Adamik a Zajac: Nevydarený víkend v talianskom Ottobiane

Richard Karnok

Štvrté kolo šampionátu CIV a tretie kolo šampionátu Coppa Italia sa odohrávalo na trati v Ottobiane. Naši jazdci Mário Zajac a Jakub Adamik už mali skúsenosti s touto dráhou, a tak sa na tento víkend veľmi tešili. Charakteristika trate obom sedela, keďže patrí medzi tie viac technickejšie, ktoré sa v spomínaných šampionátoch jazdia.

KUBO #12

Na preteky v Ottobiane som sa osobne veľmi tešil, pretože sme sa na tejto trati presne pred mesiacom zúčastnili pretekov CNV, takže dráhu som už poznal a páčila sa mi. Do Talianska sme prišli v piatok večer, keďže počas piatku nebolo možné trénovať. Hneď večer sme stihli urobiť aj technickú prebierku, čo sa nám dosť hodilo a v sobotu sme sa mohli sústrediť už len na pripravenie motorky a na samotné jazdenie. Už pred samotným víkendom sme boli pripravení na veľké horúčavy, ale aj tak nám to skomplikovalo celý priebeh víkendu.

V sobotu doobeda ma čakali tri voľné tréningy. V prvom tréningu som sa cítil na motorke dobre a aj časy boli v poriadku. Motorka fungovala tak ako mala a ja som bol spokojný s priebehom prvého tréningu. Druhý tréning už však vyzeral úplne inak. Necítil som sa na motorke vôbec dobre a nebol som schopný zajazdiť dobré časy, pričom tento problém sa so mnou ťahal aj v treťom voľnom tréningu. Dúfal som, že počas poobedných tréningov sa to zlepší, no nestalo sa tak. Aj v poobedných tréningoch som sa trápil a nebol som vôbec spokojný s ich priebehom. Vôbec sa mi nedarilo priblížiť sa takým časom, ktoré by mi na štarte zaistili dobrú pozíciu. Ako posledná nás v sobotu čakala prvá kvalifikácia no bohužiaľ, ani tam sa nič nezmenilo a s výsledkom som nakoniec nebol vôbec spokojný.

V nedeľu ráno ma čakala druhá kvalifikácia, od ktorej som si sľuboval trochu lepší výsledok. Na motorke som sa cítil o niečo lepšie ako v sobotu, no stále to nebolo také, ako by som si predstavoval. Nie práve dobré časy v kvalifikáciách mi zaistili štart zo zadných pozícií.  Do prvých pretekov som nastupoval plne sústredený. Štart mi vyšiel a hneď som sa prebojoval o niekoľko pozícií dopredu. Keď som v treťom kole bojoval o šiestu pozíciu, vyšiel som na obrubník, rozhádzalo ma a bohužiaľ som spadol. Po tom, čo som sa aj s motorkou dostal do parc fermé mi dovolili vyjsť opäť na trať, aby som preteky aspoň dokončil. Keď som vyšiel na trať, neuvedomil som si, že mám zaprášené pneumatiky, čo viedlo ku ďalšiemu pádu hneď po prejdení jednej zákruty.

Druhé preteky sa nevyvíjali o nič lepšie. Štart mi vyšiel, no to bolo to jediné v celých pretekoch. Hneď po štarte som urobil chybu, ktorá viedla k tomu, že som do prvej zákruty išiel z vonkajšej strany a prepadol som sa tak asi o dve pozície dozadu. Túto stratu sa mi už nepodarilo dohnať, a to kvôli tomu, že som po prejdení ani nie pol kola spadol. Tentoraz sa mi už nepodarilo vrátiť sa späť do pretekov. Do Ottobiana som išiel s pozitívnym naladením a dúfal som, že sa mi podarí zájsť čo najlepší výsledok. To sa mi bohužiaľ nepodarilo a odchádzam z posledných pretekov CIV s nulou z oboch pretekov. Pevne verím, že najbližšie preteky, ktoré nás čakajú opäť v Taliansku, konkrétne v Pompose, budú lepšie a prinesiem nejaký dobrý výsledok, s ktorým by som bol spokojný.

ZAJO #9

Od pretekov v talianskom Ottobiane som si sľuboval dobrý výsledok, pretože typ tejto trate mi sedí a mám s ňou menšie skúsenosti z posledných pretekov CNV, ktorých som sa zúčastnil. Do Ottobiana sme prišli v piatok na večer, stihli sme urobiť administratívnu aj technickú prebierku, za čo sme boli veľmi radi, nakoľko sme sa s tým už nemuseli zaoberať v sobotu, a mohli sme sa sústrediť na samotné jazdenie.

Sobotné tréningy boli rozdelené na doobedňajšie a poobedné. V doobedňajších sme sa snažili prispôsobiť veľmi teplému a dusnému počasiu, na ktoré nie sme u nás zvyknutí. Toto pre nás predstavovalo najväčší problém. Keďže sme už vedeli ako motorka približne na tejto trati funguje, a mali sme už odskúšané aj nejaké nastavenia motorky, mohli sme sa sústrediť len na samostatné časy. Menším problémom pre nás boli pneumatiky Pirelli, ktoré nám vôbec nepasujú.

Poobede nás čakali ešte dva voľné tréningy. Prvý tréning sa nám zrýchľovať nepodarilo, ale vôbec nám to nevadilo, nakoľko sme už išli na starých gumách. Druhý tréning sme vynechali. Nasledovala prvá kvalifikácia. K tej by som sa najradšej ani nevyjadroval… Na začiatku sa mi nepodarilo zajazdiť rýchle kolo, čakal som na jedného z najrýchlejších jazdcov, pred ktorým som celú kvalifikáciu jazdil. Myslel som si, že si to necháva na posledné kolo. Bohužiaľ sa tak nestalo a ja som nezajazdil ani jedno rýchle kolo. Bolo z toho 8. miesto. Takto sa mi kvalifikáciu ešte domrviť nepodarilo. Druhá kvalifikácia nás čakala v nedeľu ráno. V tej som už nevymýšľal a hneď od začiatku som ťahal sám. Na začiatku som zajazdil veľmi rýchly čas, ktorý bol o pol sekundu rýchlejší ako doposiaľ najrýchlejší. V druhej kvalifikácii to bolo 5. miesto. Po skombinovaní časov z oboch kvalifikácií mi to vyšlo na 6. miesto.

Prvé preteky sme mali doobeda. Štart sa mi podaril, zostal som na 6. mieste. Hneď v prvom kole sa skupinka prvých 5 jazdcov odtrhla a ja som bojoval v skupinke troch jazdcov o 5. miesto. Väčšinu pretekov som sa držal na 5. mieste, mali sme veľa krásnych súbojov. Dve kolá dokonca som odišiel fyzicky a stratil som dve pozície, takže v cieli to pre mňa bolo 7. miesto. Do druhých pretekov sa mi podarilo znova dobre odštartovať. Hneď zo začiatku som sa snažil ťahať. V druhom kole som predbiehal jazdca na 5. mieste, ťukol som mu do zadného kolesa a nasledoval pád. Motorku som hneď postavil a pokračoval som. V nasledujúcom kole v tej istej zákrute som mal druhý pád. Nevzdal som sa a znova som pokračoval. Stratu som sa snažil dohnať, ale nepodarilo sa. Motorka mi strašne uskakovala a mne už neostávalo nič iné iba sa uspokojiť s 11. miestom.

S víkendom sme celkom spokojní, nakoľko sa nám podarilo spraviť veľký krok dopredu. Na výsledkoch to síce vidieť nie je, ale je tak hlavne kvôli tomu, že v našej kategórií je veľmi veľa divokých kariet, a sú tam jazdci zo svetových šampionátov, ktorým nedokážeme konkurovať. Chcel by som sa poďakovať všetkým mojím sponzorom, ľudom ktorí ma podporujú a fandia mi.

Paca Racing
Demolition Racing Team

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.