Augustový Michelin Cup v Brne s Anthony Westom

Richard Karnok

Michelin Bikers Cup 2016, organizovaný českou profesionálnou okruhovou agentúrou Raceczech, pokračoval augustovým súbojmi na Masarykovom okruhu v Brne. A aj napriek mokrým pretekom a teplote ľahko cez 10 stupňov Celzia neboli štartové rošty prázdne.

Počasiu vie rozkázať maximálne tak na ďalekom východe, nie však u nás. Tu musíte byť na tieto podmienky pripravení, a tak nie je divu, že s dažďom trochu preriedli inak plné radu. Stále ale veľa jazdcov zostalo a drvivá väčšina z nich ukázala, že sú jednak pripravení, a tiež, že s jazdou na vode majú skúsenosti. Ostatne skúšali ste niekedy na mokrej trati jazdiť na suchých gumách? Nemá to cenu, snáď ani na trénovanie stopy, buďto máte mokré gumy alebo nič. Od rána totiž bola obloha úplne zatiahnutá a silný dážď striedal slabý a zase naopak. Cez všetky očakávania boli prognózy aj náhľad meteoradaru neúprosné, a tak všetci jazdci postupne prezúvali na vodu a zmierovali sa s tým, že na suchu to dnes jednoducho nebude. Celé dopoludnie a aj popoludnie sa jazdilo na mokrej trati a pršať prestalo popoludní naozaj len na chvíľu.

Kvalifikácie sa v Brne sa nakoniec zúčastnila stovka ľudí a časomieru totálne ovládli Alois a Dan Vokurkovci spolu s austrálskym jazdcom MS, Anthony Westom. Nie, nepomýlili sme sa, Anthony tu bol s tímom Montáže Brož, na ktorého stroji Suter MMX2 bude s voľnou kartou štartovať tento víkend na Grand Prix Českej Republiky. V rámci agentúrneho jazdenia si Anthony strihol pár kôl kvôli nastaveniu motorky a k radosti všetkých zúčastnených sa postavil aj na štart prvých pretekov. Najviac si jeho prítomnosť užil Dan Vokurka, pretože na rošte obaja jazdci stáli vedľa seba a s podareným štartom Dan na Austrálčana strácal na konci cieľovky len pár metrov, pričom v prvých kolách sa ho dokázal držať na dohľad. Možno aj to spôsobilo Danove skvelé vyrovnané časy, kedy sa vošiel v prvých štyroch kolách do pol sekundy! A hoci Anthony očividne nejazdil na max, aj tak to bolo parádne divadlo, ktoré odviedlo pozornosť od zvyšku poľa. Napríklad od Milana Murgaša a jeho bojov s ostatnými jazdcami, cez ktorých sa len pomaly posúval vpred, aby preťal cieľovú čiaru ako tretí s niekoľkosekundovým odstupom za Frantom Jandom. Ten tu naposledy v Brne práve pri stíhacej jazde Milana spadol a rozbil si ako motorku, tak i kombošku a je teda skvelé, že je späť a v plnej sile. Naopak Lukáš Droppa, ktorý sa tento rok drží veľmi vpredu, sa tentoraz vyautoval na prebrzdený predok na áčku a vraj sa podľa traťákov preletel spolu s motorkou naozaj ďaleko.

Superšport na 7 kôl

  1. Daniel Vokurka Kawasaki ZX-6R best lap: 2: 24,332
  2. Franta Janda Honda CBR600RR best lap: 2: 23,753
  3. Milan Murgaš Yamaha R6 best lap: 2: 26,409
  4. Tomáš Trachta Kawasaki ZX-6R best lap: 2: 29,460
  5. Ondřej Kubička Yamaha R6 best lap: 2: 31,977

Mokrá trať značne znižuje rozdiely medzi kategóriami, a tak sa ani v najsilnejšej kubatúre nedali čakať nijaké zázračné časy. Na rošte ale stálo oproti šestkám o niekoľko strojov viac a jasným adeptom na víťazstvo bol Michael Trötscher, hoci stál na rošte až ako druhý za Aloisom Vokurkom. Avšak tentoraz mal Michael naozaj vážneho súpera. André Waldmann na Ducati Panigale to Michalovi naložil už v druhom kole na áčku. Dlho sa z prvej pozície ale neradoval, pretože so sebou vo štvrtom kole pleskol. Aj tak sa ale nevzdal, keď motorku pohotovo zdvihol a pokračoval v pretekoch, hoci už na siedmej pozícii. Aj tak, zájsť kolo vrátane pádu pod tri minúty, to je naozaj zaujímavý výkon.
Avšak Michaelovi tak prenechal prvé miesto a ten si pre neho tiež došiel až do cieľa. Pekné druhé miesto si potom zaistil Petr Beneš na staršie R1 z roku 2004, pre ktorého nie je voda ničím novým. Peter si svoju premiéru vrátane pádu odbil už pred pár rokmi na Slovakia Ringu a vraj odvtedy vie, kde je hranica adhézie. Mimochodom Petr jazdí okruhy niekoľko rokov, má stále rovnakú motorku a ako je vidieť, plne mu vyhovuje. „Na tých päť minút tu v Brne a štyri v Moste mi to stačí, nie je potreba vymýšľať nič lepšie, proste si rád zajazdím,“ hovorí s úsmevom, držiac v ruke pohár za druhé miesto. Rád vraj jazdí seriály, vždy si vyberie na začiatku sezóny jeden a ten jazdí, a tento rok je to práve Michelin Bikers Cup, kde by si neviedol vôbec zle, len keby bolo vždy tak hnusne. V máji tu na vode totiž skončil úplne rovnako druhý, vtedy za Aloisom Vokurkom, ktorému sa tentoraz veľmi nedarilo. Kvaldu mal síce najlepšiu a predviedol pekné wheelie vo Warm-upe, avšak v ostrých pretekoch sa Alois nemohol sústrediť a ešte ho sfrustrovala helma, takže z toho nakoniec bolo len štvrté miesto. Mimochodom aj Alois pilotoval R1, posledný model, a práve japonské R1 tvorili polovicu štartového poľa, celkom desať strojov, medzi ktorými štartovala aj biela raketa Tomáša Ortela, ktorý sa tu v Brne dostal vôbec prvýkrát do hlavných pretekov!

Superbike na 7 kôl

  1. Michael Trötscher Yamaha R1 best lap: 2: 21,056
  2. Petr Beneš Yamaha R1 best lap: 2: 22,513
  3. Jan Bouřil Yamaha R1 best lap: 2: 22,923
  4. Alois Vokurka Yamaha R1 best lap: 2: 22,639
  5. Miloš Hlaváček Honda CBR1000RR best lap: 2: 24,554

Po odjazdení superbikov nasledovali posledné preteky, a to Naked. Tu sa ako najrýchlejšie stroje z oboch kategórií ukázali odstrojené superbiky, v silnejšej triede GSX-R750 Petra Melichara a v tej druhej Ducati 749 Mateja Michajlca, a treba povedať, že obaja predviedli od mája neskutočný progres, keď sa na vode tu v Brne zlepšili o skoro pol minúty na kolo! Na druhých miestach sa potom objavili Yamaha MT-10, tohtoročná novinka so srdcom z R1, ktorú v Brne povodil Zdeněk Peterka, a Triumph Speed ​​Triple Petra Havlíka. Silnejšiu kategóriu uzatváral Vít Štěpánek na jeho červenom BMW S 1000 R, a nemá sa za čo hanbiť, celé preteky išiel totiž na gumách sa cestnou vzorkou, a tak čas 2:51 nie je vôbec zlý.

havlik (2)Navyše, Vít jazdí okruhy častejšie len druhým rokom a vodu vraj veľmi nemusí, takže dobrý výkon. O niečo lepší bol jeho kamoš, piaty Zdeněk Brancuzký na erkovom Triumphe Street Triple. A tu je to ešte zaujímavejšie, pretože Triple je Zdeňkova prvá motorka, ten pol rok na Transalpu do toho vraj nepočíta, a za dva roky má Zdeněk slabých 8000 kilákov. To nie je veľa a pritom na trati na obyčajných cestných gumách predvádzal veľmi peknú jazdu. Takže celkovo veľmi podarené preteky.

Naked do 750 ccm na 5 kôl

  1. Matěj Michajlec Ducati 749 best lap: 2: 35,204
  2. Petr Havlík Triumph Speed ​​Triple best lap: 2: 37,158
  3. Jiří Balán Suzuki SV650 best lap: 2: 46,470
  4. Jindra Slavík Suzuki SV650S best lap: 2: 50,296
  5. Zdeněk Brancuzký Triumph Street Triple R best lap: 2: 50,807

Naked nad 750 ccm na 5 kôl

  1. Petr Melichar Suzuki GSX-R750 best lap: 2: 34,468
  2. Zdeněk Peterka Yamaha MT-10 best lap: 2: 36,526
  3. Jiří Hladík Yamaha R6 best lap: 2: 40,083
  4. Filip Dokoupil Kawasaki Z1000 best lap: 2: 43,036
  5. Petr Carda Kawasaki Z1000 best lap: 2: 49,017

Ďalší podnik sa pôjde v Moste, 14. – 15. septembra. Budú to posledné preteky v Česku v tohtoročnej sezóne. Kto si teda nechce nechať tento záverečný podnik ujsť, rezervujte si miesto na www.raceczech.cz.

podium_nakednad750_melichar

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *