Po zisku vlaňajšieho titulu Majster Slovenska v triede Superbike zatúžil Radoslav Dulík po zmene, ktorá by ho v pretekaní posunula opäť o kus ďalej a rozhodol sa pre spoluprácu so slovenským tímom Yamaha Maco Racing, ktorý má dlhoročné skúsenosti zo svetového šampionátu Endurance.
Firma Yamaha tento rok prišla s celkom novým modelom svojej R1, no Rado sa rozhodol sezónu absolvovať ešte s predchádzajúcim modelom. Ako nám pred sezónou prezradil v rozhovore, vedel, že to nebude po dlhom období strávenom na Kawasaki jednoduchý prestup, keďže vedel, že predchádzajúca R1 bude preňho na ovládanie náročný stroj, ktorý len ťažko odpúšťa chyby. Keďže však pre ďalší rok 2016 plánoval jazdiť na novej R1, bral jazdu na tej staršej akoby tréning v zmysle ťažko na cvičisku, ľahko na bojisku. Aj preto si pre tohtoročnú sezónu nekládol vysoké ciele a celú ju poňal ako prípravu na tú nasledujúcu. Po úvodných testoch na staršej R1 jazdil v Le Mans aj s novou a vedel teda do čoho ide. Na podujatí v Rijeke však mal so staršou problém a kým sa mala opraviť, mal dočasne štartovať na Kawasaki. Všetko však dopadlo celkom inak a na predposlednom podujatí Alpe Adrie na Hungaroringu už šiel na celkom novej Yamaha R1, na novom modeli, no prekvapivo v triede Superstock 1000. Mali sme teda na neho hneď niekoľko otázok, ktoré nám ozrejmil v nasledujúcom rozhovore.
Rado, aký problém sa ti prihodil so starou Yamahou v Rijeke?
Strašne sa prehrieval motor a to až tak, že mi voda z chladiča striekala na prilbu a koleso. Tak sa rozhodne nedalo normálne ísť a potom sme zistili, že sa už pri tom zadieral motor…
V Moste si teda plánoval jazdiť so svojou starou Kawasaki?
Áno, ale keď som ju bol predtým na Fun Cupe vyskúšať, tak mi na nej buchol motor a bolo vybavené. Yamaha rozobraná, Kawa tiež nepojazdná, takže Most som musel vynechať.
Takže si to teda nakoniec všetko urýchlil a domov pribudla nová erjednotka…
Celkom nová a v úplnej sérii, s ktorou som tak šiel na preteky na Hungaroringu.
Aha, takže nemalo význam s ňou ísť Superbiky…
Samozrejme, celá moja účasť na Hungaroringu bola len vyskúšaním novej motorky a jedine na to to aj bolo dobré. Keď chceš ale v pretekoch aj niečo dosiahnuť, tak na to potrebuješ mať niečo celkom iné a nie novú neposkladanú motorku. Mal som tam dokonca klaksón a v druhých pretekoch som v závere spadol, keď už sériové tlmiče nedokázali pobrať jazdu na limite. Bola to teraz motorka vyslovene na cestu.
A ako novú motorku vidíš, myslíš, že bude pre teba dobrým náčiním?
Určite áno, má veľký potenciál, je ľahučká, má parádny výkon a napriek vysokým horúčavám držala výborne. Tak trochu som ju poznal už z Le Mans, kde som bol v apríli s tímom Yamaha Maco Racing a absolvoval som kvalifikácie, ale tá bola v plnej úprave a musel som ísť predsa len s rezervou, nemohol som zničiť motocykel, ktorý bol pripravený pre 24-hodinové preteky.
Takže teraz naplno pracuješ na úprave novej motorky pre záverečný Slovakia Ring…
Snažím sa, ale neviem čo všetko sa mi na ňu podarí tak rýchlo zohnať. Určite bude stále mnoho dielov sériových, no hlavne nech tam už nemám ABS, jazdiť s tým bola hrôza…
Čo sa týka motorky, tak máš v tomto smere pre rok 2016 jasno. Ale v akej triede ťa uvidíme?
Určite pôjdem stocky. Bude to mať viac výhod, v Superbikoch je hrozný pretlak, nebude to ani v tíme také hektické ako teraz, keď sa na štart pripravujeme s Jermanom dvaja. Rozhodne sa v tej triede budem cítiť lepšie ako medzi 40 bláznami…
Ďakujem ti za tvoje odpovede a prajem nech ti vyjde už aj záver sezóny podľa tvojich predstáv.
Text: Richard Karnok
Foto: Petr Štola