Lukáš Jasenský: Dúfam, že budem jazdiť na litri

Richard Karnok

Aj napriek nevydarenému úvodu sezóny, kedy hneď na prvom podujatí seriálu IMRC nepríjemne spadol, nakoniec celkom ovládol triedu Superstport a už pred poslednými pretekmi mal titul medzinárodného šampióna vo vrecku. Na poslednom podujatí si tak mohol vyskúšať litrovú Kawasaki, s ktorou by rád jazdil aj v roku 2014.

Luky, máš za sebou rozhodne úspešnú sezónu, preto by ma zaujímalo ako ju hodnotíš zo svojho pohľadu…
Hoci to vďaka celkovému víťazstvu v IMRC tak nevyzerá, sezóna 2013, nebola pre mňa tou najlepšou… I keď samozrejme nepatrí ani medzi tie najhoršie. Absolvovali sme ju v novom tíme RTL MOTO-SPORT, ktorý založil môj otec. Spolu s Radom Dulíkom sme vytvorili dobrú partiu a vzájomne sme sa podporovali, pomáhali a radili. Počas roka sa k nám pridali aj naši dvaja dobrí kamaráti Jarík Kamenický a Andrej Hudec, s ktorými sme postupne počas roka zvyšovali našu výkonnosť. Aj keď som okrem pretekov nenajazdil veľa kilometrov, aj tak som bol celkom rýchly a darilo sa mi preteky od pretekov zlepšovať a postupne získavať dobrú formu. Nebol som síce na tratiach taký rýchly ako v sezóne 2011, ale bol som spokojný, lebo som do toho dal maximum v každom výjazde na trať a zisk majstrovského titulu v triede Supersport v seriáli IMRC potešil. Takže určite spokojnosť.

Ktorý moment sezóny bol pre teba najlepší?
Ten bol pravdepodobne na Slovakia Ringu, kde som sa konečne od roku 2011 dostal na môj top čas na 600-vke (2:10 min).

Najhorším momentom bol asi pád na prvom podujatí, však?
Na ten pád určite nespomínam v najlepšom, keďže som letel veľa metrov vzduchom. Ale našťastie som nemal nič zlomené, aj keď som do druhých pretekov nenastúpil, pretože som absolvoval lekársku prehliadku v nemocnici a necítil som sa práve na 10-kolové preteky.

Na konci sezóny si prvýkrát štartoval na tisícke, ktorú si si predtým vyskúšal v júli na pretekoch Endurance. Už vtedy si mi vravel, že to je oveľa väčšia zábava. Znamená to teda, že ťa v nadchádzajúcej sezóne uvidíme na litri?
No je to oveľa väčšia zábava a o výkone ani nehovorím. Nikdy by som nepovedal, že medzi litrom a šesťstovkou je až taký veľký rozdiel. A dúfam, že túto sezónu sa objavím na pretekoch práve na litrovom stroji.

Vieš už v akom seriáli a akú triedu budeš jazdiť?
Tak toto naozaj ešte vôbec nevieme… Chcel by som jazdiť čo najlepší možný seriál, lenže stále musíme pozerať na financie a keďže je to také ako to celé je, tak budem rád, keď si na motorku sadnem a budem jazdiť to na čo bude.

S akými cieľmi?
To sa uvidí keď už budeme vedieť aký seriál budeme jazdiť. Ale samozrejme, že by som chcel jazdiť vždy blízko predným pozíciám.

Ako si strávil Vianoce?
Vianoce som prvýkrát trávil bez rodiny, keďže som v súčasnosti tri mesiace v Anglicku.

Máš nejaké novoročné predsavzatie, ktoré by si nám mohol prezradiť?
Čo sa týka motošportu tak hlavne ostať po celú sezónu zdravý a bez zranenia.

Vlaňajšia sezóna bola pre teba úspešná, určite máš komu za ňu poďakovať…
Najväčšie poďakovanie určite patrí môjmu otcovi a firme KERAMIK STUDIO, ktorý je aj mechanik a aj najväčší sponzor. Ďalej by som chcel poďakovať firme MOTOMAXX Nové Zámky, TAM Autohof Želiezovce – čerpacie stanice, MEFOSPORT – Radek Bohuslav, Bieta restaurant Šahy, firme Pneumánia Hrkovce a takisto aj Lacimu Šinkovi za pomoc pri nastavení podvozku na každom podujatí.

Vďaka za rozhovor.

Text: Richard Karnok
Foto: autor a archív Lukáša Jasenského