu

Richard Karnok 2

Dva tituly majstra Slovenska, dva tituly vicešampiónov v Alpe Adrii a ďalšie výborné výsledky, to je skvelá vizitka, ktorou sa môže po sezóne 2012 pochváliť tím SG Fix Racing.

Michal Puškár:
Uplynulá sezóna bolo podľa môjho názoru veľmi úspešná. Podarilo sa nám dosiahnuť mnoho úspechov, dve víťazstva na cene Slovenska, 9. titul majstra SR a titul vicešampióna v UEM AA. Sezóna začala na Slovakiaringu, kde sa nám podarilo s prehľadom zvíťaziť. Nasledovalo smolné Brno, kde ma v poslednom kole vyradila nepredvídateľná porucha z pódiového umiestnenia. Pannonia znamenala ďalšie pódium a potom prišlo víťazstvo v Rijeke, prvé v kariére na tomto okruhu počas suchých pretekov. Nasledovali ďalšie pódia v Moste a Poznani, obe v daždivých podmienkach. Druhé víťazstvo na Slovakiaringu zavŕšilo úspešnú sezónu. Preteky v Rijeke a v Taliansku sme sa rozhodli vynechať aj pod dojmom sklamania z Poznane. To pramenilo z úpadku šampionátu UEM AA. Roky neriešené problémy a ekonomická kríza spôsobili výrazný úbytok jazdcov a jazdecké pole bolo tvorené poväčšine českými, slovenskými a poľskými jazdcami. Snáď v budúcom roku sa vývoj v šampionáte obráti a naberie opäť tendenciu rastu. Chcel by som poďakovať za podporu a pomoc svojmu otcovi, odviedol kus prace a motocykel bol skutočne vynikajúci. Chcem tiež poďakovať tímu SG FIX racing a jeho majiteľovi p. Štefanovi Bunčiakovi, ktorý už od roku 2008 mi svojou podporou vytváral skvelé podmienky pred dosahovanie kvalitných výsledkov.
Bol som členom tohto kvalitného tímu skvelých 5 rokov. Podpora, ktorú som dostal je na naše podmienky takmer nemysliteľná, som za ňu veľmi vďačný a nikdy na to nezabudnem.

Vlado Ruža:
Po úspešnej  sezóne v r. 2011, kde som dosiahol pekné umiestnenia v Majstrovstvách Slovenska a v šampionáte Alpe Adria, bol som odhodlaný v tejto sezóne zabojovať o ešte lepšie pozície. Samozrejme bolo to závislé aj od toho aká sa zíde na samotných pretekoch konkurencia. Výzvou bolo to, že chcem v každom podujatí dosiahnuť čo najlepší možný výsledok. Technika mi zostala minuloročná, len s malými vylepšeniami, takže som si už nemusel na nič zvykať čo bolo veľkou výhodou.
Lenže sezóna začala pre mňa veľmi zle. Hneď na prvých pretekoch, ktoré boli na domácej pôde som v závode spadol, najprv to bol len malý pád, ale stratil som veľa času než som dostal motorku zase na trať a keď som chcel stratu dohnať tak som spadol znova, ale to už bolo vo veľkej rýchlosti a nedalo sa ďalej pokračovať. Po pretekoch sme zistili, že sme zvolili zlú zmes pneumatiky na prednom kolese. Motorka bola dosť rozbitá, čo na začiatku sezóny nie je úplne ideálne. Nasledovali z môjho pohľadu dobré výsledky, keď som skončil v Brne ôsmy a na Pannoniaringu šiesty. Pred Rijekou sme zmenili tlmenie na našom motocykli za značku K-Tech. O tom, že to bolo dobré rozhodnutie svedčí aj výsledok, keď so skončil na treťom mieste. Nasledoval môj obľúbený Most, kde sme išli preteky na vode a kde som mal perfektný súboj s Irkom Sikorom, ktorého som predbehol v poslednom kole v poslednej zákrute a prišiel som na perfektnom 5. mieste. Potom sme išli do poľskej Poznane, kde som  mal zase smolu. V pretekoch, keď sme  jazdili na slickoch, začalo v jednej časti okruhu husto pršať, nikto to nesignalizoval a to malo za následok, že sme tam spadli na vode hneď traja. preteky boli prerušené, stihol som ešte motocykel dopraviť do boxu kde sme ho rýchlo opravili a prezuli na mokré pneumatiky a nakoniec som predsa len cieľ videl a dorazil som na 6. mieste aj keď ja som bol dotlčený a motorka v dezolátnom stave. Nasledovali druhé preteky v Rijeke, kde som skončil štvrtý, potom zase Slovakiaring kde som sa dosť trápil a bolo z toho len desiate miesto. Posledné podujatie bolo v talianskej Adrii, kde som došiel na stupňoch víťazov a to na treťom mieste. To mi zabezpečovalo celkovú druhú priečku v Šampionáte Alpe Adria a zároveň som sa stal Majstrom Slovenska. V Šampionáte Alpe Adria je to moje doposiaľ najlepšie umiestnenie z čoho mám nesmiernu radosť. Myslím, že je to dobrý výsledok aj pre Team a zároveň to poukazuje na kvalitu celého Teamu a dobre pripraveného motocykla – Kawasaki ZX10R.
Sezóna bola ťažká hlavne po finančnej stránke. Z toho dôvodu patrí veľká vďaka hlavne  majiteľovi teamu Štefanovi Bunčiakovi a jeho firmám SG Fix, Top Kraft a KRAFTER, že dokázal a chcel aj v takejto ťažkej dobe financovať moje jazdenie v celom kalendári AA. Ďalej by som chcel veľmi poďakovať firmám U.M.S.-Kawasaki Slovakia, MOTOMAXX, K-Tech, RP Tuning a Sebimoto.
Nesmiem zabudnúť, že ďalšie ďakujem patrí mojej rodine, mechanikom, fanúšikom a všetkým ľuďom, ktorí mi akokoľvek pomáhali a fandili.

Štefan Bunčiak:
Sezóna 2012 nášho Racing Teamu bola tá najlepšia v histórií. Obaja jazdci Majstri Slovenka, takisto obaja druhé miesto v šampionáte AA. S týmto výsledkom som naozaj spokojný. Do teamu nám tento rok pribudol ďalší šikovný mechanik Peter, inak bolo všetko viac menej bez zmien. Jazdilo sa na okruhoch ktoré všetci dobe poznáme, až na Adria Raceway v Taliansku. To bola na záver sezóny taká čerešnička, popri pretekaní sme troška aj relaxovali pri mori.
Sezónu 2012 sme začali v zostave: Vlado (Superbike) a Michal a ja v triede 125 SP. Ja som pretekal prvý krát po páde z 18.6. 2011 na Slovakii, kde som sa „mierne“ polámal :-).  Počas sezóny, presnejšie na Panoniaringu som už štartoval v dvoch triedach, okrem 125 SP aj v 600 stock. Musím priznať totálne rozdielne motorky a štýl jazdy. Pre motocykel 600 som sa rozhodol už po prvých pretekoch na Slovakii, nakoľko po zime moja Aprilia nemohla chytiť správny dych. Bola pomalšia približne o 15 – 20 km/hod. Podobne to bolo aj v Brne, tu som mal maximálku „až“ 150 km/h vo Warm upe. Nie je čo dodať.
Na Pannoniaringu už Aprilka šlapala veľmi dobre, ale hneď v prvom kole pretekov som motorku zahodil na maďarskú úrodnú zem… J Inak v tréningoch som držal tempo s Michalom a to mi dalo možno viac odvahy. Škoda. Tu som už ale skúšal svoju novú ZX 6. Prvýkrát som vôbec išiel na šesťstovke a hneď Alpe Adriu a tak to aj vyzeralo, keď počas jednej kvalifikácie som bol trikrát mimo trate. Inak OK.
Počas prázdnin som sa viac venoval rodine a vynechal som Most aj Poznaň. Nasledovala Rijeka, Slovakia a Adria. Začínam si na triedu 600 zvykať,  je to určite lepšia voľba ako 125 SP.  Motorka má super výkon, rezervy sú ešte v hmotnosti a pár detailoch, toto všetko sa momentálne rieši. A samozrejme jazdec. Plánujem znížiť hmotnosť motorky o min. 5 kg. Mal som v AA šampionáte vo svojej triede najťažšiu motorku, Niekedy aj o 12 kg. Bola to séria okrem podvozku K-TECH.
Svoje výsledky nehodnotím, možno len 3. miesto v M Slovenska na Slovakiaringu. To bolo príjemné. V uplynulej sezóne som naozaj neriskoval, odležal som si pred rokom dosť :-), no aj tak som obe kvalifikácie v Taliansku spoznával štruktúru asfaltu telom :-).
Momentálne riešim sezónu 2013, je ukončená spolupráca s Michalom, Team SG FIX RACING už pôjde len štvortaktné stroje KAWASAKI v zostave traja jazdci. Sezóna 2013 bude najlepšia, lepšia ako táto 2012. S týmto predsavzatím do nej vstúpime. Teraz nie je vôbec jasné ako to bude s Alpe Adriou. A ako M SR? Plánujeme tu v triedach ktoré pôjdeme len prvé miesta v rámci M SR. Okrem toho neviem teraz povedať čo budeme jazdiť, každopádne chceme byť lepší ako doteraz.
Na záver. Všetkým našim priaznivcom a fanúšikom prajem krásne prežitie Vianočných sviatkov, vstúpte do Nového roku tou správnou nohou. Veľa šťastia.

2 komentárov k článku “Tím SG FIX Racing hodnotí uplynulú sezónu

  1. gratulujem chalani a kéž by bylo více takových sponzoru jako je pan Štefan Bunčiak
    at se vám darí i v příštím roce!

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.