Team SG FIX racing na Veľkej Cene Slovenska

Richard Karnok

Team SG FIX racing sa počas uplynulého víkendu predstavil na Veľkej Cene Slovenska na okruhu Slovakia Ring, ktorá predstavuje jedno z najvýznamnejších motoristických podujatí na Slovensku.

 

Michal Puškár:
Zvíťaziť doma je niečo fantastické aj keď to nebolo vôbec jednoduché. V sobotu sa podarilo vylepšiť pol position rekord pre túto triedu. V nedeľných pretekoch som s náskokom zvíťazil a vylepšil rekord pre preteky. Počas celého víkendu sme mali dosť veľa technických problémov, nakoniec sa to ale podarilo. Chcem poďakovať majiteľovi tímu p. Štefanovi Bunčiakovi, svojmu otcovi, partnerom a všetkým, ktorí nám držia palce.

Vlado Ruža:
V prvom tréningu som si vybojoval desiatu priečku, s ktorou som bol v tak silnej konkurencii spokojný. Chcel som ešte v druhom tréningu zabojovať a ešte trocha čas zlepšiť. Toto sa mi už nepodarilo, lebo keď som chcel v druhom tréningu po štyroch kolách nasadiť novu zadnú pneumatiku, tak sme zistili, že predná pneumatika ktorá mala najazdených dokopy 9 kôl je úplne zničená. S týmto sme absolútne nepočítali, preto sme novú nemali nachystanú a na tej zničenej by bolo veľmi riskantné pokračovať, a tak sa tréning pre mňa skončil už po štyroch kolách. Prepadol som sa preto na trinástu priečku na štarte.
Štart sa mi vydaril a do prvej zákruty som vchádzal na deviatej priečke. Ešte počas prvého kola sa mi podarilo zdolať ďalších dvoch súperov. V ďalšom kole ma na jednej z roviniek predbehli Vlado Karban a Radek Rous, snažil som sa ich držať, ale v jednej z pomalých zákrut som z ničoho nič spadol po šmyku predného kolesa. Motorke a ani mne sa skoro nič nestalo, tak som sa snažil čo najrýchlejšie naštartovať a pokračovať ďalej. Lenže motorka dosť dlho nechcela naštartovať a keď sa mi to nakoniec podarilo, tak už som bol úplne posledný s obrovskou stratou. Vedel som že dobré umiestnenie je už nemožné, ale nechcel som to vzdať a preto som sa snažil jazdiť rýchle kolá aby som aspoň niekoho dobehol a poprípade predbehol. Lenže už v ďalšom kole som zase spadol po šmyku predného kolesa.
Toto už bolo v rýchlosti cca 180 Km/h a motorka už dopadla dosť zle. Našťastie mne sa nič vážne nestalo akurát som bol dotlčený a otrasený. To bol už definitívny koniec môjho snaženia. Ani pri jednom z dvoch pádov som si nebol vedomý nejakej svojej chyby, preto si myslím že to má na svedomí tvrdá predná pneumatika, ktorú som zvolil.
Po problémoch v tréningu som sa rozhodol že do pretekov dám tvrdšiu zmes, lebo tá, ktorú som použil v tréningu, by mi pretekové tempo a dĺžku pretekov asi nevydržala, lenže to bola chyba hlavne keď sa zhoršilo počasie a ochladilo sa na 11 stupňov Celzia.
Táto chyba pramenila s toho, že Pirelli priviezlo na okruh nové zmesi pneumatík, ktoré som nemal ešte odskúšané. Mrzí ma to hlavne keď to boli domáce preteky, kde som mal kopec svojich fanúšikov a kde som chcel prezentovať v najlepšom svetle svojich sponzorov a reklamných partnerov. Je to najhorší začiatok sezóny aký som mohol vôbec očakávať, ale budem sa snažiť čo najskôr naň zabudnúť a plne sa sústrediť na ostavajúce podujatia sezóny, v ktorých by som chcel dobehnúť bodovú stratu. Chcem veľmi poďakovať majiteľovi teamu Štefanovi Bunčiakovi (spol. SG Fix a Top Kraft), ďalej importérovi motocyklov Kawasaki (firma U.M.S.), mechanikom, fanúšikom a všetkým ľuďom, ktorí mi akokoľvek pomáhali.

Štefan Bunčiak (majiteľ tímu):
Prvý pretekársky víkend v tomto roku pre nás začínal už vo štvrtok. Prišiel som popoludní a nakoľko nám usporiadatelia menili box, stihol som iba jeden voľný tréning. Na rozhýbanie to bolo dobré. V piatok sme jazdili Slovenský pohár. Dopoludnia tréningy, popoludní kvalifikácia a preteky. Pre mňa z toho bolo nakoniec tretie miesto. Motorka však nešla vôbec podľa mojich predstáv. V sobotu ráno sme sa spolu s Michalom Puškárom starším snažili nastaviť elektroniku. Do prvej kvalifikácie som však nastupoval v ešte horšom stave. Riadiaca jednotka mi úplne vypovedala a motorka išla v núdzovom režime. Do druhej kvalifikácie sme mali plné ruky práce a snažili sa robiť s motorom maximum čo nám podmienky dovolili. Popoludní som si vyjazdil šieste miesto na štarte čo bolo celkom dobré. Nedeľné preteky som mal maximálnu rýchlosť o 10 km nižšiu ako pred rokom a to aj napriek zmene prevodu. Zajazdil som si veľmi dobre. Stále sme v skupinke bojovali o 8. a 10. miesto. Skončil som nakoniec desiaty. S výsledkom nie som spokojný, pokiaľ by fungovala technika bolo by to určite lepšie. Po minuloročnej havárií na Slovakia Ringu som myslel, že ma táto udalosť spomalí. Naopak, napriek motorke ktorá nefungovala som o viac ako sekundu zrýchlil.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.