Vlani sa vynikajúcim spôsobom uviedol v triede Stocksport 300, vybojoval množstvo víťazstiev, no o celkové prvenstvá v seriáloch, v ktorých štartoval, ho pripravili buď nezmyselné verdikty rozhodcov, alebo premotivovaný súper, po ktorého manévroch môže hovoriť o šťastí, že vyviazol živý. V roku 2018 však Peter Kačaba nebude skúšať odčiniť vlaňajšiu smolu v rovnakej triede, ale vstupuje do novej triedy. V seriáli Alpe Adria Championship sa s podporou tímu Maco Racing predstaví na Yamahe R6.
Peter, všimol som si, že do tejto sezóny zase meníš motorku, teda dokonca triedu…
Áno, opäť som vyrástol, 300-ka mi bola malá. A ešte sme aj dostali ponuku na spoluprácu v triede stock 600 od majiteľa slovenského tímu Yamaha Maco Racing pána Martina Kuzmu. Od roku 2016 som chcel byť nejakou súčasťou jeho tímu, pretože som presvedčený, že patrí nielen u nás k špičke, neváhal som ani sekundu. Samozrejme je táto trieda niekde výkonnostne úplne inde ako 300-ky, ale raz to muselo prísť 🙂
S čím ideš teda do novej sezóny, okrem ďalších centimetrov výšky a novej motorky?
Nová sezóna začína na domácom okruhu… Cieľ na túto sezónu je zvládnuť prechod z nižšej kubatúry na „dospelácku“. Musím sa naučiť jazdiť na oveľa silnejšej motorke a možno už koncom sezóny by som mohol potrápiť slovenskú špičku. Najväčšie očakávania mám práve od spolupráce s tímom Yamaha Maco Racing, pretože by to mohlo priniesť pozitívne veci smerom k pokroku v jazdení. Hlavne profesionalitu. Doteraz sme chodili na podujatia ako amatéri, kde ja chcem jazdiť, zlepšovať sa, zlepšovať sa a zvyšok môjho tímu mi chce pomôcť, aj keď nevie ako 🙂 Taký hókus pókus.
Budeš jazdiť len šampionát Alpe Adria, alebo aj niečo iné?
Na stole bola ponuka jazdiť šampionát 600 cm³ v Španielsku. Ja som za to, že zostať tu a začať spolupracovať so špičkovým tímom bolo lepšie rozhodnutie. A vlastne to som chcel aj ja sám. Jazdiť budem teda Alpe Adriu, popri ktorej sa pôjde aj M SR, mimo toho aj agentúry. Skoro každý víkend mám plný.
A čo konkrétne ciele?
Myslíš výsledkovo? Každý, kto ide na trať, chce asi víťaziť… Nemám konkrétne ciele. Vždy tam pôjde do toho, aby som dal maximum. A na motorke som sedel zatiaľ iba štyrikrát, keď to rátam na dni. A poviem ti, že to už naozaj letíííííííí…
Ako prebiehala zimná príprava? Bol s novou triedou aj nový tréningový plán?
Zimná príprava zahŕňala viac prvkov. Tréner rátal s tým, že to bude ťažšie na dráhe, tomu prispôsobil aj plán. A mal pravdu, potrebujem tam lepšiu fyzičku, čo sa mi aj potvrdilo počas tréningových pretekoch na agentúrach.
V čom si pocítil najväčší rozdiel v jazde na 600-vke oproti tristovke?
Najväčší rozdiel je v technike jazdy a samozrejme rýchlosti. Väčšia rýchlosť, väčší adrenalín!
Pri pohľade na tvoju výšku a pri tvojom veku mám pocit, že zo šestky čoskoro vyrastieš… Čo potom?
Už som dorástol! Teraz sa budem sústrediť na spoluprácu s Yamaha Maco Racing Teamom a čo bude potom, uvidíme! Verím, že naša spolupráca bude dlhodobá.
Čo škola v tomto roku? Musíš sa jej prispôsobovať alebo ti vychádzajú v ústrety?
Tento rok len končím základnú školu a tam mi vychádzajú v ústrety. Čo sa týka ďalšej školy, hlásim sa na takú, aby aj tam boli ku mne ústretoví. Ale viem, že školu zanedbávať nemôžem, vzdelanie je pre mňa tiež dôležité.
Čo by si chcel dodať na záver?
Pozvať všetkých fanúšikov tohto nádherného športu na prvé podujatie, ktoré sa uskutoční na domácom okruhu Slovakia Ring 4.-6. mája. Príďte zažiť úžasnú atmosféru a podporiť domácich pretekárov!!!!
Peter, vďaka za rozhovor, držím palce, nech ti sezóna 2018 vyjde podľa predstáv.
Zhováral sa Richard Karnok
Foto: archív P. Kačabu
#EcoDomov #PetroaSpol #HJC #ChcemTrickoSK #StudioLara #RobimeLudiKrasnymi #PeterKacaba88 #MotoCupSK #ProfiJM #YamahaMacoRacing