Výprava mladých jazdcov zo Slovenska spoločne s päticou maďarských juniorských jazdcov Tamás Varkonyi, Hanna Vincze, Zoli Kovács, Tibor Varga, Bence Kecskés v Španielsku sa zúčastnila zimnej prípravy na multifunkčnom okruhu Fortuna circuit pri meste Murciu.

Slovensko malo zastúpenie s trojicou jazdcov Bruno Kiss (11), Ladislav Veverka (10) a Viktor Csemez (9), ktorý zároveň testoval nový motocykel IMR Mini GP 110 na nastavajúcu sezónu, s ktorým bude okrem JIMC šampionátu štartovať aj v španielskom šampionáte Cuna de Campion. Ten bude pozostávať z 12 pretekov, čiže sa bude bojovať celkovo o 300 bodov.
Výprava letecky odcestovala v sobotu 17.02.2018 do Alicante, odkiaľ sa premiestnili do miesta ubytovania, vzdialeného 50km od okruhu Fortuna Circuit. Nedeľa bol voľný deň, ktorý sme využili na obhliadku mesta. Počasie bolo krásne slnečné, čo naznačovalo, že nás čakajú 4 dni plné jazdenia a testovania motocyklov. V pondelok sa už chystali motocykle v sídle MIR Racing a v utorok ráno sa celá výprava premiestnila na okruh Fortuna Circuit.

Počasie prialo, bol krásny slnečný deň a chlapci si mohli vychutnávať rýchlu jazdu. Prvý deň bol hlavne v znamení naučenia sa trate a adaptácie na motocykle IMR. Ďalšie dva dni boli o zrýchľovaní tempa v snahe dosiahnuť na okruhu čo najlepší čas na jedno kolo. Každým dňom chlapci zrýchľovali čo bolo pozitívne. Trať bola dlhá 1750m a široká, čo znamenalo, že k dosiahnutiu dobrého času bolo potrebné zvoliť ideálnu stopu. S tým mali chlapci na začiatku problém, keďže ešte na takej širokej trati v živote nejazdili.
Motocykle IMR MiniGP110PVP sú konštrukčne jednoduchšie ako taliansky OHVALE 110, na ktorom sa jazdí šampionát JIMC. Rám je v podstate upravený pitbike s nahodenými kapotami a racing riadidlami, motor je takmer identický s Ohvalom. Napriek jednoduchšej technike to chalani po chvíli tréningu skladali do zákrut až lietali iskry zo sliderov.

Trénovalo sa 4 dni cca od 11:00 do 17:00 s obednou prestávkou, takže na konci dňa už bolo na jazdcoch cítiť únavu – niekoľko desiatok okruhov v plnom tempe dá zabrať. Celé 4 dni sa jazdilo bez zranenia a až na zopár ľahkých pádov sa žiadny vážny incident na trati nestal. Okrem našich jazdcov sme mohli pozorovať aj dva tréningy španielskych jazdcov, čo bola ďalšia pozitívna skúsenosť, keďže ich metódy trénovania sú dosť odlišné ako tie naše. Mladí Španieli jazdia na rovnakej motorke na tomto okruhu časy pod 1:23 , naši piloti sa po 4 dňoch dostali pod 1:29 , ale progres sme pozorovali každý deň – Veľká vďaka patrí aj Ferovi Csemezovi, ktorý vo štvrtok po ukončení tréningu dal chalanom kompletnú inštruktáž prejazdu jednotlivých úsekov okruhu vrátane pešej obhliadky a analýzy ideálnej stopy. To sa prejavilo hneď na druhý deň, keď sa časy u niektorých jazdcov zlepšili o viac ako 1 sekundu.

Pozitívom bolo, že okrem motoriek 110 ccm s 10 palcovými kolesami na mieste trénovali aj maďarskí jazdci na „takmer“ dospelých strojoch s motormi 220 ccm a 17-palcovými kolesami a primotali sa aj nejakí Španieli na staršej Moto3, takže naši jazdci videli rôzne štýly jazdy aj spôsoby prejazdu zákrut a mohli sa nalepiť za rýchleho jazdca a poštudovať techniku. Na domácich jazdcoch bolo vidieť, že jazdia celý rok, niekedy to bolo naozaj na hrane fyziky.
V nedeľu nad ránom 25.2.2018 sa celá výprava šťastne vrátila domov s krásnymi spomienkami a všetci dobre naladení na novú sezónu 2018.
Za to, že sme sa mohli tejto krásnej akcie zúčastniť vďačíme MIR Racing Hungary, konkrétne Imre Vinczemu, čo bol organizátorom celej akcie.
Text a foto: František Csemez a Peter Kiss
Onboard Bruno Kiss: