Michal Ronec: Nový tím, nové ciele

Richard Karnok

Keď v roku 2013 vstúpil do seriálu IMRC v triede 600, upútal na seba bojovnou jazdou, ktorá ho radila do boja o celkové prvenstvo v triede šesťstoviek. Neskôr sa však preorientoval na agentúrne podujatia, čo nám však bolo ľúto, pretože pri sporadických štartoch v rámci oficiálnych seriálov Alpe Adria či M SR, dokázal podávať výborné výkony.

Na agentúrnych pretekoch dosahoval stále lepšie časy, a tak nás zaujímalo, či so svojim kolegom, pretekárom Petrom Bášom, neskúsia predsa len návrat do niektorého z motocyklových šampionátov.

Michal, v poslednom čase o tebe až tak veľmi nebolo počuť, ale užívatelia sociálnych sietí registrujú, že na motorky si nezanevrel a dosť si toho najazdil na agentúrach. Prečo si sa vybral touto cestou?
Som presvedčený, že viac jazdcov sa vrátilo z oficiálnych šampionátov do agentúr, keďže práve agentúry majú mnohokrát veľmi vysokú úroveň, štartujú tam výborní jazdci, takže konkurencia je tam silná a navyše človek toho najazdí veľmi veľa, keďže aj ponuka agentúr je v súčasnosti veľká a navyše je tam aj jazdenie za rozumnú cenu. Taký príklad, na Dafite top päťka ide v Brne časy 2:10-12 čo je tak dve sekundy za jazdcami Alpe Adrie veľmi slušné 🙂 Dokonca som sa tento rok zúčastňoval aj maďarských majstrovstiev, kde boli jazdci ako Dávid Juhász, Máté Laczkó a iní. Takže nevytratili sme sa, len sme zvolili trošku iný smer. Mal som tento rok šancu sa zúčastniť aj Coppa Italia, alebo Dunlop cup v talianskom Misane, vybavoval mi to bývali jazdec Alpe Adrie Luca Tomassini na Wild Cards, no nakoniec som od toho z istých dôvodov upustil. Môj tím netlačil na to čo sa tento rok bude jazdiť, ale viac-menej to nechal na mňa.

Čo teda plánuješ pre rok 2018?
Ja som vždy chcel jazdiť vyššiu ligu, takže možno Alpe Adriu, majstrovstvá Slovenska, alebo všeobecne preteky čo organizuje nejaká federácia, uvidíme, čo sa vlastne bude jazdiť, keďže pred tohtoročnou sezónou v tých seriáloch ani nebolo jasno. A asi ta najdôležitejšia vec, všetko záleží aj od finančného rozpočtu.

Môžeš nám prezradiť v akom tíme budeš jazdiť na rok?
Budem, alebo mal by som jazdiť celkom v novom tíme, ale viac informácií ti neviem dať, nakoľko je to stále v štádiu riešenia, ako pretekár budem ja a druhé meno bude prekvapenie… Čo ti môžem ešte povedať je, že budem jazdiť stále na šesťstovkách. Ale nebude treba čakať až do sezóny 2018, pretože po prvýkrát sa predstavíme už 6.-8. októbra v rámci majstrovstiev Slovenska a Českej republiky na Slovakia Ringu, kam chcem touto cestou pozvať aj všetkých motocyklových fanúšikov.

Keď spomíname rok 2018, máš už predstavu o nejakých cieľoch?
Ako som povedal, ešte nie je jasné, v ktorom seriáli sa predstavím, ale určite budem chcieť dosahovať čo najlepšie výsledky. Na agentúrach sa mi darilo na jednotlivých okruhoch zlepšovať časy, preto si myslím, že by budúci rok mohol byť úspešný, a to nielen pre mňa, ale aj pre celý tím. Uvidíme, aká bude konkurencia, takže teraz hovoriť o nejakých konkrétnych cieľoch by bolo predčasné. Moje ciele alebo sny boli a sú vždy vysoké, len treba im veriť a nenechať sa ovplyvniť, alebo odradiť.

Budete okrem majstrovských pretekov štartovať aj na agentúrnych podujatiach?
Pokiaľ by sa išli preteky organizované federáciou, keď to tak môžeme nazvať, tak ako tréningy by som sa zúčastnil, ak by bolo možné, aj nejakých agentúr.

Prezradíš na akej značke motocyklov budeš v tíme jazdiť?
Ostávam v značke Yamaha R6, aj keď bolo obdobie kedy som chcel Kawasaki ZX-6R  😉

Ty už máš najazdených mnoho kilometrov na pretekárskych okruhoch, pamätám si, ako si sa prvý raz tešil na jazdu do Brna. Je tento okruh stále pre teba ten naj, alebo si za posledné roky zmenil názor? Kde všade si za ten čas jazdil?
Tak Brno je pre mňa istá srdcovka, je to svetová trať. Keď prechádzam cez štadión C, tak si vždy spomeniem na tie masy fanúšikov z MotoGP :-), stým rozdielom, že tie sú v tom čase reálne prázdne 🙂 Ale je možné, že keby som jazdil na iných svetových tratiach mal by som iný názor. Tento rok sa jazdili okruhy klasika Pannoniaring, Slovakia Ring, Masarykov okruh, Most, Hungaroring.

