S Michalom Roncom o uplynulej sezóne

Richard Karnok

Michal Ronec tento rok obhájil titul majstra Slovenska v triede Superstock 600 a vo výbornom svetle sa fanúšikom predviedol aj na nedávnej Cene Slovenska. O tom všetkom, ale aj o prípravách na sezónu 2020 nám porozprával v nasledujúcom rozhovore.

Michal tak mame tu koniec sezóny, ako hodnotíš celú sezónu, ale takisto aj posledné preteky sezóny, teda domácu Cenu Slovenska?
Čo sa týka Ceny Slovenska, lepší zaver sezóny som si ani nevedel predstaviť. Do soboty som bol ale dosť nervózny, keďže som nemohol urobiť chybu a prísť tak o obhajobu titulu. No a vtedy sa chybuje najviac 🙂 V sobotu som si vyjazdil 5. miesto na štarte, a tak som vlastne aj dojazdil, snažil som sa ísť na istotu kvôli bodom do MSR a to sa mi aj podarilo. V nedeľu som už vedel, že obhajoba titulu je istá, tak som si preteky užil naplno 🙂 Od polovice som išiel na treťom mieste a musel som sa brániť, lebo Tomáš Tóth bol veľmi blízko. Posledné dve kolá boli dosť na psychiku, ale snažil som sa koncertovať na 150 percent a držať pozíciu, čo sa mi aj podarilo. Bolo z toho tretie miesto celkovo Stock600, MMČR, Macec a prvé miesto MSR, plus obhajoba titulu, takže super.

Dá sa teda povedať, že celú sezónu hodnotíš na jednotku?
Určite nie, táto sezóna nebola príliš pozitívna v Alpe Adrii, na prvom podujatí som zlomil novú motorku, na ktorej som sa necítil OK, ale možno to bolo aj tým, že hneď nová motorka a hneď ostré víkendové preteky, ale určite je motorka dobrá. Na Panonnia-ringu som už išiel na starej, ale keďže nebol repasovaný motor z minulého roka, tak bola motorka už veľmi vydojená, šiel som o tri sekundy pomalšie, čo je veľa. Oschersleben bola potom trať, na ktorej som nikdy nebol, ale hodnotím to celkom kladne, aj keď nepatrí medzi moje obľúbené. Po Oscherslebene som dal konečne spraviť motor, jediný kto bol ochotný to urobiť rýchlo bol Vojto z MotoXN. Čiže Rijeku som už išiel s novým motorom a keďže Rijeka patrí medzi moje obľúbené okruhy, dopadol som super, teda až na nedeľu, kedy som padol. Vo warm upe som zmenil prevod a bol som dosť rýchly, ale škoda… Nuž, aj to patrí k pretekom… Predposledné podujatie bolo v českom Moste, trať je to parádna, ale nebola možnosť testovania, no aj tak som tam mal najlepšie umiestnenie celej sezóny v Alpe Adrii a tak isto čas, ktorý som zajazdil 1:43… Verím, že o rok to bude ešte lepšie.

Tento rok si opäť spolupracoval s Milošom Balážom a jeho Motoclubom Baláž, ako to hodnotíš?
Je to vlastne taký „home team“ s rodinným zázemím a skvelou partiou ľudí.

Čo plánuješ na budúci rok?
Čo sa týka tímu, tak uvidíme, keďže Nespěšný odchádza, tak tá super partia sa pomaly rozpadá. No určite chcem jazdiť, to je isté, ešte ma to neprešlo 🙂 Aj by som chcel v zime viac času tráviť na motorke a samozrejme sa aj venovať rodine, aj keď môj malý syn by so mnou už veľmi rád chodil všade na preteky 🙂 Snáď sa podarí aj nejaký zimný test v Španielsku, ale viac ti neviem povedať, čo bude, ako bude, s kým bude 🙂

Vráťme sa k uplynulej sezóne, ktoré preteky boli pre teba najlepšie a prečo?
No asi všetky, kde som mal dobrý výsledok, ale najviac asi tieto posledné preteky na Slovakia ringu. Je to doma a sú tu iné pocity ako keď sme v zahraničí. Tých ľudí, ktorí ťa poznajú či už zo sociálnych sietí, alebo osobne je tu veľa. Keď je do toho ešte super výsledok ako v nedeľu, tak aj tie emócie sú ozaj fantastické a preto to aj robíme, lebo to milujeme.

Na najhoršie preteky sa ťa asi ani nebudem pýtať, myslím, že to boli tie jarné na Slovakia Ringu…
Áno, samozrejme, prvé preteky Alpe Adrie na Slovakia Ringu, ale vidíš, začiatok zlý, koniec dobrý 🙂

Ako hodnotíš organizačne nedávnu Cenu Slovenska?
Myslím si, že to bolo zorganizované super, skvelá akcia, ako aj v predchádzajúcich rokoch. Možno akurát to, že sme čakali vyše hodiny na registráciu, ale da sa to pochopiť, keď je tak veľmi veľa prihlásených jazdcov.

Nerozmýšľal si o rok zmeniť triedu, trebárs posunúť sa ďalej a skúsiť litre?
No nad tým som vôbec neuvažoval, jedine žeby oldtimer 😀 Ale nie, chcem ostať stále v šestkách, vyhovujú mi celkovo, aj keď som sa ešte, úprimne, na litri nezviezol.

Motocyklom zostáva stále Yamaha? Ak áno, pôjdeš na novej či na starej?
To ešte neviem povedať, ešte som sa nerozhodol. Úprimne, na starej sa cítim lepšie ako na novej a teraz som si spravil na starej aj ten novy facelift, čiže tá motorka je skoro rovnaká. V Alpe Adrii nie je povolené mať takúto úpravu, čo je podľa mňa úplný nezmysel, lebo ti to nič nepridá, ani nezrýchliš… hlúpy výmysel. V CIV alebo v IDM je to normálne povolené, a to je myslím úplne iná úroveň šampionátu ako Alpe Adria. Ale že vraj pravidla, len by ma potom zaujímalo prečo sa dávajú dole nahrievaky po troch minútach, keď všade, či už WSS, SBK, MotoGP, sa dávajú dole po jednej minúte, asi kvôli bezpečnosti by som povedal. Takže niekedy sa tie regule asi dosť preskakujú. Ale to je skôr možno aj vec názoru.

Ciele na magicky rok 2020?
Asi ako každý, byť vpredu a byt lepší ako tento rok.

Komu by si chcel poďakovať za sezónu 2019?
Rozhodne všetkým, ktorí mi pomohli a podporujú ma, predovšetkým mojej manželke Erike, môjmu najväčšiemu fanúšikovi synčekovi Miškovi, rodine, sponzorom, jednotlivo SK Energy – Tomas Svitok, Vojto Navratil – MotoXN, Motoclub Balaz – Miloš Baláž, Michal Knezovič, rodinke Nespěšných, aj Schwarz Fritz, Filipenský, Marek Majerčík (sato-samo), každý jeden z nich mi veľmi pomohli či už niektorí pred sezónou alebo počas sezóny.

Michal, vďaka za rozhovor a držíme palce pri napĺňaní cieľov v roku 2020.

TS Michala Ronca

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *