Na trati vo Vysokom Mýte konalo posledné podujatie českého přeboru Minimoto, Minigp a Skútr 2013, z ktorého body sa rátali aj do Medzinárodných majstrovstiev Slovenska 2013. Jazdec BOS racing teamu, 7-ročný Michal Búlik, vstupoval do pretekov ako líder oboch šampionátov v kategórii Junior A. Do spoločných pretekov tried Junior A a Junior B sa na štart postavilo 16 jazdcov, čo je dlhodobo najvyššia účasť na týchto majstrovstvách!
Prioritou víkendu bola trieda Minimoto, ale Miško štartoval aj v triede Minigp na Honde NSF 100. Po pretekoch v Chebe dostal od Vítka Bromovského, výrobcu štvortaktných minibikov VPB 4T ponuku jazdiť v Mýte na jednom z jeho modelov, ktorý ponúka aj na prenájom. Miško si chcel skúsiť štvortakt, s ktorým veľmi často súperí v pretekoch, musel ale skĺbiť odskúšanie svojej Ultimy, tréning na VPB 4T a tréning v triede Minigp. Prekvapením bolo, keď v prvej jazde na štvortakte dokázal jazdiť časy z minulého roka a v druhej už bol o sekundu lepší. Po dojazde prišiel vysmiaty a vyhlásil ,,jazdí sa s tým výborne, dáme ťažší prevod a bude to ešte lepšie“. Vít Bromovský poskytol na 100% pripravený stroj a keďže ponúka aj full servis, nebola s prípravou motocykla žiadna starosť. V poslednom voľnom tréningu sa Miško ako jediný dokázal dostať pod hranicu 1:02 min.
Do meraného tréningu vyštartoval Miško na trať ako prvý. V druhom kole zvládol 1:00:7, v piatom 1:00:4 čo stačilo na pole position a tréning ukončil, pretože o 20 minút ho čakal meraný tréning kategórie Minigp. Kvalifikáciu minimoto vyhral absolútne s náskokom 0,6 sekundy, keď ďalšie štyri miesta na štarte obsadili jazdci z kategórie Junior B! Jazdu na štvortakte VPB 4T si Miško veľmi pochvaľoval. Vzhľadom na podobnú charakteristiku trate, aká bola na ME vo Vransku, by bol na takto pripravenom stroji určite aj tam konkurencieschopnejší obom talianskym pretekárom. Škoda je, že Vítek Bromovský prišiel s rovnakou ponukou aj pred ME, ale tím sa na tak dôležité preteky rozhodol použiť odskúšanú techniku :-(.
Po štarte prvých pretekov šli podľa predpokladu B-čka dopredu. Miško odštartoval piaty nasledovaný najväčším súperom Jonášom Kocourkom. Po páde súpera sa dostal na štvrté miesto, dodržal taktické pokyny a neútočil na trojicu B-čkarov pred ním. Víťazstvom vo svojej kategórii si zabezpečil český aj slovenský majstrovský titul. Do druhej jazdy už nastúpil uvoľnenejší a po štarte držal tretiu pozíciu. Dve kolá pred cieľom sa dostal na konečné druhé miesto v rámci A aj B, keď súperom zo svojej triedy dokázal ujsť o priepastných 25 sekúnd!
Kategóriu Minigp Miško vzhľadom na prioritu minimoto zanedbával. Na Honde absolvoval len tri voľné tréningy, napriek tomu na víťaza kvalifikácie Ondřeje Vostatka stratil „len“ 2,2sekundy. Na štvrtého Čecha Mrkývku a piateho Maďara Lacka stratil 0,1 sekundy a skončil ako najlepší zo Slovákov na 6. mieste.
Štart do prvých pretekov bol jeho najlepším v sezóne, keď sa udržal s dvojicou Mrkývka, Lacko. V jednej z náročných zákrut Lacko chyboval. Padajúcemu jazdcovi sa obaja vyhli a Miško sa dokázal dostať na štvrté miesto. O dve kolá v rovnakej zákrute spadol aj Miško. Ľahký pád však poškodil radenie čo znamenalo koniec. Do druhej jazdy už nastúpil Miško po troch pretekoch viditeľne unavený. Štart bol určite najhorším v sezóne, keď sa pod ním Honda dvihla na zadné. Po jej „skrotení“ sa vydal do pretekov z posledného miesta. V cieli obsadil 6. miest, 8. celkovo, čo zodpovedá jeho aktuálnej forme v triede Minigp.
Na záver by celý BOS racing team chcel poďakovať Vítkovi Bromovskému, ktorý nám zapožičal motocykel VPB 4T a ukázal nám ako to funguje v profesionálnom teame. Prenájom motocykla so špičkovými parametrami a profi servisom, je v našich podmienkach určite rarita a umožní teamom, prípadne rodičom – nemechanikom – aby jazdili na vysoko konkurencieschopnej technike. Veľká vďaka patrí aj Jirkovi Mrkývkovi, ktorý nám pripravil Hondu po páde do druhých pretekov Minigp a takisto všetkým ktorí Miškovi fandili…