Paca Racing Team v talianskom Borgo Ticino

Richard Karnok

Jazdci Paca Racing Teamu sa zúčastnili druhého kola talianského šampionátu CNV. Celý víkend bol spojený s premenlivým počasím, s ktorým si jazdci Jakub Adamik a Mário Zajac nakoniec dokázali poradiť.

Zajo #9
Pre nás to bol opäť veľmi náročný víkend. Znovu nás celým víkendom sprevádzali problémy spojené s motorom. Na tejto trati som jazdil prvýkrát až počas týchto pretekov a hneď v úvode piatkových tréningov sa mi podarilo ukázať, že mi trať vyhovuje aj na suchých, aj na mokrých podmienkach. Počas všetkých piatkových tréningov som sa pohyboval medzi troma najrýchlejšími jazdcami. V sobotu sme v nastavenom tempe pokračovali. Mokré podmienky mi vyhovovali, a to som dokazoval aj cez sobotné voľné tréningy. Avšak do kvalifikácie trať uschla, s čím sme nerátali. Napriek tomu sa mi podarilo vybojovať piate miesto na štarte do SuperPole pretekov. V šprintových pretekoch sa mi štart nepodaril a stratil som pár pozícii. To zapríčinilo, že som sa musel počas prvých kôl prebojovať cez pomalších jazdcov a tým pádom som stratil kontakt s jazdcami v prvej skupine. Dotiahol som sa na tretieho jazdca v mojej kategórii. V technických pasážach som mal navrch, no akonáhle sme sa dostali na rovinku, ukázal sa váhový rozdiel medzi nami. Keď som sa dostal opäť na kontakt, v zákrutách mi to jazdec predo mnou zatváral a ja som sa musel uspokojiť so štvrtým miestom.
Po pretekoch sme zistili, že máme poruchu v motore a vyzeralo to tak, že sa naše pôsobenie tento víkend skončilo. Vďaka našim talianskym kamarátom, ktorí nám do neskorého rána pomáhali s opravou motora sme prišli na príčinu problému. V nedeľu ráno bolo evidentné, že preteky pôjdeme na suchej trati. Do warmupu sme nastupovali s tým, že motorka funguje a my budeme bojovať o predné pozície. Bohužiaľ, hneď po prvom odjazdenom kole som vedel, že motor v poriadku stále nie je. Do štartu prvých pretekov nám ostávalo malo času, a tak sme nemohli nastúpiť na štart. Snažili sme sa stihnúť aspoň druhé preteky. Opäť nám s opravou pomáhali naši konkurenti z Talianska, čo nám dopomohlo k nástupu do druhých pretekov. Keďže som nenastúpil do prvých, znamenalo to pre mňa štart z poslednej pozície. Aj preto bolo mojim cieľom prísť aspoň v prvej trojke. Počas pretekov motorka fungovala takmer bezchybne a aj dobrý štart mi pomohol k tomu, že som sa hneď v prvých kolách prebojoval dopredu, ale na prvých jazdcov som mal celkom veľkú stratu. Keďže do konca ostávalo ešte dosť kôl a na trati som bol najrýchlejší, podarilo sa mi stratu zmazať, a tak som sa ocitol v boji o víťazstvo. Mojou bezchybnou jazdou a výborným predbiehacím manévrom, kedy sa mi podarilo predbehnúť naraz dvoch jazdcov som sa dostal do čela a vybudoval som si menší náskok. Preteky sa pre nás skončili najlepším možným spôsobom a tým bolo víťazstvo z posledného miesta.
Aj keď nás počas víkendu sprevádzalo niekoľko nepríjemných momentov, z pretekov sme odchádzali nadmieru spokojní. Chcem sa poďakovať všetkým, ktorí ma neustále podporujú a držia mi palce.

Kubo #12
Na trať v Borgo Ticine som sa veľmi tešil, pretože je to trať zameraná viacej na techniku ako na rýchlosť. Keď sme do Borgo Ticina vo štvrtok večer prišli bolo nám hneď jasné, že piatkové doobedňajšie tréningy pôjdeme na mokrej trati. Podľa predpovede počasia malo pršať celý víkend. V piatok doobeda sme sa rozhodli vynechať hneď v úvode dva tréningy. Celý piatok som sa trochu trápil a nevedel som si zvyknúť na mokrú vozovku. Dúfal som, že sa počasie v nasledujúcich dňoch trochu zlepší a budeme môcť do pretekov štartovať na suchých pneumatikách. V sobotu sme mali tri voľne tréningy opäť na vode, no predpoveď na poobedie už bola trochu priaznivejšia. V kvalifikácii som išiel prvýkrát na suchej trati, čomu som sa tešil, no nevýhodou bolo, že sa nám nepodarilo zvoliť dobrý prevod. Aj preto som bol v kvalifikácii až na 12. mieste, z ktorého som štartoval do šprintových pretekov. So samotným výkonom v pretekoch som nebol až tak spokojný, nevedel som sa dostať so tempa a preteky som skončil na 12. mieste, z ktorého som aj štartoval.
V nedeľu nás čakal warmup a dvoje preteky. Do prvých sa mi podarilo celkom dobre odštartovať. Celý čas som bol v skupine s niekoľkými jazdcami a bojovali sme o 10. miesto. Nakoniec som prišiel do cieľa na 11. mieste, z ktorého som následne štartoval do druhých nedeľných pretekov. Tie už od štartu prebiehali trochu lepšie. Podarilo sa mi dobre odštartovať a prebojoval som sa na 8. miesto. Bol som v skupine s niekoľkými ďalšími jazdcami a snažil sa bojovať o čo najlepšie umiestnenie. V technických pasážach som sa ich dokázal udržať, ale na rovinkách som strácal. Mojím cieľom bolo dokončiť druhé preteky v top 10, čo sa mi nakoniec aj podarilo a skončil som na 10. mieste, s ktorým som bol spokojný. Verím, že v ďalších pretekoch sa nám bude dariť bojovať o lepšie pozície. Ďakujem všetkým, ktorí ma podporujú a teším sa na ďalšie preteky, ktoré nás čakajú.

Ďalšie preteky nás čakajú v Písku, ktoré sú súčasťou českého šampionátu. Zároveň sa v tom istom víkende konajú preteky slovenského šampionátu na Slovakia Ringu, na ktoré sa budeme presúvať v sobotu večer. Našim cieľom je bodovať v oboch šampionátoch, čo však znamená, že do nedeľných pretekov na Slovakia Ringu budeme štartovať z posledného miesta. Veríme, že sa nám preteky oboch šampionátov vydaria podľa našich predstáv.

Tlačová správa Paca Racing Team

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *