Jaroslav Čech aj napriek problémom stále na čele tabuľky

Richard Karnok

Po intermezze na prírodnom okruhu v Těrlicku sa na Slovakia Ringu s cieľom udržať vedenie v seriáli IMRC aj Slovenskom šampionáte triedy 125 SP predstavil Jaroslav Čech. Vedenie nakoniec udržal, ale pred posledným podujatím sa jeho náskok zmenšil už len na tri body.

Jaroslav Čech:
„Tradične som sa na Slovakiu veľmi netešil, lebo je to tam viac o motorke ako o jazdcovi a tá moja mašina má so mnou stále problémy, keďže mam o 20 kíl viac ako moji konkurenti. Navyše som mal chytené priedušky a teplotu od priroďáku, ktorý som absolvoval víkend predtým v Těrlicku. V tréningoch sa mi jazdilo veľmi dobre, keď som sa chytil jedného Taliana a mastili sme sa tri kolá. Vedel som, že sa mi tá Slovakia konečne môže podariť, keďže mi motorka za ním stíhala. Na preteky som to mal konečne dobre naladené. Celé preteky sme si s Peťom menili pozície a v poslednom kole, keď som sa chystal na útok, asi v polovici cieľovky sa mi to natvrdo zadrelo a zničil som celkom piest aj valec. V noci sme to s mechanikom poskladali, no v nedeľňajšom tréningu sa mi to opäť tak pridrelo, že mi to zablokovalo zadné koleso vo vracáku pred cieľovkou a spadol som. Už v sobotu som vedel, že to nebude boj o prvé priečky, ale budem rád ak tá motorka vôbec dôjde do cieľa. Vo Warm upe som nevedel či nastúpiť na štart, lebo motorka strieľala do výfuku, nešla do otáčok, proste bolo to maximálne rozladené, ale nemal som čo už viac stratiť. Peťo nám hneď po prvom kole ušiel a ja som doťukol Doda Oravského a Sabbadina. Celé preteky sme sa naťahovali, na brzdy som ich predbehol a vo výjazde boli predo mnou a tak sa to opakovalo celé preteky. Viac som z toho nevedel dostať. Po rovine ma obehli akoby jazdili 250-ky a ja 125-ku. Sabbadina som nakonieczdolal, ale Dodo to má riadne nabombované, takže som ho nevedel obehnúť, iba sa ho držať. Boli z toho dve tretie miesta, čo nebolo podľa mojich predstáv. Som rád, že som si udržal aspoň nejaké body a dúfam, že ma už začne konečne počúvať technika. Inak organizačne to bolo klasicky perfektné, až na tie technické kontroly…“