Tvoje časy na okruhoch sú stále rýchlejšie, dá sa povedať, že si už dosiahol to čo si chcel, alebo sú tvoje ciele inde?
No tak ja ten šport extrémne milujem od malička a chcem byť aj extrémne rýchly. Nemyslím si, že by som dosiahol svoje ciele, som pokorný, ale nie skromný. Veľa sa potrebujem ešte naučiť a učiť sa stále. Mení sa štýl jazdy, technika, pneu sú nové atď.  Vieš, keď spravíš čas na Slovakii príklad 2:20, tak sa tešíš, ale s odstupom času chceš 2:18, ja som mal naj 2:14 a chcel by som 2:11, ale keď sa dostanem na tú hranicu, čo verím, že raz áno, tak som presvedčený, že zase budem posúvať ten cieľ alebo hranicu, ktorá ta poháňa dopredu, čiže som presvedčený že je to normálne. Ale mám určitý sen, ale ten si nechám pre seba 🙂

Teraz také otázky na telo, vieme, že sa ti minulý rok narodil syn Miško a tradujú také povery, že jedno dieťa, rovná sa o dve sekundy pomalší čas :-). Ako to je u teba?
😀 úprimne? Mal som s tým veru vlani problém a spomalil som, mal som určitý strach aj keď som si to nepripúšťal. Ale profesionálne ono je to, ako keď prvýkrát spadneš, si otrasený a potrebuješ to vyjazdiť a odstupom času tie pády neriešiš a berieš to ako súčasť toho čo robíš. Teraz to už dokážem vyfiltrovať z hlavy, tie negatívne myšlienky a strach počas pretekov.

Jazdíš presne od roku 2012 a 2013 na vyššej úrovni, ako hodnotíš situáciu v motošporte na Slovensku, čo sa týka komunity a podpory ako takej všeobecnej?
No na túto otázku sa nechcem vyjadrovať, prepáč 🙂

Prečo ?
Nemá to zmysel, keby si mi to položil na začiatku keď som začínal, tak by som ti na to asi svojsky odpovedal. Ale teraz, už keď tak v skratke, isto by som si tu prial, a určite nie len ja, mať také Taliansko alebo Španielsko.

Dokážeš sa popri jazdení a svojej práci pripravovať na preteky aj po fyzickej stránke? Máš na to vôbec čas?
Dá sa povedať, že pracovne to mám vyriešene super, takže času na fyzickú prípravu vo fitku mám a som za to vďačný. Tento rok chcem pridať ešte aj motocross s Tomášom Svitkom, nakoľko sme si v poslednej dobe vytvorili super vzťah, jazdí pravidelne a dokonca aj organizuje preteky. Motocross využíva na tréning veľa jazdcov na vysokej úrovni.

Mnoho jazdcov sa zaraďuje do skupín podľa toho, či jazdia špeciálne motodrómy, alebo prírodné okruhy. Sú aj takí, ktorí jazdia oboje. Neláka ťa vyskúšať si práve aj „prírodu“?
Vieš čo? Hm, príroda má láka len z dôvodu diváckej atmosféry, ktorá na špeciálnych okruhoch, čo jazdíme chýba, čiže pokiaľ by vymysleli triedu Road Scooter 50 :-), tak by som sa išiel odviezť, ale inak na veľkých motorkách vôbec. Ja ani po bežných cestách nejazdím na motorke, „mám určitú dohodu s tým najvyšším“, že v živote nie 😉

Preteky nie sú len o zdokonaľovaní jazdeckých schopností, ale aj o technickom zabezpečení. Kto sa podieľa na tom, aby ste si v tíme mohli napĺňať svoje sny?
Tak prvom rade sponzori, bez nich by to nebolo možné. Veľká vďaka patrí aj otcovi, ktorý nás sprevádza skoro stále, keď je to možné, Jožkovi „roxorovi“, ktorý sa stará o celé zázemie, číže nakladanie, rozkladanie, vykladanie atď. Tento rok sme servisovali motorky u Romana vo Voderadoch, čiže veľká vďaka. Mojej manželke Erike, ktorá má v tom podporuje, niekedy, keď sa nedarilo, vedela ma podporiť a nakopnúť. Teraz mi začal, ako som spomínal, pomáhať celkom dosť aj Tomáš Svitok, čo sa týka techniky a nastavenia podvozkového systému, alebo nastavenia hlavy, takže veľké ďakujem. Fanúšikom, ľudom, ktorí sledujú môj profil a zaujímajú sa o mňa. A radšej to tak zhrniem, aby som na niekoho nezabudol, moja vďaka patrí všetkým, ktorí mi pomáhajú, ako si povedal, napĺňať moje sny. A vidíš, zabudol by som veľká vďaka patri aj tebe, lebo robíš tento šport na určitej mediálnej úrovni.

Michal, vďaka za rozhovor, budeme sa tešiť na stretnutie s vašim novým tímom v októbri na Slovakia Ringu a budeme držať palce aj v sezóne 2018!

Zhováral sa Richard Karnok
Foto: archív M. Ronca

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *