Po vodnom pekle svietilo skútristom slnko

Richard Karnok

Úsmev im vyčarilo na unavených tvárach nedeľné ranné slniečko, ktoré vydržalo svietiť počas celých pretekov, bez jedného mráčika.
Na štartovací rošt sa v kubatúrach KEEWAY CUP, 50 STREET, 50 SPORT, 70 RACING A OPEN postavilo dovedna 36 jazdcov, licencovaných Slovenskou Asociáciou Skútrov, ktorá organizuje preteky cestných skútrov už siedmu sezónu. V Trenčíne sa jazdili druhé preteky prvého ročníka Medzinárodných majstrovstiev SR SCOOTER 2011 pod záštitou Slovenskej Motocyklovej Federácie (SMF). Zastúpené boli Slovensko, Česká republika a Maďarsko.

Najmladším jazdcom skútrového kolotoča je len 12-ročný Lukáš Hypský z Tekovských Lužian a najstarším 62 ročný Janos Lovas z Maďarska. Trať bola náročná, technická, plná zákrut, no bojovalo sa do poslednej sekundy a posledného metra na dráhe. Príjemným prekvapením bol návrat bratislavčana Lukáša Há, ktorý v streetoch vyhral obe rozjazdy.

V sportoch prekvapil comebackom aj šenkvičan Matej Dugovič, ktorý to natrel aj takým esám, akými sú Mário Majerov a Tomáš Nižňan, ostrieľaní lišiaci v kubatúre 50 sport.

V racingoch to naplno rozbalil trenčan Lukáš Sulo, ktorý aj po tréningovom páde bojoval o každý meter s Martinom Krupom a oplatilo sa, stupeň číslo jeden bol jeho.

V openoch kraľoval ďalší šenkvičan, Martin Nemčovič, ktorý je stálicou v tejto kubatúre. Jazdu mu však korenil Martin Gudába, ktorý mu nedaroval žiadnu chybu. Po škaredom páde v cieľovej rovinke však na skúter naskočil Maťo Nemčovič, Gudábovi ušiel a prvenstvo bolo doma.

Vrcholom pretekárskeho dňa bolo KEEWAY CUP Superfinále, kde si na sériové skútre triedy KEEWAY posadali dva najlepší z každej kubatúry, na štartovom rošte od najpomalšieho po najrýchlejšieho. Tí štartovali z posledných miest. Diváci mali o zábavu postarané, adrenalínu a smiechu bolo viac než dosť. Po ročnej, krízou vynútenej pauze, si mesto pod hradom Matúša Čáka do histórie pripísalo opäť jedny kvalitné preteky cestných skútrov s hojnou diváckou kulisou.

 

Maroš Palesch, hovorca SAS

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.