Ruža po nezavinenom páde zranený

Richard Karnok

Veľkú smolu zažil na podujatí šampionátu Alpe Adria a IMRC na Hungaroringu Vladimír Ruža, pretekár tímu SG Fix Racing, keď po páde na olejovaj škvrne nemohol nastúpiť do nedeľňajších pretekov a navyše si domov odniesol zranenie v podobe prasknutého lakťa.

Vladimír Ruža:

„Štart do prvých pretekov bol dosť dobrý, keď som sa pohyboval zhruba na desiatej priečke. Jazdcovi pred sebou som v pohode stíhal a v určitých pasážach som bol rýchlejší, tak som sa snažil co najskôr pred neho dostať, aby mi ostatní neušli. Lenže to sa mi dosť dlho nedarilo. Jazdili sme dobré časy a súperi pred nami sa nám až tak nevzďaľovali, tak som nepodliehal panike a čakal som na vhodné miesto na predbehnutie. Asi od piateho kola som začal cítiť, že moja zadná pneumatika už začala odchádzať a nemohol som akcelerovať tak skoro zo zákruty ako by som potreboval. Postupne sa to ešte zhoršovalo až do takej miery, že som musel zmeniť taktiku 🙂 Cieľom už nebolo skončiť do 10. miesta, ale dôjsť v zdraví do cieľa (lebo krízoviek som mal dosť) a poprípade aby ma predbehlo čo najmenej jazdcov. Tak som sa teda vytrápil až do úplného konca a do cieľa som prišiel na celkom zničenej pneumatike. Nakoniec z toho bolo 14. miesto celkovo v bodovaní Alpe Adrie, ale čo je podstatne, získal som potrebné body do IMRC a MSR.

Bolo to jednoznačne zlé rozhodnutie ohľadom použitia zmesi zadnej pneumatiky. Počas piatka a soboty doobeda bolo pekné počasie, niečo okolo 28 a viac stupňov. Mali sme vybraný jeden typ zmesi, s ktorou som bol maximálne spokojný. Lenže pred našimi pretekmi sa dosť ochladilo a už som si nebol istý, či tam dať túto zmes. Po porade s technikom od dodávateľa pneumatík sme tam predsa len dali túto pneu. Nakoniec sa ukázalo, že to bolo totálne zle rozhodnutie.

Čo sa týka nedeľňajších pretekov, tak tam nie je veľmi čo hodnotiť. Stala sa mi taká vec, čo by som nikdy neveril, že sa môže stať a doteraz nechápem. V nájazde na štartovú procedúru sa mi pred prvou zákrutou po ubratí plynu dostalo zadné koleso do šmyku takým spôsobom, že ma motorka katapultovala do výšky hádam dvoch metrov. Bolo to úplne nečakané a bleskové. Išiel som pomaly, 80 – 100km rýchlosťou. V boxoch sme potom zistili, že moja zadná pneumatika je mastná a po pretekoch mi potvrdili ďalší dvaja jazdci, že na trati v tom mieste musel byť olej, lebo vraj aj oni tam mali problémy. Takže som mal po pretekoch ešte predtým, než sa vôbec začali. Motorka bola rozbitá a ja potlčený. Neskôr sa zistilo, že okrem odrenín a modrín mám ešte aj prasknutý lakeť.

Som nahnevaný, že kvôli oleju, ktorý traťový maršal nevyčistí z trate, mam rozbitú motorku, prišiel som o možnosť štartovať a je otázne, či budem môcť do konca sezóny ešte vôbec nastúpiť do zostávajúcich pretekov. Pozitívne je, že aj cez tieto problémy som stále prvý v bodovaní IMRC a zároveň držím prvú priečku aj v celkovom v hodnotení o Majstra Slovenska. Čo bude ďalej uvidíme podľa toho ako sa bude hojiť ruka… Záverom by som chcel veľmi pekne poďakovať mojim sponzorom, ktorí pri mne stoja aj vo chvíľach, keď sa úplne až tak nedarí. Moja vďaka patrí Štefanovi Bunčiakovi, spoločnostiam SG Fix, Krafter a TopKraft, firme LK Suspensions, RP Tuning, Motostore, AGV, Dainese, ELF, Sebimoto, SV Moto, mechanikom, mojej rodinke a  rodičom.“

Text: tlačová správa tímu SG Fix Racing
Foto: Vladimír Adamčík