Nasledujúcim rozhovorom pokračujeme v predstavovaní pretekárov LOTTE Europe Racing Teamu. Dnes nám o sebe viac povedal Filip Haranta, brat minule vyspovedanej Nely Harantovej. Filip je na pretekárskych okruhoch neprehliadnuteľný nielen svojím typickým číslom 131, ale aj pre motocyklový šport neobvyklou výškou.
Filip, vo vašej rodine asi nebolo inej možnosti ako zaujímať sa o motocyklové preteky. Popíš ako vyzerala tvoja cesta do rýchlych motoriek?
K motorkám som sa dostal veľmi ľahko, keďže v 60-tych rokoch pretekal môj starý otec Laco aj s bratom Dušanom. Neskôr aj môj otec Ľubomír, takže vzťah k motorkám som si pestoval odmalička.
Začal som s rôznymi veteránmi čo sme mali doma, neskôr prišli preteky na veteránoch a nakoniec to prepuklo do kúpy Aprilie RS, a tak to pokračuje dodnes. Vždy moje jazdenie spočívalo aj vo veľkom šraubovaní a ladení a keďže som technicky typ, tak ma to lákalo tiež.
Minulý rok si odjazdil šampionát Alpe Adria aj majstrovstvá Slovenska. Splnil si si svoje ciele?
Cieľ v Alpe som nemal konkrétny, ale skončil som ôsmy, tak to hodnotím kladne. V majstrovstvách Slovenska som v celkovom hodnotení klesol o dve priečky, čo ma mrzí.
Ako si spokojný s tímom LOTTE Europe Racing?
Tím funguje super, či už po stránke výkonov, zázemia, kolektívu a hlavne panovala vždy dobrá nálada.
Ty rád pracuješ na príprave motorky. Si s jej momentálnym stavom spokojný?
Motorka fungovala super, podarilo sa mi ju vyladiť a výsledné časy na pretekoch boli super.
Tvoje najlepšie preteky?
Jednoznačne posledný Slovakia Ring, pohár za tretie miesto a najlepší čas atakujúci hranicu 2:40 bol s mojou váhou až neskutočný.
A čo najhorší moment sezóny?
Najhorší moment bolo vypadnutie v Moste pre banálnu technickú poruchu.
Okrem pretekania si príslušník HaZZ. Ako stíhaš, tak náročnú prácu pretekanie a prípravu naň? Aký je tvoj zimný a letný tréningový plán?
Áno, prácu mám založenú na fyzickej kondícii, takže to je výhoda. V práci mám čas na tréning, najradšej behám a k tomu fitko. Keď je počasie už teplejšie, tak pridám jazdu na motokrosovej motorke a to je asi všetko. Ušetrený čas investujem do práce na technike. Prináša mi určite veľa zážitkov, veľa radosti či už zo samotného jazdenia alebo vecí okolo. Ja osobne sa považujem za technicky typ a veľmi ma teší, ak práca na motorkách prináša úspechy. A k opačnej strane. Je to veľmi finančne a časovo náročný šport. A asi ak by som sa mu nevenoval, tak by som bol možno inde v živote. Ale zatiaľ prevažujú tie radostné stránky. Aj keď ma to v živote stálo nejednu obeť.
Si známy svojimi konštruktérskymi znalosťami. Ako budeš posúvať Apriliu do ďalšej sezóny? Je ešte čo poladiť?
Vždy cez zimu sa snažím posunúť motorky ďalej. Je pravda, že po poslednom Slovakia Ringu už motorky boli dosť rýchle, takže nájsť niečo na zlepšenie je ťažšie a ťažšie. Každopádne makám, takže sa nechajte prekvapiť.
Okrem toho sa údajne v tvojej garáži chystá tajný projekt a má to byť veľkolepé! Prezradíš nejakú indíciu alebo si stále necháš pre seba?
Áno chystám niečo, ale zatiaľ si to chcem nechať pre seba.
Aké sú plány na sezónu? Budú aj príroďáky?
Sezónu začneme na Jarnej cene Brna, následne o týždeň Slovakia Ring. A ako sa vyvinie sezóna uvidíme aj podľa financií. Každopádne pohár CAMS, kde sú tri podujatia na Slovensku je pre mňa zaujímavý. Tak isto aj MSR v rámci nového šampionátu MOTOCh.
Tvoji tímoví kolegovia sú aj tvoju súperi. Platí tímová réžia, alebo bojuješ ako lev? Ako to vnímaš? Mal by si výčitky keby na tebe spadol tímový kolega?
Je to pravda. Všetci jazdíme triedu 125SP. Ale je super, že si maximálne pomáhame. A je medzi nami konkurencia len v takej miere, že nás to núti viac a viac zrýchľovať. Výčitky by som nemal. Párkrát som mal menší kontakt s Andrejom, ale vždy sme to ustáli. K pádu to zatiaľ nedospelo.
Čo by si na záver odkázal fanúšikom? Prípadne doplnil?
Na záver by som rád odkázal, že sa budem maximálne snažiť byť úspešný v tom čo robím. Posúvať sa ďalej v motošporte a dúfajme aj zbierať úspechy. A v priebehu roka možno vytiahnem nejaké prekvapenie, tak sledujte našu tímovú facebookovú stránku.
Filip, vďaka za rozhovor, držíme palce pri napĺňaní cieľov.
Zdroj: LOTTE Europe Racing Team
Držím palce a přeji úspěšnou sezónu. Ať se daří.