Jaroslav Černý pôjde 24-hodinovku v Le Mans!

Richard Karnok

Slovenských priaznivcov motocyklových pretekov iste poteší správa, že prvého podujatia svetového šampionátu Endurance, 24-hodinovky v Le Mans 9. a 10. apríla, sa zúčastní naša súčasná jednotka, Jaroslav Černý.

Jaro, ktorý sa v tomto šampionáte predstaví po desiatich rokoch, bude jazdiť za domáci francúzsky tím LMD Moto 63 s motocyklom Yamaha YZF R1 v triede Superstock. Tímovými kolegami mu budú Talian Luca Marconi zo svetového pohára triedy Superstock 1000 a Francúz Erwan Quellet.

Jaro, ako prišlo k tomu, že budeš jazdiť v Le Mans?
S touto ponukou ma oslovil Stéphane Mezard, predstaviteľ značky Michelin, ktorý prišiel na vlaňajšie posledné podujatie Alpe Adrie na Slovakia Ringu a tam ma požiadal, či by som mu niekoľkými kolami neotestoval práve michelinky. Vo voľnom tréningu sme teda na Ducati obuli jeho pneumatiky, zajazdil som niekoľko kôl a hneď v druhom kole som dal čas okolo 2:06, z čoho bol on nadšený, že to funguje. Vzápätí ma oslovil s ponukou štartovať v tíme LMD Moto 63, ktorého je spolumajiteľom, na 24-hodinovke v Le Mans. Pre mňa je veľkou výhodou, že pre účasť na tomto podujatí odo mňa nechceli žiadne peniaze.

Vlani si jazdil celý rok na Ducati, takže nová Yamaha R1 bude pre teba asi veľkou neznámou…
Je pravda, že som na nej nejazdil, ale 29. a 30. marca nás v Le Mans čakajú testy a testovať sa bude aj niekoľko dní pred samotnými pretekmi, rovnako sa budem musieť naučiť aj okruh v Le Mans, na ktorom som nikdy nejazdil. Som sám zvedavý ako to všetko pôjde.

Vo svetovom šampionáte Endurance si na niekoľkých pretekoch jazdil presne pred desiatimi rokmi, no vtedajšie skúsenosti sa ti v súčasnosti už asi nezídu…
Samozrejme, to už je neporovnateľné, vtedy bolo všetko iné, mal som osemnásť rokov, bol som tam najmladší, no teraz mám rozhodne oveľa viac skúseností ako vtedy, určite som rýchlejší, ale tamojší svet sa odvtedy naozaj veľmi zmenil a preto si ani netrúfam tvrdiť čo by som mohol od toho očakávať. Netuším ako to pôjde s michelinkami, ako s Yamahou a podobne…

Takže je zbytočné baviť sa o nejakých cieľoch, však?
Určite. Pre mňa to bude predovšetkým dobrá skúsenosť a výborný tréning pred novou sezónou.

Je možnosť, že by si sa s tímom predstavil aj na ďalších podujatiach svetového šampionátu?
Tak ako aj mnohé iné francúzske tímy, aj tím LMD Moto 63 sa sústredí predovšetkým na 24-hodinové preteky, pričom oba sa jazdia práve vo Francúzsku, takže neočakávam, že by štartovali napríklad na 12-hodinovke v Portimau. Podľa nových pravidiel sa navyše tá druhá 24-ka, Bol d´Or, na jeseň pôjde vlastne už ako prvé podujatie sezóny 2017, čo sa mi zdá dosť nepochopiteľné. A čo sa týka našej dohody, áno je to o tom, že by som šiel s nimi takisto aj Bol d´Or.

Aj v tejto sezóne ťa čaká šampionát Alpe Adria?
Áno, ideme v tom istom zložení na Ducati v tíme Ľuboša Gréča, k dispozícii budem mať nový motocykel, čo nám určite pomôže, aby sme nemuseli zápasiť s ťažkosťami ako vlani. To bolo cítiť hneď ako sme vlani nasadili novú motorku. Takže pokiaľ nebudem padať a všetko pôjde tak ako má, tak je mojím cieľom Alpe Adriu vyhrať.

Predpokladám, že budeš pokračovať v triede Superstock 1000…
Samozrejme, pôjdeme stocky. Pokiaľ chceš ísť na Ducati Superbiky a chceš aj bojovať o najvyššie priečky, tak to vyžaduje dvakrát toľko finančných prostriedkov. Rozhodovať sa však budeme ešte o pneumatikách…

Pravdepodobne máš aj v tomto smere ponuku od Michelinu…
Presne tak. Z ich strany je tu ponuka, ale ja som si ešte nechal čas na rozmyslenie. Definitívne sa rozhodnem práve po 24-hodinovke v Le Mans, kedy si Micheliny naplno vyskúšam. Doteraz som totiž jazdil na pneumatikách Pirelli a tie na Ducati fungovali perfektne, navyše sme už s nimi počas sezóny našli presne to čo potrebujeme. Preto uvidíme…

Jaro, prajem ti úspešné vystúpenie v Le Mans aj v celej Alpe Adrii a rovnako šťastnú ruku pri výbere značky pneumatík. Vďaka za rozhovor.

Zhováral sa Richard Karnok
Foto: Petr Štola a archív J. Černého

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *