Aktuálne technické predpisy pre AA a M SR – upozornenie!

Richard Karnok 15

Do začiatku motocyklovej sezóny zostáva ešte dosť času, ale je to zároveň tá správna chvíľa pre upozornenie pretekárov na zmeny, ktoré vstupujú do platnosti v rámci technických predpisov, ktoré sú platné pre seriály Alpe Adria a Majstrovstvá Slovenska.

Keďže sa často stane, že si niektorí pretekári nedostatočne naštudujú zmeny a chceme predísť problémom na prvom technickom preberaní, vyzývame jazdcov, aby si zodpovedne naštudovali TP pre triedu, v ktorej budú jazdiť, lebo za stroj počas celého podujatia zodpovedá jazdec. Teda aj za jeho pristavenie k technickej prebierke.

Predovšetkým chceme upozorniť na článok AARR 0.2, AARR 0.3 a AARR 0.4.

Najzávažnejší je potom článok 6.6.11 pre STOCK 600 a STOCK 1000, ktorý platí aj pre triedy SSP 600 a SBK.

Jedná sa o to, že:

  • Všetky bočné kryty motorových skríň, ktoré obsahujú olej a ktoré by pri páde mohli prísť do kontaktu so zemou, musia byť zabezpečené druhým krytom z kovu, ako hliníková zliatina, nehrdzavejúca oceľ, oceľ alebo titán. Je možné použiť aj hliníkové alebo oceľové platne alebo koše ako dodatok týchto krytov.

Nie sú teda dovolené karbónové a plastové kryty. Upozorňujeme, aby sa na to jazdci včas pripravili. Dodržiavanie predpisu sa bude prísne vyžadovať a neexistuje prekĺzne obdobie ani výnimka.

Zmeny pravidiel pochádzajú z Medzinárodnej motocyklovej federácie (FIM), kde sú navyše povinné aj ochrana brzdovej páčky a koncové svetlo, ktoré sú v Alpe Adrii a M SR zatiaľ dobrovolné.

Prikladáme kompletné Športové aj Technické predpisy platné pre rok 2013:
Športové predpisy
Technické predpisy

Tibor Tonka, technický komisár SMF

15 komentárov k článku “Aktuálne technické predpisy pre AA a M SR – upozornenie!

    1. budúci týždeň prispôsobujeme technické a športové pravidlá pre Slovenský Pohár na novú sezónu ,takže budeme informovať na našom webe ,ale myslím ,že svetlá už asi nie…no nechcem predbiehať…ale snažíme sa pozdvihnúť úroveň a bezpečnosť celého šampionátu a racingové kapoty sú v tomto prípade asi na mieste.

      šp

  1. Toto bude platiť aj pre MSR?:

    „Motocykel môže byť spôsobilý na pretekanie
    v triede STOCKSPORT na dobu maximálne 5 rokov.“

  2. Všetky bočné kryty motorových skríň, ktoré obsahujú olej a ktoré by pri páde mohli prísť do kontaktu so zemou, musia byť zabezpečené druhým krytom z kovu, ako hliníková zliatina, nehrdzavejúca oceľ, oceľ alebo titán. Je možné použiť aj hliníkové alebo oceľové platne alebo koše ako dodatok týchto krytov. Nie sú teda dovolené karbónové a plastové kryty. TO JE čO ZA BLBOST???

Napísať odpoveď pre ddd Zrušiť odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *