Emil Krchňavý o pretekoch v Trenčíne

Richard Karnok

Medzinárodné motocyklové preteky na letisku v Trenčíne sú už len spomienkou na perfektný víkend s tímom ZD motorsport v takmer kompletnej zostave.

Nakoľko predpoveď počasia sľubovala ideálne podmienky (rozumej 3 dni dažďa) a nakoľko mi voda vyslovene sedí, ambície boli veľmi vysoké.
Hneď v piatok ráno nás privítal výdatný dážď a FP1 sme dokončili na fantastickej P2 hneď za Markom Červeným a tesne pred Michalom Práškom. Nastavenie motorky na vodu sadlo na prvú dobrú, takže všetko naznačovalo že víkend bude mať veľmi zaujímavý spád. Pred obedom však vykuklo slniečko a v suchých podmienkach FP2 sa mi podarilo zajazdiť šiesty najrýchlejší čas, takže spokojnosť.
 
Podvečer nás čakala prvá ostrá kvalifikácia. Počasie ako na hojdačke, prší neprší, mám ťa po uši 😀, a čo teraz. Do Q1 som teda vyrazil na suchých gumách, no hneď po nájazde na trať sa to ukázalo ako nezmysel, keďže polovica trate bola stále úplne mokrá. Rýchlo do depa, chalani bleskovo prezuli na mokré a pokračovali sme v boji o čo najlepšie umiestnenie. Po problémoch s časomierou, ktoré sa však vysvetlili z toho vzišiel DRUHÝ najrýchlejší čas. Takže maximálna spokojnosť a ostávalo veriť, že aj sobota sa pôjde na vode.
Sobotné slnečné ráno však trochu skomplikovalo situáciu. Do rannej Q2 sme nastúpili v suchých podmienkach. Všetkým okrem mňa sa podarilo zrýchliť a tak z toho nakoniec vzišla ôsma pozícia na štartovom rošte.
 
RACE 1:
Pred štartom viseli nad trenčianskym letiskom ťažké mraky a do poslednej chvíle sme dúfali, že konečne zaprší. No nič, ide sa na suchu. Po štarte z P8 sa mi podarilo do prvej zákruty sklápať pred Jurajom Knezovičom, avšak do technickej pasáže ma dosť natvrdo predbehol tak, že som mu narazil do zadného kolesa, no našťastie sa to podarilo ustáť. Ďalšie kolá začali padať drobné kvapky dažďa a v technických pasážach ma mierne brzdil, no na predbehnutie bola jediná možnosť a to v prvej ľavej. 2x som to skúšal na brzdách do vracáku, tade to však nešlo a ja som sledoval ako sa skupinka pred nami pomalinky vzďaľuje. V piatom kole som bohužiaľ okúsil tvrdosť trenčianskeho betónu na výjazde z posledného retardéra. Našťastie sa podarilo motorku hoc bez stupačky, radičky, so zaseknutým plynom a ohnutým volantom zdvihnúť a pokračovať do cieľa po body do slovenského pohára.
 
Podvečer sme sa pustili do práce a okolo 01:30 bola motorka opäť v stave schopnom konkurovať v nedeľných pretekoch.
Nedeľa ráno, warm up na suchu, otestovali sme motorku po páde, všetko funguje ako má. A v tom prišiel môj vytúžený dážď. Preteky triedy supersport boli pre silnú prietrž dokonca na chvíľu prerušené. Po posune v programe sme na trať vzchádzali už po daždi, ale na mokrej trati. Nervozita by sa dala krájať, všetko perfektne pripravené, ideálne podmienky a ambície na bedňu v celkovom poradí… Teraz je môj deň, je to už len na mne. Ideme na to.
 
RACE 2: Ihneď po výjazde na trať sa však ukázal následok sobotného pádu, a to odlomený pinlock z prilby. Tak nič pôjdeme naslepo. Bohužiaľ pre problémy s výhľadom som si nemohol dovoliť ostrejšie tempo, aj keď skupinu bojujúcu o P3 som mal na dohľad, Dojazdil som radšej na istotu na P6 v celkovom poradí čo však po všetkej tej drine bolo miernym sklamaním.
V slovenskom pohári však potešilo prvé miesto na stupni víťazov a hlavne s krásnym náskokom celých 60 bodov sme si zabezpečili celkové víťazstvo slovenského pohára v sezóne 2021.
 
OBROVSKÁ VĎAKA patrí najmä Jan Jankin Seko a celému týmu ZD motorsport za pomoc ktorú v tejto sezóne mám, Lacimu Coraničovi alias Lacko Macko, Re No a Ivan Mĺkvy ktorí napriek vlastným starostiam s motorkami pomáhali s mojou Kawasaki do neskorých nočných hodín, Soňa Linhartová a Roman Linhart za príjemnú spoločnosť a všetko okolo.
V neposlednom rade sponzorom:
TES s.r.o.
SLOVECO, s.r.o.. dodávateľ špičkových aditív Bishop´s original,
Oto-Jozef Hlavaty
 
Dymokury tento rok po 4 sezónach po prvýkrát vynechávame a naplno sa už sústredíme na prípravu na posledný podnik IRRC – International Road Racing Championship v nemeckom Frohburgu na pekelne rýchlom okruhu MSC Frohburger Dreieck 18.-19.9.2021 čo bude zároveň našim ukončením sezóny 2021.
 
Emil #87
 
Foto: Jaroslav Hanus, Pavel Salaba a Karel Šoukal

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *