Jazdci Paca Racing Teamu súčasťou talianskeho šampionátu CNV

Richard Karnok

Jakub Adamik a Mário Zajac sa aj túto sezónu rozhodli reprezentovať Slovensko v zahraničí. Šampionát CNV pre tento rok vytvoril úplne nový formát víkendu, ktorý sa skladá z troch bodovaných pretekov, z čoho jedným je Superpole Race pri ktorom sa udeľuje iba polovica bodov, ako to poznáme zo šampionátu WSBK. Tieto preteky sú súčasťou sobotného programu popri kvalifikácií a v nedeľu jazdci absolvujú dvoje hlavné preteky. Pre oboch jazdcov Paca Racing Teamu bol tento formát víkendu niečím úplne novým. Celkovo sa pôjde 5 pretekárskych víkendov.

Prvé preteky sa konali v talianskom Lignane. Trať bola pre oboch jazdcov nová a doteraz s ňou nemali žiadnu skúsenosť. Na trať sme sa dostavili vo štvrtok poobede, čo nám vytvorilo priestor na zoznámenie sa s traťou, ktorú sme si mohli počas štvrtku prejsť. V piatok bolo na programe 6 voľných tréningov, v sobotu 3 voľné tréningy, jedna kvalifikácia a Superpole Race. V nedeľu jazdcov čakal jeden warm up a dva hlavné preteky.

Zajo #9:

„Tento rok sme zimné trénovanie na motorke úplne vynechali a pred týmito pretekmi sa mi podarilo absolvovať len jeden tréning. Od tohto víkendu sme nemali žiadne veľké očakávania. V piatok bolo pre nás prioritou hlavne sa rozjazdiť a zoznámiť sa s traťou. Prvý tréning sme museli vynechať, pretože sme museli dať zaplombovať motor. Už od prvých tréningov, ktoré som absolvoval som vedel, že trať mi bude vyhovovať. Časy som každý tréning zlepšoval a z jazdenia som mal dobrý pocit. S časmi som sa snažil priblížiť talianskej špičke, ktorá na tu už mala očividne dosť natrénované a na tejto trati absolvovali aj predsezónne testy.

Počas sobotných voľných tréningov išlo všetko tak, ako sme si to naplánovali a časy som každým tréningom vylepšoval. Nasledovala kvalifikácia, počas ktorej sa vyskytli problémy so spojkou, s čím sme sa museli počas soboty vysporiadať. V kvalifikácii som skončil celkovo na 7. mieste a v mojej kategórií som obsadil 5. miesto. Po kvalifikácii nasledoval šprintový závod, ktorý bol pre mňa veľkým sklamaním, nakoľko sme si mysleli, že spojku sa nám podarilo opraviť, no opak bol pravdou. Avšak aj s týmto problémom sa mi podarilo obsadiť 5. priečku. Problémy so spojkou nás trápili až do nedele, pričom sa mi kvôli tomuto problému nepodarilo absolvovať ani ranný nedeľný warm up.

Pred prvými pretekmi sa nám našťastie podarilo vyriešiť nefunkčnú spojku a mohli sme sa sústrediť už len na samotný výkon. Po štarte som sa trochu prepadol a stratil som kontakt s jazdcami vpredu. Celý čas som jazdil sám, ocitol som sa na trati na mieste, kde bola veľká medzera aj predo mnou, aj za mnou. Do cieľa som prišiel na celkovo 7. mieste a v mojej kategórií na 5. mieste.

V druhých pretekoch bol priebeh úplne iný. Štart sa mi podaril a dokázal som sa udržať v kontakte s poprednými jazdcami. Chyba jedného jazdca predo mnou ma posunula na štvrté miesto, na ktorom som jazdil celý čas. Jazdil za súperom, na ktorého som v poslednom kole plánoval útok. V druhej zákrute sa mi ho podarilo predbehnúť na brzdy a do cieľa som prišiel na 3. mieste. S výsledkom som bol spokojný, podarilo sa mi nazbierať dôležité body a v predbežnom celkovom poradí som zatiaľ na 3. mieste. Ďalšie podujatie tohto šampionátu bude o 3 týždne na trati v Borgo Ticino, kde sa budeme snažiť zmazať bodovú stratu na jazdcov predo mnou. Touto cestou by som sa chcel poďakovať všetkým mojim sponzorom, ľuďom ktorí nás podporujú, fandia nám a prejavili nám dôveru aj v sezóne 2023.“

Kubo #12:

„Na prvé preteky tejto sezóny som sa veľmi tešil. Boli to pre mňa prvé preteky, na ktorých som štartoval s novou motorkou Ohvale 160. Na tejto motorke som pred prvými pretekmi absolvoval iba dva tréningy, počas ktorých som sa s motorkou výborne zžil. Už pred výjazdom na trať v Lignane som vedel že, v mojej kategórií bude štartovať približne 24 jazdcov. V piatok počas prvých tréningov sa mi išlo veľmi dobre. Trať sa mi páčila a dokázal som jazdiť dostatočne rýchle časy, s ktorými som bol spokojný. Počas všetkých voľných tréningov som zrýchľoval a dokázal som držať krok aj s talianskymi jazdcami, ktorí túto trať už celkom dobre poznali.

V sobotu doobeda ma čakali ďalšie 3 voľné tréningy, počas ktorých sme ešte skúšali rôzne nastavenia motorky. Skúšali sme nájsť nastavenie, s ktorým by som mohol v šprintových pretekoch konkurovať ostatným jazdcom. Po voľných tréningoch nasledovala kvalifikácia, v ktorej bolo mojím cieľom zajazdiť taký čas, ktorý by ma dostal medzi 10 najrýchlejších jazdcov. Na trať som chcel vyjsť medzi prvými, aby som si hneď v úvode kvalifikácie dokázal vytvoriť dobrý priestor na zajazdenie rýchleho času. Bohužiaľ tesne pred tým, ako nás pustili na trať mi zhasla motorka a kým sa mi podarilo ju naštartovať, všetci jazdci z mojej kategórie už boli na trati. V každom kole som musel predbiehať pomalšieho jazdca, čím som strácal potrebné desatinky. Nakoniec sa mi podarilo vybojovať 11. pozíciu, z ktorej som štartoval do šprintových pretekov. V Superpole Race sa mi nepodaril štart tak, ako by som si predstavoval a prepadol som sa o niekoľko pozícií dozadu. Počas pretekov som sa snažil získať si čo najviac pozícií späť, no nakoniec som skončil na 12. mieste, z ktorého som v prvých nedeľných pretekoch aj štartoval.

V nedeľu nás čakal jeden warm up a dvoje hlavné preteky. V prvých som odštartoval dobre, no hneď v druhej zatáčke som trošku chyboval, čo ma opäť stálo niekoľko pozícií. Preteky boli dosť dlhé, štartovali sme na 14 kôl, čo mi z jednej strany vyhovovalo, pretože som mal dosť času na to, aby som sa prebojoval čo najviac dopredu, no z druhej strany to bolo fyzicky vyčerpávajúce. Do cieľa som nakoniec prišiel na 11. mieste. Do druhých pretekov som nastupoval už trošku viac uvoľnený, pretože som približne vedel, čo ma čaká. Odrazilo sa to aj na mojom výkone, s ktorým som bol po pretekoch spokojný. Samotný štart sa mi podaril a celý čas som bojoval s ďalšími jazdcami o siedmu pozíciu. Nakoniec som do cieľa prišiel na konečnom 8. mieste, s ktorým som bol veľmi spokojný.

V šampionáte sa po prvých pretekoch nachádzam na priebežnom 11. mieste. Keďže to boli moje prvé preteky v kategórií Ohvale 160, kde som štartoval s novou motorkou, s ktorou som mal doteraz len minimálne skúsenosti, myslím, že môžeme začiatok sezóny považovať za veľmi pozitívny. Touto cestou by som sa chcel poďakovať všetkým sponzorom a ľuďom, ktorí ma podporujú.“

Najbližšie preteky nás čakajú tento víkend na domácej trati v Dlhej, kde zahájime sezónu Slovenského šampionátu.

Tlačová správa Paca Racing Teamu

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *