Adam Barus hodnotí vystúpenie na Cene Slovenska

Richard Karnok

Prvý októbrový víkend sa konalo posledné podujatie tohtoročnej sezóny na domácom okruhu v Orechovej Potôni. Na preteky som sa veľmi tešil a snažil sa na ne čo najlepšie pripraviť. Na Slovakia Ring sme vyrazili v štvrtok večer. Našu cestu sprevádzal dážď a silný vietor… Bohužiaľ sme ho priniesli až na Slovakia Ring 😀 Tam silný vietor sprevádzal celý víkend.

Piatok
V piatok sme sa prebudili do mokrého a studeného rána, preto som sa rozhodol, že prvý tréning neabsolvujem. Keď nadišiel čas na druhý tréning, počasie už bolo oveľa lepšie a vyšiel som na trať. Keďže som na motorke dlhšie nesedel, jedine na tréningu v Dlhej, bol to pre mňa tréning na rozvozenie. S výsledkom som bol veľmi spokojný, pretože môj čas už v tomto tréningu prekonal môj najlepší z prvého podujatia na Slovakia Ringu. Po tomto tréningu sme vymenili brzdové platničky a čas išiel opäť nižšie, na úroveň 2:39. Štvrtý tréning som sa pár kôl viezol za Kubom #26 :-D, ktorý mi pomohol v niekoľkých zatáčkach, brzdných bodoch a môj čas išiel na úroveň 2:38. Posledný tréning sa už bohužiaľ prejavila opotrebená Michelinka a nedokázal som ísť tak rýchlo, ako by som si prial.

Sobota
Ešte v piatok večer sme sa rozhodli prezuť na nové gumy, Dunlopy. V sobotu sme mali k dispozícii iba kvalifikáciu a preteky. To bol trochu problém, keďže sme si neboli úplne istí, ako fúkať nový typ gúm. To sa prejavilo v kvalifikácii, kde som zajazdil čas na úrovni 2:40 a rozhodne som nebol spokojný. Motorka bola veľmi nedotáčavá a nervózna na brzdách. Do pretekov sme gumy trochu prifúkli a problém zmizol.

1. preteky:
Prvé preteky bol skrátené z ôsmich kôl na sedem, pretože jednému z pretekárov zhasol stroj a nedokázal ho naštartovať. Po nepríliš vydarenom štarte som sa snažil dostať trochu viac dopredu v prvej zatáčke. Avšak niekedy je pri toľkom počte pretekárov vedľa seba celkom ťažké zvoliť tú správnu stopu. Tam ma predbehli dvaja chalani, za ktorými som sa zdržal a kým som ich predbehol, stratil som kontakt na ďalšieho jazdca. Ten som sa snažil stiahnuť po celé preteky a v dobe, kedy som mal pocit že ho sťahujem, sa zozadu vynoril Ondra Schwarz a zvádzali sme menšie súboje, kde som stratil 😀 No pár kôl do konca Michalovič #46 spravil chybu pri predbiehaní jazdca o kolo a ja som sa dostal dostatočne blízko na to, aby som ho dotiahol. V poslednom kole som si bol istý, že ho na predposlednej rovinke predbehnem. Akurát som zvolil veľmi zlú „taktiku“. Nepredbehol som ho zo závetria, pretože to bolo hneď na začiatku rovinky a bol som si istý že by mi to vrátil… Bohužiaľ na brzdy do poslednej zatáčky si veril zrejme viac ako ja a tam som sa už neodvážil. Po slovách chalanov, ktorí to všetko videli z tribúny môžem byť rád, že ma ešte nepredbehol Ondro Schwarz! 😀 Každopádne tieto preteky hodnotím veľmi pozitívne, pretože som svoj čas posunul na úroveň 2:36,7 a bol som odhodlaný na druhý preteky.

Nedeľa
V nedeľu ráno nás opäť čakalo upršané ráno a nás ako prvých o 9:00 warm-up. Prezuli sme na mokro a ja som sa vydal na trať. Chcel som si to vyskúšať aj na vode, v prípade, že by v pretekoch pršalo. Avšak trať sa nedala označiť za mokrú, bolo tam mnoho suchých miest a preto som sa už po treťom kole rozhodol ísť do boxov…

2. preteky:
Do druhých pretekov som mal lepšiu pozíciu na štarte, kvôli môjmu času zo sobotňajších pretekov. Ani to mi ale nezabezpečilo lepší štart, kedy som sa zo svojho miesta odlepil veľmi ťažko. Buď ja alebo motorka sme trochu zaspali :-D. Opäť som sa to snažil dohnať v prvej zatáčke, kde som zvolil už dobrú stopu. No na výjazde zo zatáčky si ma nevšimol súper napravo a vytlačil ma až za obrubník, na zelenú plochu kde ma dosť rozhodilo. Potom ma vyviezol aj v druhej rýchlej zatáčke, kde zvolil zlú stopu a musel spomaliť. Môj cieľ, Michalovič #46, ktorý mal byť v týchto pretekoch pokorený 😀 bol už v tej chvíli celkom ďaleko. Opäť som si ho nechal utiecť a mal som čo robiť. Snažil som sa ho dohnať. Vedel som, že v zatáčke po cieli a v technickej pasáži na neho veľa získam. Na druhej strane v rýchlych tiahlych zatáčkach a rovinkách som veľmi strácal a preto bol rozdiel medzi nami vkuse takmer rovnaký. Ku koncu pretekov som sa rozhodol to nehrotiť a ubrániť si svoju pozíciu pred Ondrom, ktorý rovnako ako v prvých pretekoch číhal zozadu aj v nedeľu. V pretekoch som šiel čas na úrovni 2:38, s čím som nebol až tak spokojný.

Na záver…
… hodnotím celý víkend veľmi pozitívne. Počasie nám vyšlo skvelé (nato, že je október :-D). S motorkou som opäť o niečo väčší kamarát. Musím však uznať, že mi chýba tréning a najazdené kilometre na trati. Stále mám veľké rezervy o čom svedčí aj to, že som nemal nejakú vážnejšiu krízovú situáciu… Jednoducho je to ešte ďaleko od hrany. Dúfam že na budúcu sezónu budem na trati častejšie a od toho sa budú odvíjať moje výsledky.
Obrovská vďaka patrí všetkým ľuďom, ktorí ma prišli podporiť. Naozaj som nečakal, že príde až toľko priateľov, známych. Veľmi ma to potešilo… Oveľa lepšie sa mu potom závodí 🙂
Vďaka Lotte Europe Racing Team za super zázemie, kuchyňu a občas aj nocľah.
Nepochybne veľká vďaka aj mojim sponzorom, bez ktorých by to nebolo možné. Ocinovi za jeho služby vodiča, kuchára, manažéra, mechanika – aj keď sa už pri Kawe nenadre toľko ako pri Aprilii 😀 A mamine, že tento víkend zvládla bravúrne.

Už teraz sa teším na to, čo prinesie budúca sezóna a som zvedavý, aký progres u mňa nastane čo sa týka vzťahu s Kawasaki…

Verím a dúfam, že moje výsledky sa posunú na vyššiu úroveň! 🙂

Zdroj: adambarus.com
Foto: Pavel Salaba a Peter Ruža

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *