Peter Rauch: Letná pauza pred Trenčínom

Richard Karnok 1

Do prázdninovej prestávky som vstúpil plný emócii z víťazstva v nedeľných pretekoch na Slovakia Ringu 10. júla.

V triede SP 125 prišlo síce málo jazdcov, no vyrovnanosť prvej štvorice bola veľmi veľká. Už v kvalifikácii to bolo tesné, keď sme vybojovali prvé miesto len 0,002 sek. pred Marekom Zimom a štyria sme boli v 0,7 s.
Prvé preteky sme absolvovali v tesnom kontakte, neustále predbiehanie bolo vzrušujúce. Mal som trochu problém, pri maximálnych otáčkach sa to akosi zastavovalo a navyše aj prevod bol príliš ľahký, keď 6. stupeň som radil už pri nájazde na cieľovú rovinu. V poslednom kole sa mi podarilo v trojkovej zákrute zaradiť dvojku. Následne nájsť tu správnu rýchlosť znamenalo stratu, ktorú som už nedokázal stiahnuť a cieľom som prešiel na štvrtom mieste. Bolo to pre mňa veľmi ťažké , neostalo nič, len hodiť to za hlavu a sústrediť sa na nedeľu.

Korekcie v nastavení motorky pred warm-upom sa zdali dobré a v pretekoch to vyšlo super. Súboje boli tvrdé, no napokon víťazstvo bolo pre nás fantastické. Rozhodli brzdy a dobre zvládnutý prejazd poslednou zákrutou. Druhé miesto napokon získal Pepa Svoboda a tretí bol Marek Zima.
Vďaka mojím partnerom, ECOFIL s.r.o., JAREK – MOTO, UHAL Trade a ďalším spolu realizátorom ostávame v boji o medzinárodného majstra Slovenska.
Sezóna pokračuje posledný augustový víkend na letisku v Trenčíne, kde by sme chceli pozvať všetkých fanúšikov.

Na záver mi nedá nevyjadriť určité sklamanie zo situácie, keď na vrcholné podujatie sezóny, ktoré Cena Slovenska určite je, príde tak málo jazdcov, ako tomu bolo v triede SP 125. Týka sa to hlavne pretekárov jazdiacich s licenciou SMF. Jeden z argumentov bolo vysoké štartovné. Áno, zažívame nezmyselné zdražovanie všeobecne, na každom kroku. Keď to ale porovnáme s Brnom, Hričovom, či Poznaňou, tá cena sa až tak extra nelíšila. Mám na mysli porovnanie počtu tréningov a času stráveného na trati. Na druhej strane, usporiadateľ mohol predsa len trochu pridať, napr. 2. kvalifikáciu, nedeľný warm-up, či dve tri kolá trebárs do nedeľných pretekov.

Tešíme sa na Trenčín, verím , že to bude znovu perfektné podujatie, ktoré už tradične tvorí záver prázdnin. Tak príďte všetci, či už pretekári alebo diváci.

Peter Rauch
Foto: Pavel Salaba

Jeden komentár k článku “Peter Rauch: Letná pauza pred Trenčínom

  1. Peter, v mnohých veciach sa zhodneme, v mnohých si pre mňa príkladom a vzorom, no myslím si, že čo sa účasti nie len v triede 125SP ale aj vo Vintage triedach týka, je treba kritiku smerovať inde ako na jazdcov. Za mňa osobne cena je vždy relatívna. Nejde ani tak o absolútnu sumu ako o pomer toho, ako dlho si za tie peniaze na trati. Spomínal si porovnanie s Brnom, tak si to môžeme porovnať.
    Cena Slovenska 2022, trieda 125SP a Vintage triedy:
    – piatok 2x tréning + 1 kvalda
    – sobota sa v lepšom prípade opaľuješ a odjazdíš 7 kolové preteky
    – nedeľa 10min. warm-up a znovu 7 kolové preteky.

    Naproti tomu JCB 2022:
    – piatok 3x tréning
    – sobota 2x kvalda + krátké preteky (7kôl)
    – nedeľa warm-up + dlhé preteky (12kôl)

    Ak to zhrnieme, tak Brno + 1 tréning + 1 kvalda – zabitá sobota + dlhé preteky v nedeľu.
    Štartovné v oboch prípadoch cca. rovnaké.
    Výsledok JCB 2022 cez 300 účastníkov, Cena Slovenska 2022 vraj 130.

    Držím palce v Trenčíne! Ja sa kvôli kombinácii osobných a zdravotných dôvodov nezúčastním. Budeme ale na západe SR, tak v nedeľu ak to vyjde, prídeme aspoň ako diváci.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.