Michal Búlik na pretekoch šampionátu Alpe Adria v Assene

Richard Karnok

Holandský okruh TT Circuit Assen hostil uplynulý víkend druhé preteky medzinárodného šampionátu Alpe Adria. Premiéru na tejto trati v triede SSP300 si odkrútil aj 13-ročný Michal Búlik jazdiaci za slovenský Maco Racing Team, ktorý dokončil obe jazdy na 13., respektíve 10. mieste.

V triede SSP 300 sa predstavilo celkovo až 36 štartujúcich, keď jazdcov Alpe Adrie doplnila početná skupina holandských a nemeckých pretekárov. V piatok mala každá z tried len dva tréningy. V nich Michal odskúšal rôzne nastavenia motocykla  a obsadil celkovo 20.miesto.

Sobotná kvalifikácia priniesla zlepšenie času až v poslednom kole, čo znamenalo 14. miesto na štarte. Prvé preteky sa konali ešte v sobotu. Michal po výbornom štarte prešiel v prvom kole na 7. mieste s miernym náskokom na skupinu za ním. Domáci jazdci však mali rýchlejšie tempo a v treťom kole už bol súčasťou sedemčlennej skupiny. Veľké množstvo predbiehacích manévrov skupinu rozdelilo. V závere 11-kolových pretekov zajazdil Michal svoje najrýchlejšie kolo, čo stačilo na 13.miesto v cieli.

Nedeľný warm up sa mu nevydaril, keď jazdu ukončil pád už v treťom kole. Napriek tomu v ňom obsadil 16. priečku. Do pretekov spravili v Maco Racing Teame ďalšie úpravy. Štart bol opäť výborný a po prvom kole Michal bojoval o top 10. V šesť člennej skupinke bol veľmi aktívny a pozície si jazdci menili niekoľkokrát v každom kole.  V deviatom kole sa dostal do jej čela na deviate miesto, no preteky boli po páde dvoch jazdcov ukončené červenou vlajkou. Do výsledkov bolo zarátané ôsme kolo, ktoré ho odsunulo na desiate miesto v cieli.

Michal Búlik:

Preteky v Assene boli veľmi ťažké. Domáci jazdci to majú riadne najazdené a hneď bolo aj vidieť, ktorí z jazdcov Alpe Adrie tu boli trénovať. S nastavením sme začínali od nuly. Prvý tréning bol zoznamovací. Do druhého tréningu sme menili komplet nastavenie. Čas som zlepšil, ale vôbec som sa na trati necítil dobre. Do prvých pretekov sme motorku zase prekopali. Držal som sa v skupinke o top 10. Čas sme zase zlepšili, ale pocit stále nebol dobrý. Na warm up sme skúsili motorku ešte úplne zmeniť, ale bol to krok zlým smerom, následkom čoho bol pád. Do druhých pretekov sme opäť zmenili nastavenie. Tentoraz to bol krok správnym smerom a pocit na motorke sa zlepšil. Výsledkom čoho bolo veľa prebiehaní a deviate miesto, v čase keď zaviali červené vlajky. Veľký kus práce na motorke odviedol Maco, Dano a Rišo, keď do každej jazdy na mojej motorke tvrdo pracovali. Veľmi si vážim podporu od Dunlop manažéra Sala, ktorý nám na sezónu priviezol nové pneumatiky, ktoré sme tu testovali. Verím, že keď sa nám podarí podvozok vyladiť,  budeme určite silnejší, lebo v motorke vidím silný potenciál. Teraz sa musím opäť pripraviť na European Talent Cup, pretože už tento víkend ideme preteky v Barcelone. Držte mi palce.

Ďakujeme partnerom: Maco racing, BOS Búlik, Redox Lučenec, BRS Technology, Top Kraft , RST, Vágner sport, Paolo Slovakia, Boneko, Dunlop, Moto-cup.sk, Slovenská motocyklová federácia.

Tlačová správa Michala Búlika

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *