Po prvý raz sa na štart pretekov postavil v roku 1981, keď mnohí jeho súčasní súperi ešte neboli na svete. Dodnes sa väčšina z nich musí na pretekárskych tratiach dívať na jeho chrbát.
Po úvodných rokoch v triede 125 v Majstrovstvách Slovenska sa v roku 1987 vďaka tretiemu miestu prebojoval do československého šampionátu. Jeho kariéra mala doteraz aj niekoľko prestávok (prvú zapríčinila základná vojenská služba), po druhej sa vrátil v roku 1993, kedy sa predstavil už v triede 250 ccm na Honde po Pavlovi Dekánkovi a práve v štvrťlitroch získal v rokoch 1995 a 96 svoje tituly majstra Slovenska. Na prelome storočí sa objavoval opäť aj na 125-ke či už SP, alebo GP, no počas kariéry si vyskúšal aj Superbiky, či Supersporty. Potom sa na čas z veľkých pretekov vytratil, ale bolo ho možné vidieť jazdiť minibiky.
V roku 2008 však prišiel návrat a odvtedy patrí nielen k slovenskej, ale aj alpsko-jadranskej špičke triedy 125 SP, kde sa predstaví aj v roku 2012.
V súčasnosti sa tak ako aj jeho súperi pripravuje na pretekársku sezónu. „Príprava spočíva v prvom rade v zabezpečení financií,“ vraví Peter, ktorého aj tento rok v tíme Motovia Motoclub doplní ako druhý pretekár Jaroslav Čech. „Pokiaľ bude tých financií dostatok, tak chcem ísť určite Alpe Adriu, ktorá je vrcholnou súťažou v triede 125 SP. Určitá alternatíva je aj Slovenský pohár, aj keď pre nás, ktorí to máme na Slovakia Ring 500 kilometrov, ten rozdiel v nákladoch nie je až taký rozhodujúci.“
Po vlaňajšej úspešnej sezóne bude Peter opäť pomýšľať na čo najlepšie výsledky v Alpe Adrii, pričom jeho prioritný ciel je úplne jasný: „Rád by som ešte dosahoval dobré výsledky a mojou túžbou je stihnúť do päťdesiatky ešte jeden titul. Mám na to teda dve sezóny,“ prezrádza.
Na dosiahnutie cieľov bude mať k dispozícii opäť svoju osvedčenú Apriliu, model 2005. „Aprilia prišla potom s novším modelom s iným dizajnom, ale pravda je taká, že mnohým z nás viac vyhovuje starší model, ktorý má viac plusov a je napríklad aj priestornejší,“ vysvetľuje Peter príčinu, prečo dodnes pretekári využívajú v triede 125 Sportproduction radšej práve starší model talianskeho výrobcu.
Petra som vždy obdivoval aj za jeho štýl, už pri prvom stretnutí v Kopčanoch som mu hovoril „slovenský Mamola“ za to jeho vysadávanie z motorky, posúďte sami: http://motovia.sk/DATA/fotoalbumy/6/photo/222.jpg
Peter to ešte určite stihne. Veď možno mu jazdí lepšie ako pred rokmi. Nad vekom ale netreba špekulovať, mne sa zdá stále rovnaký. Samozrejme držím palce.
V článku sa spomína prestávka zapríčinená vojenskou službou. Jeden pretek v Hričove ale stihol. Na kapotáži bola nálepka C /civil/ a číslo ktoré značilo počet ostávajúcich dní na vojne. V sobotu aj v nedeľu sa prelepovalo… 🙂
dakujem, to C bolo naozaj civil, ale cislo znamenalo pocet dni v civile. V piatok som prisiel z vojny a v sobotu som uz bol na pretekoch.
Dakujem za podporu…
Sám sa dopraviť na závody, sám si šróbovať , potom odjazdiť – a s takým nasadením , k tomu so sebou ťahať detský tábor, aj preto Ti ten titul zo srdca želám.
aj my drzime palce, nech to do 50tky stihnes 😉
tak drzim palce,,kamarade,,